Forvirret pga scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.928 visninger
22 svar
3 synes godt om
30. september 2014

Dianders

Jeg er lidt forvirret .. Når man kan lave en tidlig scanning fra 5 uger . Er det så 5 graviditetsuge eller skal fosteret være 5 uger ? 

I følge min sidste mens skulle jeg være 7 uger henne . Var til scanning i fredags og den viste ikke noget .. 

Er blevet gravid i første cyklus efter p piller så jeg kan ikke være sikker på hvornår jeg havde ægløsning .. 

Tog dog en ÆL test D 2 sep som næsten var positiv - dagen efter var den ikke lige så kraftig så jeg tror jeg havde ÆL D 1-2 sep og er blevet gravid den 2 . I så fald er min baby 4 uger i dag . Er jeg så i uge 4 eller ligger man stadig 14 dage til ? er meget forvirret . For hvis man stadig ligger to uger til så burde jeg jo kunne se noget på scanning i fredags .. Jeg er bekymret  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Nystart

hvis man evt er 5+0 så er det regnet ud fra at du havde ægløsning for 5 uger siden.. og fosteret vil egentlig kun være 3 uger men man siger det som 5 uger...

din ægløsning kan jo ha lagt senere... det gjorde min, med ca 2 uger.. og få dage gør virkelig meget så tidligt....

kunne de slet ikke se noget? hverken en lysning eller evt blommesæk?

Anmeld

30. september 2014

Julie0802

Det kan ikke helt passe når man er 5+0 fx, så er det fra første dag i sin sidste mens, hvilket betyder at fostret kun er 3+0, da ægløsning ca er 2 uger efter mens  

Anmeld

30. september 2014

Dianders

Nystart skriver:

hvis man evt er 5+0 så er det regnet ud fra at du havde ægløsning for 5 uger siden.. og fosteret vil egentlig kun være 3 uger men man siger det som 5 uger...

din ægløsning kan jo ha lagt senere... det gjorde min, med ca 2 uger.. og få dage gør virkelig meget så tidligt....

kunne de slet ikke se noget? hverken en lysning eller evt blommesæk?

Ja den er jeg med på , men jeg har jo ikke noget at gå ud fra når jeg ikke er blevet gravid 14 dage efter sidste mens .. Og kan jo ikke sige jeg er 7 uger henne men fosteret er kun 4 uger . Derfor er jeg forvirret . Er jeg så ikke kun i uge 4?

næh det sagde hun ikke noget om . Hun sagde derimod hun var bekymret for hvis jeg var 7 uger henne var der noget galt siden der ikke var noget at se  

Anmeld

30. september 2014

Dianders

Julie0802 skriver:

Det kan ikke helt passe når man er 5+0 fx, så er det fra første dag i sin sidste mens, hvilket betyder at fostret kun er 3+0, da ægløsning ca er 2 uger efter mens  

Tror i misforstår det jeg skriver .. Jeg har jo ikke haft ægløsning 14 dage efter mens . Der gik 24 dage  

Anmeld

30. september 2014

lineog4

Dianders skriver:

Jeg er lidt forvirret .. Når man kan lave en tidlig scanning fra 5 uger . Er det så 5 graviditetsuge eller skal fosteret være 5 uger ? 

I følge min sidste mens skulle jeg være 7 uger henne . Var til scanning i fredags og den viste ikke noget .. 

Er blevet gravid i første cyklus efter p piller så jeg kan ikke være sikker på hvornår jeg havde ægløsning .. 

Tog dog en ÆL test D 2 sep som næsten var positiv - dagen efter var den ikke lige så kraftig så jeg tror jeg havde ÆL D 1-2 sep og er blevet gravid den 2 . I så fald er min baby 4 uger i dag . Er jeg så i uge 4 eller ligger man stadig 14 dage til ? er meget forvirret . For hvis man stadig ligger to uger til så burde jeg jo kunne se noget på scanning i fredags .. Jeg er bekymret  

Du ligger cirka 2 uger til. Graviditetslængden regnes fra sidste mens og ja man bliver jo ikke gravid lige når man stopper med at bløde men gerne omkring halvvejs i cyklus og det vil sige for en normal cyklus cirka 14 dage efter,  så baby er 14 dage yngre end Graviditetslængden

Anmeld

30. september 2014

Nystart

Julie0802 skriver:

nåh ja, tastefejl,.. det var fordi jeg lige havde læst ægløning hihi

Anmeld

30. september 2014

Dianders

Regnet ud fra min sidste mens så skulle jeg være 7+3 i dag - hvilket ikke passer for så ville de kunne se noget på scanningen .. Og hvis min teori om at jeg havde ÆL og blev gravid D 2 sep så er baby i dag 4+0 . 

Så efter som mig ægløsning var 10 dage forsinket hvordan regner jeg så ud hvor lagt henne jeg er ? 

Hedder det så bare 4 uger selvom fosteret ikke kun er 2 uger ? 

Anmeld

30. september 2014

Dianders

lineog4 skriver:

Du ligger cirka 2 uger til. Graviditetslængden regnes fra sidste mens og ja man bliver jo ikke gravid lige når man stopper med at bløde men gerne omkring halvvejs i cyklus og det vil sige for en normal cyklus cirka 14 dage efter,  så baby er 14 dage yngre end Graviditetslængden

Ja hvis jeg havde ægløsning efter 14 dage ville baby være 14 dage yngre end graviditets ugen .. Men når det ikke er tilfældet hvordan regner man det så ud? 

Anmeld

30. september 2014

Dianders

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.