Børnehave kræver barn hentet uden for institution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.934 visninger
20 svar
20 synes godt om
18. september 2014

Morgensol

nu må jeg lige høre om det er mig der er helt forkert på den. 

I mine børns institution skal alle børnehavebørn på tur til noget bål/skov område i uge 40. Rigtig fed ide. Men om fredagen har man så bestemt at forældrene selv skal hente på den her plads. Alle de andre dage blir børnene fragtet tilbage til institutionen med bus.

Vi har ikke bil og skal derfor med offentlig transport hvilket tager 45 min til en time. Jeg er gravid i uge 26 og er sygemeldt med bækken og ryg problemer. Min mand arbejder eftermiddag/aften og er derfor selvsagt ikke hjemme når de ska hentes. Begge hold bedsteforældre arbejder.

Vi har tidligere fået afvide dernede fra at børnene ikke må afleveres uden for institutionen og derfor undrer det mig at de så må hentes ude. 

Er jeg helt forkert på den når jeg synes det er noget lidt underligt noget eller hvad siger i? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2014

esioul

Jeg synes det er en fin idé at de skal på tur udenfor institutionen, men kan godt se det giver lidt bøvl. Har i ikke noget familie der kan hente? eller måske jeres barn kan køre med en af de andre hjem?

Anmeld

18. september 2014

SandraXOXO

Åh det er så upraktisk. Vi har heller ikke bil eller bedsteforældre så når det en sjælden gang sker her, er vi afhængige af at andre forældre ta'r vores barn med hjem eller en pædagog ta'r vores barn med tilbage til inst så vi kan hente der. Og ellers må i jo holde barnet hjemme, selv om det egentlig er for dårligt. 

Anmeld

18. september 2014

Morgensol

esioul skriver:

Jeg synes det er en fin idé at de skal på tur udenfor institutionen, men kan godt se det giver lidt bøvl. Har i ikke noget familie der kan hente? eller måske jeres barn kan køre med en af de andre hjem?

Hele min mands familie bor i Århus, vi bor i Glostrup. Og jeg har kun en yngre bror der ik har kørekort. 

Vi har 2 autostolsbørn, det er de færreste der har plads til mere end 2 autostole bag i og så har vi heller ik autostole herhjemme selv da vi jo ikke har en bil.. Det er rigtig træls for at sige det på godt jysk..

Anmeld

18. september 2014

Morgensol

SandraXOXO skriver:

Åh det er så upraktisk. Vi har heller ikke bil eller bedsteforældre så når det en sjælden gang sker her, er vi afhængige af at andre forældre ta'r vores barn med hjem eller en pædagog ta'r vores barn med tilbage til inst så vi kan hente der. Og ellers må i jo holde barnet hjemme, selv om det egentlig er for dårligt. 

Ja det er nemlig rigtig upraktisk. Der er ikke mulighed for at pædagogerne kan tage vores børn med tilbage. Og som skrevet i indlægget før, så er det de færreste der har plads til mere end 2 autostole. 

Anmeld

18. september 2014

RGN

Profilbillede for RGN

Man kan altid spørge.

Jeg har en ekstra selepude liggende i bilen, så jeg ville godt kunne tage et ekstra børnehavebarn med hjem. 

Anmeld

18. september 2014

Bshizzle

Kunne i ikke spørge en pædagog om de evt kunne sætte en seddel op i BH om hjælp til kørsel af børn? 

Det vil næsten være synd at de ikke kunne komme med på tur med de andre børn. 

Kan godt se det er svært.. Har selv haft samme problemer, men heldigvis er mange forældre søde at hjælpe hinanden. 

Anmeld

18. september 2014

Morgensol

RGN skriver:

Man kan altid spørge.

Jeg har en ekstra selepude liggende i bilen, så jeg ville godt kunne tage et ekstra børnehavebarn med hjem. 

Men vi har 2 børn, det havde været en del nemmere hvis det kun havde drejet sig om 1.. men ja man kan altid spørge, det var nu heller ik det tråden handlede om  Mere om jeg var helt tosset at jeg synes det er lidt dårligt. Jeg synes det er synd hvis de skal gå glip af den sidste dag fordi børnehaven ik vil stå for hjembringelse til institutionen. 

Anmeld

18. september 2014

Morgensol

Bshizzle skriver:

Kunne i ikke spørge en pædagog om de evt kunne sætte en seddel op i BH om hjælp til kørsel af børn? 

Det vil næsten være synd at de ikke kunne komme med på tur med de andre børn. 

Kan godt se det er svært.. Har selv haft samme problemer, men heldigvis er mange forældre søde at hjælpe hinanden. 

Det kunne selvfølgelig være en ide. Jeg synes bare det er tosset at børnene ik kan blive fragtet hjem til institutionen. 

Anmeld

18. september 2014

Misser1989

Når vores drenges børnehave er på tur, vil de gerne vi selv henter, så vi kan se hvad de har lavet og laver og så er der kaffe og kage. Men de børn der ikke kan hentes, kommer tilbage til børnehaven med bus igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.