Første besøg på Fertilitetsklinik i morgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2014

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Betaler i så selv for det eller hvordan? For hvis i gør, så kan i da selvfølgelig tillade jer at sige nej. Det er jo dem der tilbyder behandling, det er i da slet ikke moralsk forpligtet til at sige ja til.

Hvis det er offentligt betalt er det lidt noget andet synes jeg, men da synes jeg stadig i har ret til at høre hvad behandling mv. indebærer uden nødvendigvis at sige ja.

Men hvis det er privat, så betaler i nok også for udredning? Jeg aner desværre intet om det 

Vi har fået en henvisning fra vores læger, så nej vi betaler ik selv. Men vi må selv bestemme hvornår vi ønsker behandling, så det er godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

I kan naturligvis altid vælge at sige nej til behandling.

Synes dog at det er lidt spild af klinikkens resurser. Hvorfor ikke finde en anden gynækolog? Det burde ikke være noget problem at blive udredt hos en gyn.

Vi har prøvet ved gyn. En meget ubehagelig en, og det tog kærestens læge en evighed at få svar mm. Så vi gider ik det langsomme halløj. Og hvis vi fejler noget, ja så skal vi jo alligevel til en klinik, derfor vi kontaktede dem nu. 

Anmeld

18. september 2014

A1990

Anonym skriver:

Tak for dit svar

Da vi ringede og bestilte tid, sagde hun at hvis vi kun ønskede en udredning, skulle vi gå til egen læge og gyn. derfor jeg blev sådan lidt og fik dårlig samvittighed, hvis nu vi ik ønskede behandling, men de svarede at vi selv valgte hvornår vi ønskede behandling, så det er jo rart at vide For så kan vi måske selv nå at blive gravide    Vi føler os ik klar til behandling endnu. 

Samtalen gik godt, indtil videre fejler vi ikke noget, det er en lettelse Kæresten skal afl. en sædprøve og jeg skal have en skylning af æggelederne på dag 10-15 efter menses, så det er det vi venter på nu. Vi håber meget at vi er heldige efter skylningen 

Spændende at I også er igang med udredning, hvordan har I det?

Den klinik jeg har haft kontakt til er Aagaard i Skejby, og jeg kommer til at få en henvisning gennem min læge. Så det er selvfølgelig lidt anderledes end hos jer. Men uanset hvad, så er man jo selv herre over hvad der skal ske i ens forløb! ..og dårlig samvittighed kan du ikke bruge til noget!

Må jeg spørge hvordan det kan være I ikke vil gennem det offentlige? Betaler I selv på privatklinikken? 

Det lyder godt at samtalen gik godt og at de var søde! Og synes også planen lyder fin, og du virker ok med det, hvilket er godt. 

Mht. hvordan vi har det, så vil jeg sige godt og blandet. Altså vi er lettede over at komme lidt videre, blive tjekket (tænk hvis der nu skulle være noget, og vi prøver forgæves!) og ligesom føle at nogen professionelle vurderer og sådan. Men samtidig er jeg da også lidt nervøs, og er ked af at vi ikke er på det hold hvor man bare vupti hurtigt bliver gravid og det hele spiller. Det skal ikke være en hemmelighed at jeg inden vi gik i gang med pb, aldrig havde tænkt over at graviditet ikke bare nødvendigvis sker når man gerne vil have det. Ved godt det lyder fjollet, naivt, og uvidende, men jeg er den første i min omgangskreds, som vil have børn. Og siden folkeskolen bliver man jo bare fortalt hvordan man skal passe på (!!) graviditet, hvilket der måske ubevidst har gjort at jeg har tænkt, at når jeg ikke beskyttede mig mod graviditet, så ville det ligesom komme. SNYDT! Så er her vi nu, og jeg vil gerne lave en baby på naturlig vis, men omvendt tænker jeg også, at hvis der skal lidt hjælp til, og vi så (måske) undgår at skulle prøve måske flere år endnu med mange skuffelser, så tror jeg også at jeg er villig til det.

Kan godt tage mig selv i ligesom at føle at det er en falliterklæring ikke at kunne lave en baby selv helt uden hjælp, men omvendt tænker jeg hele tiden med mig selv, at en baby lavet med hjælp, jo er en ligeså fantastisk baby som alle andre!

Kan se du skrev et sted at det klinikken vil tilbyde jer er inseminering? Eller? Fordi jeg har læst om flere herinde, som har fået en ægløsningssprøjte, og det tænker jeg at jeg gerne vil prøve som det første, hvis vi skal have hjælp. Det virker ikke helt så voldsomt, som inseminering og de andre muligheder. Men er jeg ret uvidende omkring det endnu, så ved ikke hvilke krav der stilles før end at man kan få sådan en sprøjte. 

Beklager mit (meget) lange svar 

Anmeld

18. september 2014

Anonym trådstarter

A1990 skriver:

Den klinik jeg har haft kontakt til er Aagaard i Skejby, og jeg kommer til at få en henvisning gennem min læge. Så det er selvfølgelig lidt anderledes end hos jer. Men uanset hvad, så er man jo selv herre over hvad der skal ske i ens forløb! ..og dårlig samvittighed kan du ikke bruge til noget!

Må jeg spørge hvordan det kan være I ikke vil gennem det offentlige? Betaler I selv på privatklinikken? 

Det lyder godt at samtalen gik godt og at de var søde! Og synes også planen lyder fin, og du virker ok med det, hvilket er godt. 

Mht. hvordan vi har det, så vil jeg sige godt og blandet. Altså vi er lettede over at komme lidt videre, blive tjekket (tænk hvis der nu skulle være noget, og vi prøver forgæves!) og ligesom føle at nogen professionelle vurderer og sådan. Men samtidig er jeg da også lidt nervøs, og er ked af at vi ikke er på det hold hvor man bare vupti hurtigt bliver gravid og det hele spiller. Det skal ikke være en hemmelighed at jeg inden vi gik i gang med pb, aldrig havde tænkt over at graviditet ikke bare nødvendigvis sker når man gerne vil have det. Ved godt det lyder fjollet, naivt, og uvidende, men jeg er den første i min omgangskreds, som vil have børn. Og siden folkeskolen bliver man jo bare fortalt hvordan man skal passe på (!!) graviditet, hvilket der måske ubevidst har gjort at jeg har tænkt, at når jeg ikke beskyttede mig mod graviditet, så ville det ligesom komme. SNYDT! Så er her vi nu, og jeg vil gerne lave en baby på naturlig vis, men omvendt tænker jeg også, at hvis der skal lidt hjælp til, og vi så (måske) undgår at skulle prøve måske flere år endnu med mange skuffelser, så tror jeg også at jeg er villig til det.

Kan godt tage mig selv i ligesom at føle at det er en falliterklæring ikke at kunne lave en baby selv helt uden hjælp, men omvendt tænker jeg hele tiden med mig selv, at en baby lavet med hjælp, jo er en ligeså fantastisk baby som alle andre!

Kan se du skrev et sted at det klinikken vil tilbyde jer er inseminering? Eller? Fordi jeg har læst om flere herinde, som har fået en ægløsningssprøjte, og det tænker jeg at jeg gerne vil prøve som det første, hvis vi skal have hjælp. Det virker ikke helt så voldsomt, som inseminering og de andre muligheder. Men er jeg ret uvidende omkring det endnu, så ved ikke hvilke krav der stilles før end at man kan få sådan en sprøjte. 

Beklager mit (meget) lange svar 

Vores lyder som jeres. Vi har fået en henvisning fra vores læger, og derefter har vi kontaktet en klinik. Så nej vi betaler ikke, det er gratis, fordi vi har en henvisning. 

Dine/jeres følelser lyder meget som nogle af vores. Men jeg må indrømme at jo ældre jeg bliver, jo mere har jeg frygtet vi fik svært ved det. Vi er også glade for at blive tjekket, for ja hvad nu hvis der er noget, og det giver jo ingen mening at prøve forgæves i flere år, hvis der nu er noget. Vi er også ked af at vi ik bare vupti kan blive gravide. Også derfor vi ik føler os klar til inseminering endnu. For ja vi føler også lidt at det er en fallit erklæring ik at kunne selv. Men ja du har jo ret, lige meget hvordan baby bliver lavet, vil den jo være fantastisk 

Indtil videre fejler vi intet, sæden er perfekt. Så nu er der kun skylningen tilbage. Så nu tænker vi, hvorfor er jeg så ik blevet gravid. Men det er en lettelse at vi intet fejler. 

Ja lægen foreslog inseminering, hvor vi spurgte om vi, selv kunne vælge hvornår det skulle ske. For som skrevet er vi ik nået dertil lige pt. Men ja det kunne da være rigtig godt hvis man kunne få en æl-sprøjte og så selv prøve, vil vi da helt sikkert også foretrække, hvis det er muligt. 

Tak for dit svar  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.