Lidt råd/hjælp søges her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
16 svar
7 synes godt om
25. september 2014

Anonym trådstarter

Her er hvad jeg har fået fortalt 

min søn på 4 ½ leger i børnehaven sammen med nogle andre drenge, de beslutter så som drenge nu gør suk  at lege med sten!  selvom min søn ikke kun en gang har fået at vide at det må man IKKE! men ja, hvis de andre drenge syntes det er sjovt går de jo alle med på det. . 

nå, der er så sket det, at naboen til børnehaven, der istedet for at holde sin egen bil i sin egen indkørsel, har valgt at holde på børnehavens parkeringsplads, LIGE om på den anden side af hegnet hvor drengene leger med sten. 

der sker så det, efter hvad naboen har sagt, at der bliver kastet sten over hegnet, og den rammer hans forrude, som får en lille , jeg vil ikke engang kalde det en revne, men nærmere et slid ligner det . (men ingen har set det) kun naboen mener at det må være det. . 

da jeg så kommer i børnehaven for at hente min dreng, fortæller de jo historien, og spørger om hvad jeg mener? 
og jeg vil faktisk mene i min egen mening at naboen er selvforskyldt, han har intet at bruge børnehavens parkering til, andet end at være i vejen, så vi andre ikke kan holde der, og ja så tænker jeg lidt at man burde kunne tænke så langt når der er børn kun LIGE på den anden side af hegnet, det skal siges at børnene IKKE kan se bilen da det er træhegn der er totalt lukket, så det er 100 % ikke været til hensigt fra drengene at ramme bilen .. 

men argg jeg står, hvad nu? 

jeg måtte glo lidt på ruden for at finde noget, og min mand sagde det ikke engang lignede et stenslag. 

(bilen er heller ej af nyere dato) 

hvad havde i gjort? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

min søn på 4 ½ leger i børnehaven sammen med nogle andre drenge, de beslutter så som drenge nu gør suk  at lege med sten!  selvom min søn ikke kun en gang har fået at vide at det må man IKKE! men ja, hvis de andre drenge syntes det er sjovt går de jo alle med på det. . 

nå, der er så sket det, at naboen til børnehaven, der istedet for at holde sin egen bil i sin egen indkørsel, har valgt at holde på børnehavens parkeringsplads, LIGE om på den anden side af hegnet hvor drengene leger med sten. 

der sker så det, efter hvad naboen har sagt, at der bliver kastet sten over hegnet, og den rammer hans forrude, som får en lille , jeg vil ikke engang kalde det en revne, men nærmere et slid ligner det . (men ingen har set det) kun naboen mener at det må være det. . 

da jeg så kommer i børnehaven for at hente min dreng, fortæller de jo historien, og spørger om hvad jeg mener? 
og jeg vil faktisk mene i min egen mening at naboen er selvforskyldt, han har intet at bruge børnehavens parkering til, andet end at være i vejen, så vi andre ikke kan holde der, og ja så tænker jeg lidt at man burde kunne tænke så langt når der er børn kun LIGE på den anden side af hegnet, det skal siges at børnene IKKE kan se bilen da det er træhegn der er totalt lukket, så det er 100 % ikke været til hensigt fra drengene at ramme bilen .. 

jeg måtte glo lidt på ruden for at finde noget, og min mand sagde det ikke engang lignede et stenslag. 

hvad havde i gjort? 

Hvis der er en sag, er det så ikke mellem børnehaven og bilejeren?

Hvis ikke, så prøv at ringe til jeres forsikringsselskab. De ved med garanti hvordan I skal forholde jer.

Og hvem siger egentlig at det er din søn, der er skyld i at bilens rude er skadet?

Anmeld

25. september 2014

Nystart

Det er en sag mellem dig og bilejer.. det er nemlig din forsikring der skal dække...

DOG, kan der være et spørgsmål om hvad han kan kræve når det ikke er hos ham selv det er sket... Det ville jeg ringe og spørge min forsikring om...

Og ak ja de kære børn, nogle gange finder de bare på de dummeste ting når de er sammen flere Uden at tænke det helt igennem....

Anmeld

25. september 2014

EnGodMor

den er lidt svær. 

For ejeren af bilen burde jo ikke holde på børnehavens parkeringsplads, når vedkommende selv har indkørselse til sin bil, men hvis personen lige har holdt bilen der, for at fx at tage en trailer ud af indkørslen, så syntes jeg det er for galt, at børnene har fået ramt den. 

Men 

Tænker os lidt at der burde da ha Været en pædagog og ha haft holdt øje med børnene, ved godt at børn kan være hurtige

Når man ikke ser det, men alligevel syntes jeg at de burde have nået at se det.

ttja og så tænker jeg os lidt at børn nogle gange Gør ting uden at vide det kan Gøre skade, som i dette tilfælde på forruden på bilen. 

Men jeg syntes at så længe at børnene er i pasning, så kan forældrene jo ikke holde øje med dem, derfor syntes jeg det må være pædagogernes ansvar og hovedepine, med hvad der er sket.

Anmeld

25. september 2014

SandraXOXO

Ta billeder af skaden og kontakt jeres forsikring og hør hvad I skal gøre. Selvfølgelig skal man erstatte hvis ens børn ødelægger noget, selv om man ikke er tilstede, også hvis det er et uheld eller hvad ved jeg. Om han så havde parkeret på månen skal børnene jo lære ikke at kaste med sten. Og det lære de så forhåbentlig nu hvor det koster forældrene penge. 

Anmeld

25. september 2014

Bshizzle

Seriøst?? Manden TROR at din dreng gjorde det?? 

Hvis ingen så præcis hvem der gjorde det, så ville jeg ikke gøre noget! 

Jeg kan osse ta i Bilka og parkere min Bil ved siden af en anden bil og 5 min komme tilbage og sige at den anden bil har lavet en ridse i min dør... 

For den var der slet ikke i forvejen.. Eller... 

Det er pædagogernes ansvar at holde øje med børnene. 

Anmeld

25. september 2014

Elgaard73

EnGodMor skriver:

den er lidt svær. 

For ejeren af bilen burde jo ikke holde på børnehavens parkeringsplads, når vedkommende selv har indkørselse til sin bil, men hvis personen lige har holdt bilen der, for at fx at tage en trailer ud af indkørslen, så syntes jeg det er for galt, at børnene har fået ramt den. 

Men 

Tænker os lidt at der burde da ha Været en pædagog og ha haft holdt øje med børnene, ved godt at børn kan være hurtige

Når man ikke ser det, men alligevel syntes jeg at de burde have nået at se det.

ttja og så tænker jeg os lidt at børn nogle gange Gør ting uden at vide det kan Gøre skade, som i dette tilfælde på forruden på bilen. 

Men jeg syntes at så længe at børnene er i pasning, så kan forældrene jo ikke holde øje med dem, derfor syntes jeg det må være pædagogernes ansvar og hovedepine, med hvad der er sket.

Jeg vil give dig ret i, at det er pædagogernes ansvar at holde øje med børnene, men de kan ikke drages til ansvar for de skader/ødelæggelser børnene laver under deres opsyn og skal dermed heller ikke dække skaderne. Det er jo netop derfor at man tegner en særskilt forsikring på sit barn, når det begynder i institution. (tror faktisk at det er blevet et krav, inden for de sidste par år).

Anmeld

25. september 2014

EnGodMor

Elgaard73 skriver:

Jeg vil give dig ret i, at det er pædagogernes ansvar at holde øje med børnene, men de kan ikke drages til ansvar for de skader/ødelæggelser børnene laver under deres opsyn og skal dermed heller ikke dække skaderne. Det er jo netop derfor at man tegner en særskilt forsikring på sit barn, når det begynder i institution. (tror faktisk at det er blevet et krav, inden for de sidste par år).

Jeg tror da hellere ikke jeg har skrevet noget om at det er pædagogerne der skal dække de skader børnene laver? 

Tror jeg har skrevet at det er pædagogernes ansvar at holde øje med hvad børnene laver af ulykker, men når skaden er sket, ja så er det da klart forældrenes forsikring der skal dække, det er jeg fuld ud klar over. 

Anmeld

25. september 2014

Elgaard73

EnGodMor skriver:

Jeg tror da hellere ikke jeg har skrevet noget om at det er pædagogerne der skal dække de skader børnene laver? 

Tror jeg har skrevet at det er pædagogernes ansvar at holde øje med hvad børnene laver af ulykker, men når skaden er sket, ja så er det da klart forældrenes forsikring der skal dække, det er jeg fuld ud klar over. 

Okay, det er jeg ked af....Jeg tolkede det bare sådan, da du skrev at det var deres hovedpine. Jeg læste det som om, at du mente at det var deres problem dæknings/forsikringsmæssigt. Endnu en gang sorry

Anmeld

25. september 2014

Rockertand

Anonym skriver:

hvad havde i gjort? 

Beviser??!!!

Tag en snak med drengen, men naboen har intet krav med mindre han kan bevise det, BUM.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.