Er det en plat idé?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

863 visninger
14 svar
5 synes godt om
28. september 2014

StudPsyk

Vi er lige flyttet til et nyt område, et område hvor der er mest rækkehuse men også en smule lejligheder (kun 2 etagers byggeri dog).

Nå, men jeg er faktisk lidt overrasket over, at folk ikke er mere imødekommende. Måske er jeg lidt naiv, men jeg havde forventet, når man flyttede til sådan et sted, at folk tog imod en med åbne arme-agtigt Haha. Især ens naboer. Altså hvis det var mig der fik en ny rækkehus-nabo, var jeg 100% sikkert gået hen og banket på med lidt hjemmebag og sagt velkommen. Vores nye naboer hilser høfligt når man ser dem, men i starten lidt modvilligt.

De børnefamilier der er her, har heller ikke virket mega imødekommende, når vi har mødt dem på legepladsen, der er ellers meget. Jeg siger hej og smiler, og anlægger sådan en imødekommende attitude, og prøver at skabe lidt samtale hvis der fx er noget med deres/mine børn, men de virker egentlig bare lidt afvisende.

Er ærlig talt lidt skuffet, men det er måske bare mig der har en rosenrød forestilling om hvordan verden fungerer, måske har folk bare nok i sig selv nu om stunder. 

MEN det jeg så tænkte var, at man måske kunne lave en facebookgruppe. Jeg vil gerne lære folk at kende for at børnene kan få nogle legekammerater her i området, for der er masser af børn på deres alder. Måske kunne man kalde den "Børnene på [indsæt vejnavn]". Så smide et lille opslag i folks postkasser, hvor man opfordrer til, hvis man har hjemmeboende børn ( i alle aldre) at melde sig ind, så kan man lære hinanden lidt at kende, skabe fællesskab og nye spirende venskaber mellem børnene.

Men er det åndssvagt? Jeg tænkte bare, at det var en lidt uformel måde at gøre det på, hvis folk synes det kan være lidt akavet at stå face to face med en fremmed... 

Altså hvis der ikke er nogen der melder sig ind, er det jo bare sådan det er, men tænkte det kunne være forsøget værd. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2014

Sandratoft

Janne T. skriver:

Vi er lige flyttet til et nyt område, et område hvor der er mest rækkehuse men også en smule lejligheder (kun 2 etagers byggeri dog).

Nå, men jeg er faktisk lidt overrasket over, at folk ikke er mere imødekommende. Måske er jeg lidt naiv, men jeg havde forventet, når man flyttede til sådan et sted, at folk tog imod en med åbne arme-agtigt Haha. Især ens naboer. Altså hvis det var mig der fik en ny rækkehus-nabo, var jeg 100% sikkert gået hen og banket på med lidt hjemmebag og sagt velkommen. Vores nye naboer hilser høfligt når man ser dem, men i starten lidt modvilligt.

De børnefamilier der er her, har heller ikke virket mega imødekommende, når vi har mødt dem på legepladsen, der er ellers meget. Jeg siger hej og smiler, og anlægger sådan en imødekommende attitude, og prøver at skabe lidt samtale hvis der fx er noget med deres/mine børn, men de virker egentlig bare lidt afvisende.

Er ærlig talt lidt skuffet, men det er måske bare mig der har en rosenrød forestilling om hvordan verden fungerer, måske har folk bare nok i sig selv nu om stunder. 

MEN det jeg så tænkte var, at man måske kunne lave en facebookgruppe. Jeg vil gerne lære folk at kende for at børnene kan få nogle legekammerater her i området, for der er masser af børn på deres alder. Måske kunne man kalde den "Børnene på [indsæt vejnavn]". Så smide et lille opslag i folks postkasser, hvor man opfordrer til, hvis man har hjemmeboende børn ( i alle aldre) at melde sig ind, så kan man lære hinanden lidt at kende, skabe fællesskab og nye spirende venskaber mellem børnene.

Men er det åndssvagt? Jeg tænkte bare, at det var en lidt uformel måde at gøre det på, hvis folk synes det kan være lidt akavet at stå face to face med en fremmed... 

Altså hvis der ikke er nogen der melder sig ind, er det jo bare sådan det er, men tænkte det kunne være forsøget værd. 

Jeg synes det lyder som en rigtig god idé

Anmeld

28. september 2014

Sitrani

Janne T. skriver:

Synes ideen er sød!

Men jeg ville nu se tiden lidt mere an.. måske er de vant til nye naboer hele tiden, så de ikke giser blive ved at hilse og være imødekommende.. måske er "kulturen" i området bare ikke sådan... endnu?! Jeg er selv opvokset i et lukket vænge med masser af børn og "åbne døre"-fællesskab - fuldstændig fantastisk!!! Perfekt barndom for mig... og vil ønske at vi en dag kommer til at bo et lignende sted ☺ Så kan sagtens forstå dig... men hvor længe har I boet der??

Anmeld

28. september 2014

Karina84

Sådan er det også her... Altså vi har da hilst på vores naboer, og hende lige inde ved siden af, har vi også passet kat hos. Men så er det er vist også det. Men vi opsøger det måske så heller ikke så voldsomt, så det er nok vores egen skyld

Men, jeg synes slet ikke ideen er dum. En dag lå der også en lille seddel i vores postkasse om en fb gruppe, for vores område. Det er så ikke kun for børnefamilier, men for alle og den er sådan lidt for at skabe lidt mere sammenhold tror jeg. Gruppen er ikke voldsomt stor ift. hvor mange vi bor her, men den fungere  Nogen gange er der en der søger en kat, som er gået hjemmefra og andre gange er det for at reklamere for et socialt arrangement.

Anmeld

28. september 2014

StudPsyk

Sitrani skriver:

Synes ideen er sød!

Men jeg ville nu se tiden lidt mere an.. måske er de vant til nye naboer hele tiden, så de ikke giser blive ved at hilse og være imødekommende.. måske er "kulturen" i området bare ikke sådan... endnu?! Jeg er selv opvokset i et lukket vænge med masser af børn og "åbne døre"-fællesskab - fuldstændig fantastisk!!! Perfekt barndom for mig... og vil ønske at vi en dag kommer til at bo et lignende sted ☺ Så kan sagtens forstå dig... men hvor længe har I boet der??

Vi har kun boet her i et par uger Men er på legepladsen stort set hver dag og møder mange børnefamilier. Det er nemlig sådan noget som du fortæller, jeg sådan har drømt om. Og jeg synes egentlig området er oplagt til det. Det er super familievenligt, "hul" i alle hække i haverne, ikke op af stor vej, masser af stiområder, god legeplads, mange børn.. 

Anmeld

28. september 2014

Fine_007

Jeg synes det er en rigtig god idé og det kan sagtens lade sig gøre!

Vi praktiserer det selv, hvor jeg bor (haveforening med ca 80 beboere).

Oprindeligt blev vores side oprettet, så bestyrelsen lettere kunne kommunikere med os andre, men hurtigt udviklede siden sig, så opslag nu kommer fra alle og omhandler alt mellem himmel og jord - også legeaftaler. 

Go for it! Jeg tror bestemt, der sidder andre i jeres nye kvarter, der har der som dig

Anmeld

28. september 2014

Fine_007

Oprindeligt blev vores side oprettet, så bestyrelsen lettere kunne kommunikere med os andre, men hurtigt udviklede siden sig, så opslag nu kommer fra alle og omhandler alt mellem himmel og jord - også legeaftaler. 

Go for it! Jeg tror bestemt, der sidder andre i jeres nye kvarter, der har der som dig

Anmeld

28. september 2014

StudPsyk

Fine_007 skriver:

Men synes du så, at det var bedst med en generel gruppe for området frem for en "folk med børn"-gruppe, som jeg overvejede?  

Anmeld

28. september 2014

Giraffen

Janne T. skriver:

Men synes du så, at det var bedst med en generel gruppe for området frem for en "folk med børn"-gruppe, som jeg overvejede?  

Jeg bor selv i rækkehuskvarter uden for Århus og jeg synes du skal undersøge om ikke der er en gruppe for vejen i forvejen på Facebook og så lave et opslag derigennem

Så er det lidt mindre omsonst når du ikke skal i folks postkasser osv vi har en for vores ejerforening og der er plads til både stort og småt

Anmeld

28. september 2014

Fine_007

Janne T. skriver:

Hmm, jeg tror, at sådan nogle grupper udvikler sig til det, der er behov for.. men som udgangspunkt kunne den jo sagtens omhandle ungernes sociale liv i starten

I vores tilfælde har det gjort underværker for det sociale liv generelt, og ikke kun for børnenes, at gruppen blev oprettet. At den egentligt blev oprettet med et lidt andet formål gled hurtigt i baggrunden 

Jeg bruger ofte vores side, hvis jeg har børnetøj/udstyr, som jeg gerne vil af med. Så opfordre jeg intersseret til bare at komme og tage det - jeg har mødt mange på den måde efterhånden  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.