For ung til huskøb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2014

LouiseEm

Jeg ville ikke købe hus som studerende. Ville vente til jeg var i godt, stabilt job. Synes det er mange penge at gældsætte sig for, og det ville jeg ikke gøre før jeg var sikker på at kunne betale terminen. Man er selvfølgelig aldrig sikret sit job, man kan altid blive fyret, men hvad nu hvis i begge står uden job efter endt uddannelse? Så jeg stemmer nej. Det har intet med alder at gøre, blot jeres økonomiske situation - som jeg jo på ingen måder kender til, men studerende og huskøb? Det hænger ikke sammen for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville ikke købe hus som studerende. Ville vente til jeg var i godt, stabilt job. Synes det er mange penge at gældsætte sig for, og det ville jeg ikke gøre før jeg var sikker på at kunne betale terminen. Man er selvfølgelig aldrig sikret sit job, man kan altid blive fyret, men hvad nu hvis i begge står uden job efter endt uddannelse? Så jeg stemmer nej. Det har intet med alder at gøre, blot jeres økonomiske situation - som jeg jo på ingen måder kender til, men studerende og huskøb? Det hænger ikke sammen for mig

En hurtig tanke, hvis banken giver dem grønt lys til at låne som studerende (hvilket de jo kun gør hvis regnskabet kan gå op!) så er selv arbejdsløshed efter studiet jo = højere indtægt end su dimmitendssatsen på dagpenge er næsten det dobbelte af en su   Så de vil jo aldrig risikere at komme længere NED i indtægt i hvertfald.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.