Frygter fars reaktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.316 visninger
19 svar
34 synes godt om
28. september 2014

Anonym trådstarter

Nogen der har prøvet noget lignende? Som kan give et/flere gode råd? 

Jeg venter barn nummer 3.. 

Min far har aldrig været fan af at vi har valgt at få børn i tidlig alder (vi er 24) 

mig jeg ved slet ikke hvordan jeg skal få fortalt ham at jeg er gravid, det fylder rigtig meget i min hverdag, og jeg er skrækslagen 

Den første gang fortalte min mor ham det, og han snakkede ikke til mig i to måneder, anden gang gav vi dem et scanningsbilled i gave, og gav dem nyheden. Min far smed billedet, og begyndte at skælde ud!  

tænker lidt jeg ringer til min mor denne gang, så må hun sige det til ham. 

Han bliver så modbydelig (det kun ham der har noget negativt at sige om det, og glæder mig til at sige det til de andre) 

hvad gjorde i? Min mand er selvf. vred over hans reaktion, og hvis han reagere sådan igen, så tror jeg ærligt at min mand giver mig et ultimatum. Hvad skal jeg sige til min mor? 

Har hårdt brug for råd og erfaringer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2014

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Nogen der har prøvet noget lignende? Som kan give et/flere gode råd? 

Jeg venter barn nummer 3.. 

Min far har aldrig været fan af at vi har valgt at få børn i tidlig alder (vi er 24) 

mig jeg ved slet ikke hvordan jeg skal få fortalt ham at jeg er gravid, det fylder rigtig meget i min hverdag, og jeg er skrækslagen 

Den første gang fortalte min mor ham det, og han snakkede ikke til mig i to måneder, anden gang gav vi dem et scanningsbilled i gave, og gav dem nyheden. Min far smed billedet, og begyndte at skælde ud!  

tænker lidt jeg ringer til min mor denne gang, så må hun sige det til ham. 

Han bliver så modbydelig (det kun ham der har noget negativt at sige om det, og glæder mig til at sige det til de andre) 

hvad gjorde i? Min mand er selvf. vred over hans reaktion, og hvis han reagere sådan igen, så tror jeg ærligt at min mand giver mig et ultimatum. Hvad skal jeg sige til min mor? 

Har hårdt brug for råd og erfaringer 

Hold nu op hvor er han tarvelig og hvor ville jeg være skuffet og ked af det hvis det var min far 

Jeg ville nok som du selv siger give din mor den gode nyhed også lade din far få sin hystade anfald i fred... Nu ved jeg ikke hvor meget du ser dine forældre, men ville nok ikke snakke med ham om det... Altså lade ham komme til dig hvis han vil noget...

eg vil ihvertfald sige stort tillykke med den lille i maven, håber din far opfører sig lidt mere modent denne gang, hvem ved, måske tredie gang er lykkens gang 

Anmeld

28. september 2014

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Hold nu op hvor er han tarvelig og hvor ville jeg være skuffet og ked af det hvis det var min far 

Jeg ville nok som du selv siger give din mor den gode nyhed også lade din far få sin hystade anfald i fred... Nu ved jeg ikke hvor meget du ser dine forældre, men ville nok ikke snakke med ham om det... Altså lade ham komme til dig hvis han vil noget...

eg vil ihvertfald sige stort tillykke med den lille i maven, håber din far opfører sig lidt mere modent denne gang, hvem ved, måske tredie gang er lykkens gang 

Det håber jeg, men tvivler rigtig meget  

jeg ser dem min en gang om ugen  

Anmeld

28. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker at i jo er voksne mennesker, der selv ska fortælle dine forældre at i venter jer igen. Syntes ik det er ok at lade din mor stå med det ansvar at fortælle det.

Men jeg ville nok vælge at gøre det hver for sig, så din mor ka få lov til at glæde sig, og din far så ka gå sin vej, hvis han har det svært med det. Inden du fortæller din far at du er gravid, så gør det klart for ham at har han ik noget pænt at sige, så må han holde sin mund.

Nu hvor de første er kommet, er han vel glad for dem går jeg ud fra, så måske gi ham en lille fotobog med billede af ham og ungerne, også sæt et Scaninges billede ind af den lille ny.. Vh stine

Anmeld

28. september 2014

Loa

Er der en grund til din far reagerer sådan? Det virker da lidt spøjst. Har i et velfungerende forhold, stabil økonomi og boligforhold? 

Hvis ja, har han da absolut ingen ret til at opføre sig sådan 

Anmeld

28. september 2014

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Er der en grund til din far reagerer sådan? Det virker da lidt spøjst. Har i et velfungerende forhold, stabil økonomi og boligforhold? 

Hvis ja, har han da absolut ingen ret til at opføre sig sådan 

Vi er studerende, har hus, bil, hund, masser af penge på opsparing, skulder ikke en krone væk, er gift , har været sammen 4 år, 

han er lidt gammeldags, og er bla af den overbevisning at uddannelse er spild a tid, han skar næsten hånden af min søster da hun ville tage en kandidat indenfor hendes fag (hun er færdig med Sin bachelor nu, og er kun 22, så han synes hin er doven fordi hun ikke er kommet på arbejdsmarkedet. 

Han hader forandringer, og han har direkte sagt at vi ikke skal have mere end to børn, for han var godt tilfreds med kun at have to. 

Anmeld

28. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

Vi er studerende, har hus, bil, hund, masser af penge på opsparing, skulder ikke en krone væk, er gift , har været sammen 4 år, 

han er lidt gammeldags, og er bla af den overbevisning at uddannelse er spild a tid, han skar næsten hånden af min søster da hun ville tage en kandidat indenfor hendes fag (hun er færdig med Sin bachelor nu, og er kun 22, så han synes hin er doven fordi hun ikke er kommet på arbejdsmarkedet. 

Han hader forandringer, og han har direkte sagt at vi ikke skal have mere end to børn, for han var godt tilfreds med kun at have to. 

Jeg synes som andre os skriver, at det er jeres opgave at overbringe nyheden....og ikke din mors...

Når det så er gjort havde jeg sagt hvis han flippede ud, at det er fin at ikke er enig i jeres valg og måde at leve på, men at du i det mindste forventer at du og din familie bliver mødt med respekt alligevel...

Og ønsker han ikke at vise dette, ville jeg simpelthen stille ham stolen for døren for at markere at NU var grænsen nået...

For det lyder til han gør det så længe han får lov.....

Anmeld

28. september 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Jeg synes som andre os skriver, at det er jeres opgave at overbringe nyheden....og ikke din mors...

Når det så er gjort havde jeg sagt hvis han flippede ud, at det er fin at ikke er enig i jeres valg og måde at leve på, men at du i det mindste forventer at du og din familie bliver mødt med respekt alligevel...

Og ønsker han ikke at vise dette, ville jeg simpelthen stille ham stolen for døren for at markere at NU var grænsen nået...

For det lyder til han gør det så længe han får lov.....

Min mor har bare bedt mig om at lade hende sige det når vi har snakket om nummer 3.. Hun er også nervøs for hans reaktion .. 

Er bare splittet  

Anmeld

28. september 2014

MomInTheMaking

Din far lyder mildest talt som et kæmpe fjols. 

Hvordan ville du have reageret hvis en helt fremmed havde haft hans reaktion på at du var gravid? Du ville sikkert have handlet helt anderledes, end du gør over for din far. Men eftersom at han på ingen måder respektere dine/jeres følelser ser jeg godt nok ingen grund til at i skal respektere hans, fortæl ham at hans opførsel er fuldstændig respektløs og  at det skal slutte NU, han har levet sit liv som han ville det/har valgt det og han har INGEN ret til at diktere eller .forsøge at diktere hvordan i lever jeres liv, for jeres liv er jeres liv og hans liv er hans liv. Bum færdig.

sikke en klaptorsk var virkelig flippet sidelæns skrot på nogen der reagerede sådan over for mig. Familie eller ej. Synes generelt folk finder sig i alt for meget bare fordi de er blods beslægtet med dem.

Anmeld

28. september 2014

Just123

Anonym skriver:

Min mor har bare bedt mig om at lade hende sige det når vi har snakket om nummer 3.. Hun er også nervøs for hans reaktion .. 

Er bare splittet  

Puha en træls situation at stå i!
Gør hvad du føler er bedst for dig, om så du har det bedst med at fortælle din mor det og så hun fortæller din far det, så gør det! Tænk over det og vælg det i har det bedst med, det er DIT/JERES valg !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.