Hej med jer,
Det er måske en lidt kedelig tråd, beklager.. men men føler mig lidt i vildrede.
Min kæreste og jeg er forsøger at blive gravide, det er ikke lykkes endnu, men forhåbentlig snart
Vi er 25 og 28 år, begge studerende, men med en god og stabil økonomi og har af flere årsager pænt med penge på kontoen.
Vi bor lige nu i en toværelses lejlighed, og mangler plads - og ja mangler allerede plads nu, uden baby, så det bliver nok kun værre 
Vi bor i Aarhus C, og er egentlig glade nok for det, men også lidt ved at få pip over manglende plads, og mennesker over det hele, ikke at kunne få en p-plads osv (vi har bil)..
Vi overvejer derfor at investere i en bolig, men som bekendt får man ikke meget lejlighed i Aarhus C for pengene, og vi gider ikke købe noget som skal renoveres, eller som der kan være en risiko for pludselig udgifter (nyt tag, vinduer eller hvad det nu kunne være).
Vi har kigget lidt på rækkehuse, da vi synes det ville være fint med en lille have - men uden at den kræver meget arbejde. Det vi har kigget på er nybyggeri, hvilket vi synes kunne være lækkert. Men det er cirka 6 km fra Aarhus C, en lille forstad (men som er en del af Aarhus), hvilket vi egentlig tænker vil være ok - vi er begge friske på cykel og har jo også bilen hvis det nu skulle være.
Lige regner vi lidt på det, og det ser på det økonomiske perspektiv - så det er ikke rigtig det I behøver at kommentere på.
Men det der nager mig er mere folk reaktion. Altså vores forældre synes det er en dejlig idé, og kan se fornuften i plads og investering. Men min kærestes bror reagerede bare mega voldsomt da vi fortalte det - også sagde sådan "hvor gamle er I lige, hvad fanden vil I sidde i et rækkehus for" osv.. Og jeg er meget følsom, og blev egentlig lidt såret.
Prøver hele tiden at mærke efter om det vil være det rigtige for os. Vi er nok mere modne af vores alder en gennemsnittet, eller i hvert fald de mennesker som kommenterer på vores idé.
Jeg kan bare ikke lade være med at tænke om vi opfører os for gammelt? Burde vi hellere blive i vores lille to'er og opføre os unge?
Vores vennekreds er meget delt i to. Den ene del har hus og bliver gift og alt sådan noget. Og den anden del er meget ungdommelige og singler, bor i byen og fester hele tiden.
Ved ikke helt hvor jeg vil hen, har egentlig ikke noget spørgsmål - har bare brug for at lette mine tanker. Jeg ved ikke om I overhovedet kan fornemme mine følelser ud fra det her indlæg, det er så svært at få detaljer med på skrift.
Men ja, beklager det lange indlæg.. Og ved ikke rigtig hvad jeg vil med det