Børnehave kræver barn hentet uden for institution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er det også sådan at når de er på tur, ka man komme den sidste dag og hente dem i feks skoven, men der er altid mulighed for at de ka køre med børnehavens bus hjem til inst igen, hvis det ik er muligt for foældrene at hente i skoven.

Jeg syntes bestemt ik det er ok, at børnehaven arangere en tur ud af huset, hvis de ik selv står for hjemtransport også!

Jeg ville tage en snak med pædagogen, og sige det som det er, at i ik har mulighed for afhentning, og at det er dem der så må finde en løsning. Det ku så feks være at jeres børn må blive hjemme i inst den dag, hvor de så er på en anden stue eller at børnehaven må køre dem hjem til inst hvor i self henter dem til normal tid. Det andet er ik ok, og i ka umuligt være de eneste der står med det problem!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Morgensol skriver:

nu må jeg lige høre om det er mig der er helt forkert på den. 

I mine børns institution skal alle børnehavebørn på tur til noget bål/skov område i uge 40. Rigtig fed ide. Men om fredagen har man så bestemt at forældrene selv skal hente på den her plads. Alle de andre dage blir børnene fragtet tilbage til institutionen med bus.

Vi har ikke bil og skal derfor med offentlig transport hvilket tager 45 min til en time. Jeg er gravid i uge 26 og er sygemeldt med bækken og ryg problemer. Min mand arbejder eftermiddag/aften og er derfor selvsagt ikke hjemme når de ska hentes. Begge hold bedsteforældre arbejder.

Vi har tidligere fået afvide dernede fra at børnene ikke må afleveres uden for institutionen og derfor undrer det mig at de så må hentes ude. 

Er jeg helt forkert på den når jeg synes det er noget lidt underligt noget eller hvad siger i? 

Jeg ved egentlig ikke om de må. Men kan du ikke tale med en forælder i børnehaven? 

Anmeld

18. september 2014

Tulle28

Det synes jeg ikke er OK og jeg ville i den grad brokke mig! Man kan jo ikke forvente at alle forældre bare lige kan komme og hente et andet sted end i instutionen og da slet ikke, når det er så langt væk. Kan I ikke klage jeres nød og få børnene bragt tilbage til institutionen om eftermiddagen? 

Anmeld

18. september 2014

B&J

det er så dejligt når de skal ud, men vi har samme problem vi har ingen bil så når det skal forgå så skal vi fragte ud og hjem, det vil sige de håber kl 6.30 og jeg skal møde kl 7 og det tager min 25-30 minutter ud og hjem på cykel det er lidt træls, så når det forgår jaa så passer min mor ham... det er så dejligt når min mor vil det men vil jo gerne have han skal med når det er men det er super svært...

Anmeld

18. september 2014

LinLin

Skal I ikke hente for at I kan se hvad de har lavet/være med til noget afslutning af en art? 

Er ret sikker på "man godt må det" som institution... Vi skulle i hvert fald også hente da storebørnsgruppen var på lejr - det var vel at mærke ca 1 time væk i bil 

Kan godt se det er træls hvis man ikke har bil, men jeg synes også det handler om prioritering; at man bakker op om de arrangementer der er. Det må da være muligt enten at spørge nogle andre forældre eller familie/venner om hjælp? 

Anmeld

18. september 2014

LouiseEm

Morgensol skriver:

nu må jeg lige høre om det er mig der er helt forkert på den. 

I mine børns institution skal alle børnehavebørn på tur til noget bål/skov område i uge 40. Rigtig fed ide. Men om fredagen har man så bestemt at forældrene selv skal hente på den her plads. Alle de andre dage blir børnene fragtet tilbage til institutionen med bus.

Vi har ikke bil og skal derfor med offentlig transport hvilket tager 45 min til en time. Jeg er gravid i uge 26 og er sygemeldt med bækken og ryg problemer. Min mand arbejder eftermiddag/aften og er derfor selvsagt ikke hjemme når de ska hentes. Begge hold bedsteforældre arbejder.

Vi har tidligere fået afvide dernede fra at børnene ikke må afleveres uden for institutionen og derfor undrer det mig at de så må hentes ude. 

Er jeg helt forkert på den når jeg synes det er noget lidt underligt noget eller hvad siger i? 

Sådan er det også i vores institution. Forhør dig om der ikke er nogen der kan hjælpe dig med at hente  

Anmeld

18. september 2014

Wik

Personligt ville jeg bide i det sure æble, og tage derud og hente selv. Jeg havde selv svære bækkenproblemer med min nummer to, men du må hvile op til og efter. Det er hårde løjer med nummer to når man selv har gener. 

Man kan altid høre om hjælp, men jeg ville have det bedst med selv at gøre det- Jeg overlevede 3 mdr. med fem kvarters transport til og fra inst. da jeg var højgravid med nummer to, så den dag skal bare overståes og det er også en skøn oplevelse for dit barn at mor kommer ud og ser det hele, så har I noget at snakke om på vej hjem og i weekeden. 

Anmeld

18. september 2014

Mumto3

I min datters børnehave var det helt almindeligt at når der var nogen der havde fødselsdag så holdt de den hjemme hos dem slet for børnehaven. Så skulle man hente børnene der, altså til fødsesldagen, Nogle af børnene kom virkelig langvejsfra (læs: anden by!) men sådan var det bare.

Det jeg vil sige er bare, at det forekommer også andres steder, at man skal hente uden for institutionen.

Anmeld

18. september 2014

Morgensol

Der kommer lige et fælles svar.  

Jeg vil mægtig gerne se hvad mine børn laver, men det er ikke sådan. Der er ikke kaffe og kage og hygge. Det er kun afhentning. Og som skrevet synes jeg det er lidt mærkeligt at man ikke må aflevere uden for institutionen, men gerne afhente. 

Der er nogen der har misset at jeg har 2 børn i børnehaven og derfor er det ik bare lige at spørge andre forældre om hjælp, desuden kommer problemet med autostole ind i billedet. Desuden var spørgsmålet ikke hvad jeg skulle gøre, men om det var helt tosset af mig at mene at det er lidt fjollet at institutionen fralægger sig al ansvar for at få børnene hjem igen, om det så betyder at de ikke kan komme med

En skriver at jeg bare skal bide i det sure æble. Det er bare rigtig surt at stå med en låst iskiasnerve eller bækken 1 time fra hjemmet og skulle med bus osv med 2 børn. Jeg har valgt en institution tæt på og har på intet tidspunkt sagt ja til at skulle hente over en time væk og det er der en grund til! 

Jeg under mine piger at få den her uge, med afslutning, sammen med deres venner og havde jeg ikke haft de skavanker jeg har, så havde det intet problem været, omend jeg stadig ville sætte spørgsmålstegn ved det. 

Jeg gider ik være den sure mor der er på tværs ved det mindste i børnehaven, og det er jeg heller ikke, men den her ide må jeg sige, at jeg ik er vild med. 

Anmeld

18. september 2014

trunte89

Måske de kan blive hentet af to forskellige forældre? Så er det måske nemmere at få til at gå op. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.