Jeg overvejer 7/7

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg har flere par i min omgangskreds som kører 7/7 og hvor den "barnløse" part kommer til middag hos den anden hver onsdag. På den måde går der ikke mere end en halv uge imellem at man ser sine børn. Kunne det være en løsning for jer?

Det kunne sagtens være en løsning for os, vi spiser allerede sammen tit allesammen. 

Vi har dog ingen faste aftaler, men det kunne sagtens være en god mulighed med en fast aftale :-) 

tak for det forslag :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2014

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Jeg har ingen gode råd eller erfaringer, vil bare sige at jeg blev helt rørt over at høre, hvor godt jeres samarbejde er. Det lyder som en "dejlig" skilsmissefamilie, hvis man kan kalde det, det. Der er så mange dårlige historier i medierne i øjeblikket og har selv en rigtig god veninde, som næsten lige er blevet skilt, og hvor børnenes tarv absolut IKKE er i højsædet. Det er simpelthen så trist at være vidne til 

Så  for jeres tilgang til det at være skilsmissefamilie og dejligt med en positivt historie.

Tulle

Tusind tak for de søde ord :-) 

Det falder os heldigvis naturligt at vi har en fælles mission om at børnene ikke er dem, der har valgt det her. Derfor går det nemmere og vi er indstillet på at vi stadig skal være en familie - dog i en meget anderledes konstallation :-) 

Men det er super rart at have sin eks som sin bedste ven og at samarbejdet kører. 

Anmeld

20. september 2014

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Det er en god løsning, hvis børnene trives i det og det lyder det til at jetes kan, ikke mindst pga. det gode samarbejde mellem dig og far. Prøv at snakke med ham, del dine tanker, han kan sikkert være med til at vurdere om det egner sig til jeres unger. Den ide med at spise sammen hver onsdag er en super ide, så har man lige sådan en midt-uge-føler uden at det bliver for meget. Mange af mine kolleger kører 7-7 og de siger det er mega-hårdt i starten, men at det også bliver hverdag - og flere af dem har valgt at gå til noget i deres børnefri uge, så de udfylder tiden meningsfuldt. Uanset hvad I vælger kan jeres børn da kun have glæde af nogle forældre der i den grad opfører sig ordentligg overfor hinanden 

Jeg synes det var super hårdt i starten bare at skulle undvære dem de 4 dage, men man vender sig til det og lærer også at 'nyde' dagene man har helt for sig selv. 

Jeg tror det nok skulle komme til at lykkes hvis det er det vi beslutter os for også for børnene. For jeg tror børnene kommer til at trives, hvis forældrene også begge trives med de aftaler, der laves. 

Anmeld

20. september 2014

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Hvilken mor du bliver? 

Du bliver den bedste  mor, som tænker på dine børn, du bliver den bedste x kone, som stadig kan sammenarbejde med din x mand uden problemer. 

I har et godt sammenarbejde siger du, så lad det endelige fortsætte, det ville jo være skide ærgerligt, hvis han begyndte at stejle.

Din x mand elsker og vil sine børn ligeså meget som du selv vil, så måske han har samme tanker som du selv har. 

med at han da os savner sine børn, fordi han os har dem mindre end dig? 

Syntes det lyder kanon fedt at  i kan enes så godt med sammenarbejde med jeres børn. 

Håber i finder en god løsning 

Tak for dit søde svar :-) 

Jeg håber du har ret i at jeg også kan være en god mor på trods af jeg kun har dem halv tid. 

Måske det i virkeligheden gør vores uge sammen bedre, fordi jeg så kan fokusere 150 % på dem når jeg har dem og så virkelig kan have kvalitet tid med dem og i den anden uge hvor de er hos far kan lave det meste praktiske, der hører til en hverdag. 

Anmeld

20. september 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

nu er jeg ikke skildt... men min nabo (og gode veninde) er... 

de har sammen 3 drenge og de ser stadig ofte hinanden, selvom det er flere år siden de i fælleskab valgte at blive skildt... vil beskrive deres "forhold" som du beskriver jeres... 

og de har 7/7 ordning... og ja... hun savner dem af pommeren til i den uge de ikke er der... ingen tvivl om det... men hun syntes ikke savnet er merkant større om de er væk 4 eller 7 dage... 

og børnene trives rigtig fint med det, de er ældre end dine og det har selvfølgelig også noget at sige... 

men hvis du tænker børnene vil havde det ok med det... hvad så med at prøve det i en periode og se hvordan det går?? 

Dejligt at høre det kan fungere for en familie, der kunne ligne os :-) Tak for det svar. 

Jeg tænker også at jeg vil foreslå far at vi kan forsøge, men også være villige til at lave det om igen, hvis det ikke fungerer for børnene. 

Jeg er helt sikker på vi sagtens kan blive enige om, hvordan vi kan gøre det. 

Tusind tak for dit svar :-)

Anmeld

20. september 2014

EnGodMor

Anonym skriver:

Tak for dit søde svar :-) 

Jeg håber du har ret i at jeg også kan være en god mor på trods af jeg kun har dem halv tid. 

Måske det i virkeligheden gør vores uge sammen bedre, fordi jeg så kan fokusere 150 % på dem når jeg har dem og så virkelig kan have kvalitet tid med dem og i den anden uge hvor de er hos far kan lave det meste praktiske, der hører til en hverdag. 

Det lyder som en rigtig god ide, så vil der ikke skulle ordnes så meget i den uge i hver især har jeres børn hjemme 

Tror bestemt at børn sætter stor pris på at forældrene har tid til dem, uden travle forældre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.