Vil ud af mit usunde forhold..Men?! :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2014

BSB

Hej med dig.

Først og fremmest: DER ER IKKE NOGET GALT MED DIG!!!!! Det skal du lade gå direkte ind ad det ene øre og ud ad det andet! 26.000 danske kvinder lever i et usundt parforhold med vold, trusler og psykisk terror. Det er alt fra velfungerende, højtuddannede kvinder til hende med psykiske problemer på kontanthjælp.

En af grundene til folk svarer som om der er noget galt med dig er, at forsvindende få kvinder kender til de mekanismer, der bevæger sig i den slags forhold. For det første er han vel ikke gået i gang med at nedgøre dig fra starten? I så fald var du nok smuttet med det samme. Du er lige så stille blevet nedgjort lidt efter lidt, til dit selvværd og din selvfølelse er forsvundet. Dertil kommer den sære reaktion, at du nærmest bliver afhængig af ham og ikke kan undvære ham, selvom han gør dig ondt. Det er ikke spor unormalt, desværre.

Men derfor er det selvfølgelig bedst, hvis du kommer ud hurtigst muligt. Desværre er der nok ikke andre, der kan hjælpe, end dig selv. Går du til venner og familie, vil de forsøge at hjælpe dig væk fra ham, men de vil undervurdere det greb han har om dig og blive frustrerede og vrede, når du efter timers samtaler alligevel går tilbage til ham.

Du skal finde det i dig selv, at du er for god til ham. Drop tvivlen på dig selv - uanset hvad han eller andre fortæller dig. Det du forveksler med kærlighed er en afhængighedstilstand, som kan sidestilles med misbrug af alkohol/stoffer. Det er skidesvært at komme ud af, men det er ikke noget at skamme sig over!

Inde på Facebook  kan du finde en gruppe, der hedder Stop vold i hjemmet - og terror fra ekserne. Her kan du få hjælp og tale med ligesindede. Du tænker måske, du jo ikke er voldsoffer, og det er du heller ikke - endnu i al fald. Men du er offer for noget, der er helt lige så slemt, nemlig psykisk vold. Jeg håber, du kigger et smut forbi derinde, du vil opdage, der langt fra er noget galt med dig (det er ham, den er gal med, men det vil han nok aldrig forstå) og det vil forhåbentligt hjælpe dig til at finde en vej ud.

Mange hilsner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2014

BSB

LouiseEm skriver:

Først sender jeg lige et stort kram  INGEN fortjener at blive behandlet sådan!

Men jeg må også sige, og nu er jeg 100% ærlig, at hvis du ikke allerede er skredet efter det han har gjort, ja så er der et eller andet galt med dig. Hvordan kan du lade ham behandle dig sådan? Hvor er respekten for dig selv? Jeg var skredet MED DET SAMME han havde lavet det der stunt. Det er SA sindssygt at han kan finde på at snakke sådan til dig. Forstår simpelthen ikke i mit hovede hvordan du kan have svært ved at gå fra sådan en mand - men igen, der er jo også mange kvinder der har svært ved at bryde ud af eksempelvis voldelige forhold, det forstår jeg heller ikke, men der må jo ligge et eller andet bag. Håber ihvertfald at du får samlet mod nok til at sige STOP og komme VÆK fra ham!!! Du fortjener meget bedre.

Held og lykke

Det er det eneste, du ikke må skrive. Der er intet galt med hende - overhovedet. Læs mit svar for uddybende forklaring.

Anmeld

24. september 2014

PrincessTanja

LouiseEm skriver:

Først sender jeg lige et stort kram  INGEN fortjener at blive behandlet sådan!

Men jeg må også sige, og nu er jeg 100% ærlig, at hvis du ikke allerede er skredet efter det han har gjort, ja så er der et eller andet galt med dig. Hvordan kan du lade ham behandle dig sådan? Hvor er respekten for dig selv? Jeg var skredet MED DET SAMME han havde lavet det der stunt. Det er SA sindssygt at han kan finde på at snakke sådan til dig. Forstår simpelthen ikke i mit hovede hvordan du kan have svært ved at gå fra sådan en mand - men igen, der er jo også mange kvinder der har svært ved at bryde ud af eksempelvis voldelige forhold, det forstår jeg heller ikke, men der må jo ligge et eller andet bag. Håber ihvertfald at du får samlet mod nok til at sige STOP og komme VÆK fra ham!!! Du fortjener meget bedre.

Held og lykke

Nej der er bestemt intet galt med TS!

TS: Du må aldrig tro der er noget galt med dig! Det er ham der har store problemer, han kunne gøre (og har måske gjort) det samme overfor en hver anden tilfældig kvinde. Det er ham der er fucked up - IKKE dig, søde ven.

Håber du kommer ud af det - Vi er mange andre der står og venter på dig på den anden side af et fysisk/psykisk voldeligt forhold. Og jo der er bedre og lysere på den anden side.

Anmeld

24. september 2014

Babydrøm

Anonym skriver:

Jeg hader mit forhold  bliver behandlet SÅ dårligt. Ville råde alle til at smutte . Men hvordan gør ?  han snakker allerede om nyt kød og sender billeder af tynde piger nøgne . Skriver hvor klam jeg er i forhold til   10 min efter mente han intet ! lær mig at slippe . Hvis barejeg kunne blokke ham uden at tænke "han ændrer sig" "han skriver nok snart undskyld" Er ulykkelig med ham og uden ham. Hvordan giver man slip ? og holder fast  kan ikke mere!

Piger ?? skal jeg bare blokere ham ?? hvad med dedage jeg savner ham ??  læ 

Du fortjener det IKKE!! Jeg ved hvor svært det er at gå fra en. Men du skal tænke på dig selv og sige til dig selv, at han ikke fortjener dig, for det gør han ikke! Du skal huske dig selv. Du er fantastisk! Han vil blive ved med at være led, det ændrer sig ikke. 

Ja bloker ham alle steder, tlf, fb mm. Snak med din familie og veninder.  

Sender dig en masse  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.