Hej baby.dk.
For mig er det lidt et ømtåleligt emne og jeg har endnu ikke talt med faderen om mine tanker, derfor har jeg valgt at være anonym.
Sagen er den at jeg blev skilt for lidt over 2 år siden. Sammen med min eks mand har jeg to børn på nu hhv næsten 4 og næsten 6.
Bruddet var vi 100 procent enige om og er forløbet helt problemfrit og vi har fra start været enige om at, børnene skulle være hos mig 10 dage og ham 4.
Vi har efter skilsmissen været rigtig gode venner, boet 3 km fra hinanden, spist sammen og 100 procent været fælles om beslutninger og alt andet omkring børnene. Samværet har også til tider været flydende og de har det sidste halve års tid næsten været lige så meget hos far og hans nye kæreste som han bor sammen med, som hos mig. Både forældre og børn har trives med denne løsning.
For lidt over en måneds tid siden foreslog far så om vi ikke skulle køre 7/7. Jeg afviste blank fordi jeg blandt andet mener at børnene er for små til det. Det accepterede far fuldt ud og vi fortsætter samvær som oprindeligt.
Siden har mine tanker kørt om det måske er mere mit behov end børnenes at vi fortsætter som hidtil og ikke 7/7... En i min omgangskreds sagde til mig i en anden sammenhæng at det jo er børnene man skal huske på er det vigtigste og det har virkelig fået mine tanker igang.
Kan mærke glæden ved tankerne om at de måske skulle være hos deres far noget mere, for han er virkelig en fantastisk far, det forguder sine børn, men kan også mærke knuden i maven over at skulle undvære dem i halvdelen af tiden - halvdelen af deres liv
Hvad for en mor bliver jeg så? Mine børn er det vigtigste i mit liv og det er dem jeg kæmper for. Men måske de har bedst af at være lige meget hos mor og far.
Mit spørgsmål til jer andre er hvad er jeres tanker om 7/7? Hvordan er det gået hos jer og kunne man evt prøve det af i en periode og se om det går?
Hvordan forbereder man børnene på at de evt skal være mere tid hos far uden at de tror det er fordi man ikke vil dem?
har aftalt med far at vi skal sætte os ned, bare ham og jeg i næste uge og snakke om det.
Åhh... Synes det er svært :-(
Tak for jeres tid.