Er det en plat idé?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2014

modesty

Janne T. skriver:

Vi er lige flyttet til et nyt område, et område hvor der er mest rækkehuse men også en smule lejligheder (kun 2 etagers byggeri dog).

Nå, men jeg er faktisk lidt overrasket over, at folk ikke er mere imødekommende. Måske er jeg lidt naiv, men jeg havde forventet, når man flyttede til sådan et sted, at folk tog imod en med åbne arme-agtigt Haha. Især ens naboer. Altså hvis det var mig der fik en ny rækkehus-nabo, var jeg 100% sikkert gået hen og banket på med lidt hjemmebag og sagt velkommen. Vores nye naboer hilser høfligt når man ser dem, men i starten lidt modvilligt.

De børnefamilier der er her, har heller ikke virket mega imødekommende, når vi har mødt dem på legepladsen, der er ellers meget. Jeg siger hej og smiler, og anlægger sådan en imødekommende attitude, og prøver at skabe lidt samtale hvis der fx er noget med deres/mine børn, men de virker egentlig bare lidt afvisende.

Er ærlig talt lidt skuffet, men det er måske bare mig der har en rosenrød forestilling om hvordan verden fungerer, måske har folk bare nok i sig selv nu om stunder. 

MEN det jeg så tænkte var, at man måske kunne lave en facebookgruppe. Jeg vil gerne lære folk at kende for at børnene kan få nogle legekammerater her i området, for der er masser af børn på deres alder. Måske kunne man kalde den "Børnene på [indsæt vejnavn]". Så smide et lille opslag i folks postkasser, hvor man opfordrer til, hvis man har hjemmeboende børn ( i alle aldre) at melde sig ind, så kan man lære hinanden lidt at kende, skabe fællesskab og nye spirende venskaber mellem børnene.

Men er det åndssvagt? Jeg tænkte bare, at det var en lidt uformel måde at gøre det på, hvis folk synes det kan være lidt akavet at stå face to face med en fremmed... 

Altså hvis der ikke er nogen der melder sig ind, er det jo bare sådan det er, men tænkte det kunne være forsøget værd. 

Vi bor i lejlighed midt i København, og her har vi et fantastisk miljø i gården, med skidesøde forældre, masser af børn (mange som går i samme institution), spontane grill- og legeaftaler o.s.v.

Så har vi en kolonihave på Amager, og der er det meget sværere at skabe god kontakt. Der er flere familier med børn på vores søns alder, og selvom man godt kan sludre lidt på legepladsen, er det svært at få knækket nødden synes jeg.

Jeg har selv overvejet at lave en fb-gruppe for kolonihaven - men i mit tilfælde ville jeg nok lave den generel for hele foreningen. Synes dog sagtens at man kan lave en gruppe kun for børnefamilier.

Men - jeg ville nok også lige give det en måneds tid mere. Selvom I er på legepladsen hver dag, er der alligevel nogle mennesker der skal have lidt længere tid til at "tø op".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2014

2babygirls

Janne T. skriver:

Vi er lige flyttet til et nyt område, et område hvor der er mest rækkehuse men også en smule lejligheder (kun 2 etagers byggeri dog).

Nå, men jeg er faktisk lidt overrasket over, at folk ikke er mere imødekommende. Måske er jeg lidt naiv, men jeg havde forventet, når man flyttede til sådan et sted, at folk tog imod en med åbne arme-agtigt Haha. Især ens naboer. Altså hvis det var mig der fik en ny rækkehus-nabo, var jeg 100% sikkert gået hen og banket på med lidt hjemmebag og sagt velkommen. Vores nye naboer hilser høfligt når man ser dem, men i starten lidt modvilligt.

De børnefamilier der er her, har heller ikke virket mega imødekommende, når vi har mødt dem på legepladsen, der er ellers meget. Jeg siger hej og smiler, og anlægger sådan en imødekommende attitude, og prøver at skabe lidt samtale hvis der fx er noget med deres/mine børn, men de virker egentlig bare lidt afvisende.

Er ærlig talt lidt skuffet, men det er måske bare mig der har en rosenrød forestilling om hvordan verden fungerer, måske har folk bare nok i sig selv nu om stunder. 

MEN det jeg så tænkte var, at man måske kunne lave en facebookgruppe. Jeg vil gerne lære folk at kende for at børnene kan få nogle legekammerater her i området, for der er masser af børn på deres alder. Måske kunne man kalde den "Børnene på [indsæt vejnavn]". Så smide et lille opslag i folks postkasser, hvor man opfordrer til, hvis man har hjemmeboende børn ( i alle aldre) at melde sig ind, så kan man lære hinanden lidt at kende, skabe fællesskab og nye spirende venskaber mellem børnene.

Men er det åndssvagt? Jeg tænkte bare, at det var en lidt uformel måde at gøre det på, hvis folk synes det kan være lidt akavet at stå face to face med en fremmed... 

Altså hvis der ikke er nogen der melder sig ind, er det jo bare sådan det er, men tænkte det kunne være forsøget værd. 

Hahaha, det kunne have været mig.. vi bor også i et kæmpe rækkehus område med en milliard børn, og ja, vi har sku også nok i os selv ����

Vi hilser pænt på naboerne, men vi er ikke sociale med dem, og kommer heller ikke til at være det.

De er sikkert søde nok, men har nok venner og bekendte vi ikke engang kan finde tiden til ��

Anmeld

28. september 2014

Mother-love

Jeg synes det er en god ide. For folk bestemmer jo selv om de vil være en del af det eller ej.

og synes det kunne være et rigtig godt interaktiv til at samle børnene omkring stedet.

for det kan jo være de ikke gør så meget i det. Når de nærmest ikke hilser på andre.

jeg ville prøve at lave gruppen og hvis den ikke bliver til noget jamen så har man jo prøvet

Anmeld

28. september 2014

Kay

Ha ha ha det lyder præcis som her hvor vi bor... Både stedet, bygninger området og måden folk ikke har åbne arme 

Har lidt overvejet det samme, vi har boet her i 3 år og først da vi havde boet her over 1 år begyndte vi at snakke lidt med vores naboer, og vores genbo... 

Vores område med rækkehuse er inddelt i hestesko dernede gårde 5  stk på række, med grønt område og legeplads midt i hver hestesko, samt stier og stor legeplads og fodboldbane for enden af hesteskoene

Her er det lidt sådan at hver gård passer sit... og så kan man måske havde lidt med nabo gården men det er det... jeg aner intet om andre her ude

Vi skal jo så flytte lige om snart, over i gården ved siden hvor vi snakker løst med et par stykker, så er meget spændt på hvordan vi bliver taget imod der ovre 

Anmeld

28. september 2014

Lisbeth1985

Janne T. skriver:

God ide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.