Lidt råd/hjælp søges her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2014

LinLin

Tror det er irrelevant at han har holdt på bhv's p-plads, men det må da være sådan at han skal kunne bevise at det lige præcist er din dreng der har gjort det... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2014

Elgaard73

Jeg tror ikke at du skal gøre noget. Der er jo ingen beviser.

Jeg er ret sikker på at det er hans egen forsikring der skal dække, når han vælger at parkere på en offentlig p-plads. Og en børnehave's p-plads er vel det som går ind under en "offentlig p-plads".

Anmeld

25. september 2014

EnGodMor

Elgaard73 skriver:

Okay, det er jeg ked af....Jeg tolkede det bare sådan, da du skrev at det var deres hovedpine. Jeg læste det som om, at du mente at det var deres problem dæknings/forsikringsmæssigt. Endnu en gang sorry

Med arbejde i en børnehave i otte år, så ved jeg godt at ligemeget hvad, så skal forældrene selv klare disse ting med forsikring. 

Man kan nemt misforstå hinanden herinde, 

Anmeld

26. september 2014

Anonym trådstarter

Hej alle  

jeg takker for alle jeres svar, nu kommer der lige en update . . 

Jeg fik spurgt i børnehaven, om de havde set nok konkret? nej det havde ikke, de havde kun naboens ord 

hmmm. . 

så jeg har altså efter set af (skaden) som virkelig er minimal, at jeg ikke vil stå og tage ansvaret når ingen har set at det ER min søn eller om der overhovedet har været sten hen over hegnet ..

og jeg må sige at naboen da vist ikke har lært noget HVIS det er sandt, for HELE dagen idag har han holdt på samme spot med sin bil . . 

og nu er selv børnehaven træt af ham, da han spærre for virkelig mange forældre der skal af med deres børn, da p pladsen er meget lille (der kan kun holde 7 biler) hvis da bilerne holder 100 % korrekt og pænt linet op af hinanden , og nu spærre han en konstant, og endda i MIDTEN af en side, så istedet for 3 biler som normalt kan holde ved siden af hinanden, fylder han så kun 2 kan holde der  

Anmeld

26. september 2014

LouiseEm

Elgaard73 skriver:

Jeg vil give dig ret i, at det er pædagogernes ansvar at holde øje med børnene, men de kan ikke drages til ansvar for de skader/ødelæggelser børnene laver under deres opsyn og skal dermed heller ikke dække skaderne. Det er jo netop derfor at man tegner en særskilt forsikring på sit barn, når det begynder i institution. (tror faktisk at det er blevet et krav, inden for de sidste par år).

Ej det er der altså intet krav om. Jeg har ingen forsikring på min søn (at jeg burde have er så en anden sag), og er aldrig blevet spurgt om jeg har.

Anmeld

26. september 2014

Csl83

For det første kan han ikke få erstatning, så længe han ikke kan bevise, at det er børnene fra børnehaven, der har kastet sten på hans bil.

Hvis han kunne bevise, at det var børnene i børnehaven der kastede sten på hans bil. Så er det pædagogerne der har tilsynspligt med dit barn mens han er i institutionen og derfor er det institutionens/kommunens erhvervsansvarsforsikring der skulle dække det. 

Anmeld

26. september 2014

Elgaard73

LouiseEm skriver:

Ej det er der altså intet krav om. Jeg har ingen forsikring på min søn (at jeg burde have er så en anden sag), og er aldrig blevet spurgt om jeg har.

He he... jeg har læst lidt op på det, siden jeg skrev det indlæg. Og nej, du har helt ret, der er ingen krav.

Jeg fandt lige papirerne frem, fra da min søn startede i DP og der står at de bare anbefaler det. Jeg huskede det som et krav...men huskede galt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.