OneNight skriver:
Heej alle i dejlige mennesker...
Jeg har og tuller lidt med tanken om hvad jeg skal vælge at gøre omkring det at lille pigen skal have navn.. Jeg er på ingen måde kristen selvom jeg kommer fra en familie som tror på gud..faktisk var jeg overbevist om at hun skulle have en barnedåb fordi sådan har det altid været i familien og jeg meget godt kan lide selve det at holde traditioner i live men men men i dag var vi se h kirke for at tjekke den nye præst ud (første gang efter min konfirmation jeg har været i kirke) og det var en så vild oplevelse for mig..desværre ikke på den positive måde...præsten var vældig god og sød men jeg følte mig helt malplaceret og skidt til pas (salmer og bøn har siden min fars død mindet mig om hans bisættelse)...nu er jeg så der hvor jeg tænker at måske er navngivelse det eneste rigtige valg for mig...men det virker som om at alle undtagen min mor og søster bliver skuffede over jeg ikke vil døbe hende fordi det er en tradition og næsten mener det er ondt "for Hvad så når hun vil (måske)konfirmeres så skal hun i gennem en masse"... samtidig bliver jeg jo lidt ked af hun ikke kan have dåbskjolen på og føre traditionen videre.
Hvad havde i gjort i mit sted og hvad har i selv gjort...var det et let valg for jer?
Er traditionen eller troen vigtigst i den sammenhæng ?
I min familie blev vi ikke døbt, så kunne vi selv vælge når vi kom til konfirmationsalderen. Og så meget er der altså heller ikke man skal i gennem, for at blive døbt senere. Det er faktisk mindre end når det er en baby.
Men hvis du får det dårligt i kirken, skal du jo ikke gøre det, bare fordi at alle andre gør det.
En af mine nevøer og niecer er døbt, og det er kun fordi at min svigerindes andre børn er det, men det var ikke med døbskjole, bare en dragt.
I skal gøre hvad I har lyst til og ikke hvad andre vil have at I skal gøre. Det er jeres barn, hendes dag og hvis folk bliver fornærmet, jamen så må de blive det. Det er ikke deres barn.
Mine kommende børn skal ikke døbes, for jeg tror ikke på gud, jeg tror på engle, men ikke gud, så hvorfor skal mine børn døbes ind i noget, jeg ikke tror på.
Anmeld