hvor meget leger i med jeres børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.221 visninger
15 svar
6 synes godt om
27. september 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

tænkte på hvor meget leger i med jeres børn.

vores drenge er 3 og 6 år.

og nogen gange syntes jeg at jeg bruger for lidt tid på at lege med dem.

den lille er rigtig god til selv og fordybe sig i en leg.

men den store kan ikke finde ud af at lege selv.

vores weekender bruger vi formiddagen på rengøring og så bruger vi ca en time om dagen på leg hvor vi har fokus kun på dem.

men får tit dårlig samvittighed når især den store kommer konstant om siger jeg keder mig. Og han bruger meget tid på at gå omkring mine ben og når far har arbejdsweekend tager rengøringen noget længere tid når han ikke kan lege selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2014

esiuol22

Ved faktisk ikke lige hvor lang tid jeg bruger på leg, dog syntes jeg at der altid følger en lidt dårlig samvittighed med i barselsgave om man gør nok af et ene eller andet.

Jeg har en pige på 3 og en dreng på 14, her prøver jeg ved køb af legetøj at gå efter noget alle syntes er hyggeligt, hvilket giver lidt mere naturlig lyst til at lege med, syntes børn ofte kan mærke om man endeligt gider legen, og så har jeg forklaret den store at han kan påvirke den lille med hans interesser, hvilket han i høj grad allerede har gjort, så føler mig privilegeret at den store tit snupper den lille for at hygge tegne og plante. men alligevel kan jeg få dårlig samvittighed når de hygger et par timer, mens jeg ordner huset ( for burde jo gøre mere være mere osv. )

Tror ikke man kan slippe uden om den følelse af dårlig samvittighed selvom jeg kan se og hører de har det super hyggeligt, og jeg også kommer med og deltager når der er syr på alt det praktiske. far arbejder sent hver dag  men kan som regel lege en halv time inden putning, hvilket han også gør, da han jo har savnet hele dagen. 

Anmeld

27. september 2014

Chili

hannetheis skriver:

vores weekender bruger vi formiddagen på rengøring og så bruger vi ca en time om dagen på leg hvor vi har fokus kun på dem.

men får tit dårlig samvittighed når især den store kommer konstant om siger jeg keder mig. Og han bruger meget tid på at gå omkring mine ben og når far har arbejdsweekend tager rengøringen noget længere tid når han ikke kan lege selv.

Vi bruger stort set hele dagen i weekenden på udelukket at lege 

Hvis vi selvfølgelig er hjemme. Hvis vi er ude leger vi der, og ellers er der andre børn han leger med. Han bliver 2 år om en måned. 

Rengøring klarer vi som regel når han sover til middag eller når han er lagt i seng. 

Vi får allerede dårlig samvittighed hvis han sidder og leger 30 min selv  selvom han sagtens kan fordybe, hygge og lege med sig selv.. 

Nogle gange tænker jeg han godt kunne lege lidt mere selv, så vi ikke altid er over ham, men samtidig har vi jo altid bare leget med ham.. 

Anmeld

27. september 2014

hannetheis

esiuol22 skriver:

Ved faktisk ikke lige hvor lang tid jeg bruger på leg, dog syntes jeg at der altid følger en lidt dårlig samvittighed med i barselsgave om man gør nok af et ene eller andet.

Jeg har en pige på 3 og en dreng på 14, her prøver jeg ved køb af legetøj at gå efter noget alle syntes er hyggeligt, hvilket giver lidt mere naturlig lyst til at lege med, syntes børn ofte kan mærke om man endeligt gider legen, og så har jeg forklaret den store at han kan påvirke den lille med hans interesser, hvilket han i høj grad allerede har gjort, så føler mig privilegeret at den store tit snupper den lille for at hygge tegne og plante. men alligevel kan jeg få dårlig samvittighed når de hygger et par timer, mens jeg ordner huset ( for burde jo gøre mere være mere osv. )

Tror ikke man kan slippe uden om den følelse af dårlig samvittighed selvom jeg kan se og hører de har det super hyggeligt, og jeg også kommer med og deltager når der er syr på alt det praktiske. far arbejder sent hver dag  men kan som regel lege en halv time inden putning, hvilket han også gør, da han jo har savnet hele dagen. 

syntes os det er vigtigt at man kan høre de hygger sammen.

vores er gode til at lege sammen. Og det er nok også der den dårlige samvittighed komme mest. For man vil jo heller ikke forstyrre deres leg.

men her kunne vi godt bruge flere timer i døgnet.

fr har meget transport til og fra job og ser faktisk kun børnene om morgen. Jeg afleverer i skole og bh. Og henter igen kl 16. Så skal vi hjem lave mad hvilket de næsten altid er med til. Så der er vi sammen. Og kl 19 bliver de puttet. Så i hverdagene er den dårlige samvittighed rigtig slem.

Anmeld

27. september 2014

Mumto3

hannetheis skriver:

Den store på 6 år er jo rigelig stor til at være med til rengøring. Så kan I gå og hygge jer sammen, I får gjort rent, og han lærer hvordan man gør. Mine børn har altid været med i husligt arbejde fra de var helt små, den yngste er nu 6 år gammel, og siger bare jubilæum når jeg siger rengøring, for det kan sagtens være hyggeligt, og de lærer at sætte pris på et rent hjem! 

Anmeld

27. september 2014

hannetheis

Mumto3 skriver:

Den store på 6 år er jo rigelig stor til at være med til rengøring. Så kan I gå og hygge jer sammen, I får gjort rent, og han lærer hvordan man gør. Mine børn har altid været med i husligt arbejde fra de var helt små, den yngste er nu 6 år gammel, og siger bare jubilæum når jeg siger rengøring, for det kan sagtens være hyggeligt, og de lærer at sætte pris på et rent hjem! 

de er også med til både rengøring og madlavning.

men ofte har vi ikke været færdig i mere end to minutter så kommer han og siger jeg keder mig.

og når jeg så starter en leg og leger lidt og går så fra for at tænde en ny vaskemaskine eller noget de ikke lige kan være med til så keder han sig.

så selvom jeg har dårlig samvittighed over jeg ikke føler vi laver nok sammen. Så er vi meget sammen. Men han kan bare ikke lege selv og jeg skal underholde konstant. Medmindre han få lov til at spille computer en halv time

Anmeld

27. september 2014

PernilleogLouis

Min dreng er 6 år og jeg leger ikke meget med ham. Han er rigtig god til at lege selv og ærligt så gider jeg ik lege de ting 6 årige drenge leger. Jeg spiller spil med ham og ellers leger han selv (selv med med venner - han har en del legeaftaler) 

Anmeld

27. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chili skriver:

Vi bruger stort set hele dagen i weekenden på udelukket at lege 

Hvis vi selvfølgelig er hjemme. Hvis vi er ude leger vi der, og ellers er der andre børn han leger med. Han bliver 2 år om en måned. 

Rengøring klarer vi som regel når han sover til middag eller når han er lagt i seng. 

Vi får allerede dårlig samvittighed hvis han sidder og leger 30 min selv  selvom han sagtens kan fordybe, hygge og lege med sig selv.. 

Nogle gange tænker jeg han godt kunne lege lidt mere selv, så vi ikke altid er over ham, men samtidig har vi jo altid bare leget med ham.. 

Det er helt det samme her

jeg har en ide om at når vores den lille bliver lidt større så bliver det lidt mindre da de så har hinanden at lege med 

Anmeld

27. september 2014

2721

Det meste af tiden.

Han er 4 år og hjemmepasset, så det meste af dagen går med at vi leger sammen, er ude at lave noget sammen eller opleve noget sammen. 

Men det betyder så også at han er med til at handle og alle mulige andre praktiske gøremål

og er der praktiske ting der skal ordnes må han enten deltage eller aktiver sig selv, sidst nævnte er ikke specielt populært, men sådan er det nødt til at være 

Heldigvis er jeg på mange måder et stort legebarn, så jeg hygger mig med det

Anmeld

27. september 2014

MorDk

Vi leger en del med vores unger... Men til tider er der jo lidt praktisk, som skal ordnes og sådan er det jo. Men generelt synes jeg vi giver dem meget opmærksomhed og vi leger med dem begge og hver for sig. ELSKER det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.