Hun vil ikke tage flasken!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

645 visninger
12 svar
8 synes godt om
29. september 2014

Mor til F

Min datter på 12 1/2 uge,  er blevet ammet fuldt ud,  siden fødslen. Det sidste stykke tid,  har hun hængt på brystet ca.1 gang i timen, fra kl ca 16 og frem til hun falder i søvn.  Det er simpelthen så hårdt og jeg bliver udmattet.

Derfor spurgte jeg min sp,  om jeg kunne forsøge,  at supplere med en flaske om aftenen - okay

Problemet er så bare,  at hun bliver fuldstændig hysterisk og skriger,  når vi forsøger,  at give flasken.  Vi har prøvet i 4 aftener nu.

Hun har kun spist 10-40 ml hvilket jo på ingen måde er nok.  Det er tydeligt,  at hun er sulten og spiser da også godt,  hvis hun efterfølgende ligges til brystet - hun skal jo spise. 

Hjælp! Hvad kan vi gøre,  for at hun bliver interessant i at tage flasken? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2014

san

Har du prøvet nogen forskellig flasker og sutter dertil?? Kan være hun ikke kan med den sutteflaske, så prøv en anden  

Anmeld

29. september 2014

Bell'star

BabyFreia skriver:

Min datter på 12 1/2 uge,  er blevet ammet fuldt ud,  siden fødslen. Det sidste stykke tid,  har hun hængt på brystet ca.1 gang i timen, fra kl ca 16 og frem til hun falder i søvn.  Det er simpelthen så hårdt og jeg bliver udmattet.

Derfor spurgte jeg min sp,  om jeg kunne forsøge,  at supplere med en flaske om aftenen - okay

Problemet er så bare,  at hun bliver fuldstændig hysterisk og skriger,  når vi forsøger,  at give flasken.  Vi har prøvet i 4 aftener nu.

Hun har kun spist 10-40 ml hvilket jo på ingen måde er nok.  Det er tydeligt,  at hun er sulten og spiser da også godt,  hvis hun efterfølgende ligges til brystet - hun skal jo spise. 

Min søn nægtede også flaske indtil hn var lidt over 4 måneder gammel. Der var intet at gøre, selvom vi prøvede med forskellige flaskerog både med mme og udmarker modermælk i flasken. 

Men det var ligesom om, at efter han begyndte at smage grød og mos, så var der ikke længere noget problem med at give ham en flaske indimellem.  

Anmeld

29. september 2014

lineog4

Min datter nægtede også flasken og havde hende så hængende på brysterne i perioder heeeeeele tiden. Men heldigvis var det kun perioder sog værst når det var nætterne hvor hun suttede konstant - kunne ligge hende til halvsovende ved en 1 tiden og vågne op kl 5 og der lå hun stadig og suttede dog for det meste sovende, men sutte det gjorde hun....

Anmeld

29. september 2014

Valle81

Måske hun ikke kan lide den erstatning i bruges. Der er stor forskel på modermælken erstatning.

Kan anbefale Hipp. Det er meget lig modermælken.

Anmeld

29. september 2014

Sandratoft

Først og fremmest synes jeg det lyder som et appetitspring hun har gang i?

Ellers er det meget normalt at amme 1 gang i timen fra sen eftermiddag til puttetid, det gør vi herhjemme. Min datter nægter også flaske og der er vidst ikke så meget at gøre.

Problemet med flaske er også at de kan blive så forvent til den at de vælger brystet fra

Mit råd er, hold ud, når hun har øget mælkemængden så kan du måske tone ned for hyppigheden. 

Ellers kan du måske vænne dig til hyppig ammning fra 16-19 og så putte derefter? Jeg ammer hyppigt fra 17-20 og så bliver hun puttet og sover indtil kl 5 ca

Anmeld

29. september 2014

Ka+Ma=Be

Med alt respekt - hvis amningen går som den skal, hvorfor så ikke bare forsætte? ja det er træls med en parasit ved patten men som der bliver nævnt,  er det formegentlig blot en periode. Kunne forestille mig, at der er tale om et appetitspring og at i vil vende tilbage til jeres velkendte rytme igen.

Med det sagt, er det fordi jeg ikke ud fra din post kan se at i har nogen problemer ud over hyppigheden. Hvis det er en dårlig oplevelse for jer begge må der selvfølgelig andre tiltag til.

...og ja jeg går på listetå fordi jeg ikke vil anklages for at være ammemafia! blot støtte op om amningen

Anmeld

29. september 2014

Miss Church

BabyFreia skriver:

Ingen af mine piger ville tage flaske. Vi prøvede alt! Og sygeplejerskerne på børneafdelingen viste lige hvordan de skulle få dem til at tage flasken, men det lykkedes heller ikke for dem. 

Så de er blevet ammet! Fuldammet i 5,5 måneder og ammet frem til 10 måneder 

Anmeld

29. september 2014

Mor til Ella

BabyFreia skriver:

Vi er i samme båd

Min pige er 13 uger og vi har forsøgt i 2 mdr at få hende til at tage flasken.

Hun NÆGTER Iaften har jeg været væk i knap 5 timer, og hun vil bare ikke. Hun kan slet ikke finde ud af at sutte på den. ( hun vil heller ikke bruge sut)

problemet her er al jeg skal snart starte job, og kan slet ikke se hjorden det skal komme til at hænge sammen.

eneste råd er selvfølgelig at prøve lidt forskellige, men ellers at du ikke er i nærheden og så lad manden gøre en insats.

Anmeld

30. september 2014

Ka+Ma=Be

Miss Church skriver:

Ingen af mine piger ville tage flaske. Vi prøvede alt! Og sygeplejerskerne på børneafdelingen viste lige hvordan de skulle få dem til at tage flasken, men det lykkedes heller ikke for dem. 

Så de er blevet ammet! Fuldammet i 5,5 måneder og ammet frem til 10 måneder 

Synes virkelig det er flot gjort med tvillinger!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.