Er det for meget at bede om?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.027 visninger
19 svar
8 synes godt om
21. september 2014

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har et dejligt barn på 6 mdr. som vi begge elsker højt, men jeg føler at jeg står alene med den lille.

Jeg er helt indforstået med at jeg skal op om natten/tidlig morgen for at give mad og/eller skifte ble når min mand skal på arbejde, men når han nu har fri to dage i træk kunne han godt gøre det (h*n får flaske) men jeg skal nærmest skubbe ham ud af sengen eller, hvis det er om dagen, direkte sige "*** skal have en ren ble" eller "*** trænger vist til en flaske."

Jeg kan godt forstå at når han kommer hjem efter en lang arbejdsdag, så vil han hellere hygge med vores barn frem for at ordne sutteflasker, vasketøj og rengøring, men er det så forkert af mig at bede ham hjælpe med tingene når han har en fridag? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2014

Goggelogge

Sådan ermin mand også, men tror ikke altid de tænker over det.. Men jeg nød når han kom hjem og han legede med lillpigen, så kunne jeg ordne flasker og det i fred

Anmeld

21. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nej syntes da at sdet lyder meget rimeligt, men det er måske også bare fordi jeg er van til at min kæreste tager lige så stor del i tingene, som mig. Vh stine

Anmeld

21. september 2014

TNBC

Anonym skriver:

Min mand og jeg har et dejligt barn på 6 mdr. som vi begge elsker højt, men jeg føler at jeg står alene med den lille.

Jeg er helt indforstået med at jeg skal op om natten/tidlig morgen for at give mad og/eller skifte ble når min mand skal på arbejde, men når han nu har fri to dage i træk kunne han godt gøre det (h*n får flaske) men jeg skal nærmest skubbe ham ud af sengen eller, hvis det er om dagen, direkte sige "*** skal have en ren ble" eller "*** trænger vist til en flaske."

Jeg kan godt forstå at når han kommer hjem efter en lang arbejdsdag, så vil han hellere hygge med vores barn frem for at ordne sutteflasker, vasketøj og rengøring, men er det så forkert af mig at bede ham hjælpe med tingene når han har en fridag? 

Nej, det er ikke for meget at be om, men nogen mænd skal have det fortalt, fordi som en anden siger, de tænker ikke over det. 

Anmeld

21. september 2014

Kay

han tænker nok ikke på samme måde som dig 

jeg ville tage en snak med ham om det... tit hjælper det at man kan se hvordan den anden føler det og den går begge veje... det er meget smartere end at gå og være sur over små ting 

Anmeld

21. september 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg synes bestemt at du kan forvente at I deler opgaverne når han bruger dagen sammen med jer, men jeg synes ikke du kan forvente at han er synkroniseret med jeres rytme.

Jeg tror ikke umiddelbart det vil hjælpe at fortælle ham at han "bør" opdage disse ting selv. Til gengæld tænker jeg at det kan være en rigtig god idé at tage en snak. Jeg tænker bare at resultatet af snakken skal være at det er iorden at han ikke lige tænker over fx bleskift, men at det samtidig også er iorden at du siger til ham at nu er det tid. Således behøver han ikke få dårlig samvittighed over ikke at huske at tjekke bleen, og du behøver ikke føle dig som en sur kælling når du minder ham om at bleen skal skiftes. Giver det mening?

Anmeld

21. september 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

han tænker nok ikke på samme måde som dig 

jeg ville tage en snak med ham om det... tit hjælper det at man kan se hvordan den anden føler det og den går begge veje... det er meget smartere end at gå og være sur over små ting 

Jeg sagde ellers til ham for ikke så lang tid siden at jeg føler jeg står alene med barnet og jeg gerne vil have mere hjælp. Han var så rigtig god resten af dagen til selv at gøre de forskellige ting, men nu er han igen blevet slem til at han skal bedes om tingene og at han ikke hører hvis h*n græder selvom han sidder tættest på. Desuden er han også begyndt at når han endelig har fri, så skal græsset slåes, huset gøres rent rent osv. så jeg kan ikke engang få lov til at slappe af når h*n endelig sover.

Anmeld

21. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvad med at I skiftes til at sove længe i weekenderne - den ene har lørdag og den anden søndag. 

Mht. den måde du siger det på så er det meget indirekte. Hvorfof ikke bare sige: "er du sød at skifte xxx ble?"

det samme med rengøring - spørg direkte om de ting du vil have hjælp til.

og så synes jeg du må acceptere at du skal spørge om hjælp og han ikke lige selv tager initiativ.

Anmeld

21. september 2014

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg synes bestemt at du kan forvente at I deler opgaverne når han bruger dagen sammen med jer, men jeg synes ikke du kan forvente at han er synkroniseret med jeres rytme.

Jeg tror ikke umiddelbart det vil hjælpe at fortælle ham at han "bør" opdage disse ting selv. Til gengæld tænker jeg at det kan være en rigtig god idé at tage en snak. Jeg tænker bare at resultatet af snakken skal være at det er iorden at han ikke lige tænker over fx bleskift, men at det samtidig også er iorden at du siger til ham at nu er det tid. Således behøver han ikke få dårlig samvittighed over ikke at huske at tjekke bleen, og du behøver ikke føle dig som en sur kælling når du minder ham om at bleen skal skiftes. Giver det mening?

Ja, men problemet er ikke så meget at jeg skal "minde ham om" at prøve at skifte bleen, give en flaske eller putte, for han kender jo ikke de forskellige tegn så godt som mig. Problemet ligger i at han ikke kan sige "nu sover *** så nu sørger jeg lige for sutteflaskene" eller "nu er det x timer siden h*n spiste sidst, så er det nok sult"

Anmeld

21. september 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvad med at I skiftes til at sove længe i weekenderne - den ene har lørdag og den anden søndag. 

Mht. den måde du siger det på så er det meget indirekte. Hvorfof ikke bare sige: "er du sød at skifte xxx ble?"

det samme med rengøring - spørg direkte om de ting du vil have hjælp til.

og så synes jeg du må acceptere at du skal spørge om hjælp og han ikke lige selv tager initiativ.

Min mand har meget skiftende arbejdstider, så det er ikke fast hvornår han har fri.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.