Første besøg på Fertilitetsklinik i morgen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

567 visninger
13 svar
0 synes godt om
16. september 2014

Anonym trådstarter

Hejsa baby.dk bruger

Kæresten og jeg skal til første samtale med en fertilitetsklinik i morgen. Da vi efter 15 mdr. pb ik er lykkes at få en spire. 

Vi ønskede en udredning, men kunne ik finde ud af det selv ved egen læge, gyn. mm., for lang ventetid, dårlig oplevelse ved gyn. mm. derfor kontaktede vi en klinik. 

Klinikken vil gerne hjælpe os, men de gør det jo med henblik på behandling, og vi tænker jo udredning, og synes ik vi har lyst til behandling nu.

Men må man sige nej, er det no go, at vi har henvendt os til en klinik? Skal man I behandling efter en udredning ved en klinik, selvom vi måske ik fejler noget?

Ved ik om det giver nogen mening, eller jeg bare panikker lidt over den her samtale mm..   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2014

Anonym trådstarter

Ingen? 

Anmeld

17. september 2014

Chellie

Har ingen erfaringer at dele, men altså, ingen kan jo tvinge jer til noget som helst, heller ikke behandling. Og hvis du er i tvivl, kan du jo bare vælge at lægge kortene på bordet, når I er til samtalen, og starte med at fortælle, at I gerne bare vil udredes i første omgang 

Anmeld

17. september 2014

esioul

Anonym skriver:

Hejsa baby.dk bruger

Kæresten og jeg skal til første samtale med en fertilitetsklinik i morgen. Da vi efter 15 mdr. pb ik er lykkes at få en spire. 

Vi ønskede en udredning, men kunne ik finde ud af det selv ved egen læge, gyn. mm., for lang ventetid, dårlig oplevelse ved gyn. mm. derfor kontaktede vi en klinik. 

Klinikken vil gerne hjælpe os, men de gør det jo med henblik på behandling, og vi tænker jo udredning, og synes ik vi har lyst til behandling nu.

Men må man sige nej, er det no go, at vi har henvendt os til en klinik? Skal man I behandling efter en udredning ved en klinik, selvom vi måske ik fejler noget?

Ved ik om det giver nogen mening, eller jeg bare panikker lidt over den her samtale mm..   

det er op til jer selv hvornår i melder jer på et forsøg ��

Anmeld

17. september 2014

A1990

Hej, 

Håber at samtalen i dag kommer til at gå godt. Du må lige skrive her hvad du får at vide :-)

Jeg er næsten samme sted som dig, vi har prøvet i 13 måneder og skal også snart igang med udredning. 

Jeg kontaktede en klinik og spurgte om netop det du spørger om, om svaret var, som de andre også skriver, at det helt er op til jer om I vil hjælpes. Så hvis udredningen viser at ingenting er i vejen for naturlig graviditet, så kan I sagtens bare sige at I selv vil fortsætte og se om det sker naturligt (kan I selvfølgelig også hvis noget er galt, men går jeg ikke ud fra I vil). 

Det var i hvert fald det svar jeg fik fra klinikken :-) 

Anmeld

17. september 2014

Christine

Anonym skriver:

Hejsa baby.dk bruger

Betaler i så selv for det eller hvordan? For hvis i gør, så kan i da selvfølgelig tillade jer at sige nej. Det er jo dem der tilbyder behandling, det er i da slet ikke moralsk forpligtet til at sige ja til.

Hvis det er offentligt betalt er det lidt noget andet synes jeg, men da synes jeg stadig i har ret til at høre hvad behandling mv. indebærer uden nødvendigvis at sige ja.

Men hvis det er privat, så betaler i nok også for udredning? Jeg aner desværre intet om det 

Anmeld

17. september 2014

modesty

Anonym skriver:

Hejsa baby.dk bruger

I kan naturligvis altid vælge at sige nej til behandling.

Synes dog at det er lidt spild af klinikkens resurser. Hvorfor ikke finde en anden gynækolog? Det burde ikke være noget problem at blive udredt hos en gyn.

Anmeld

17. september 2014

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Har ingen erfaringer at dele, men altså, ingen kan jo tvinge jer til noget som helst, heller ikke behandling. Og hvis du er i tvivl, kan du jo bare vælge at lægge kortene på bordet, når I er til samtalen, og starte med at fortælle, at I gerne bare vil udredes i første omgang 

Vi spurgte om vi selv måtte vælge hvornår vi evt. ville igang med behandling, og ja det må vi gerne, så det er jo godt  

Anmeld

17. september 2014

Anonym trådstarter

esioul skriver:

det er op til jer selv hvornår i melder jer på et forsøg ��

Tak for svar, svarede de også idag

Anmeld

17. september 2014

Anonym trådstarter

A1990 skriver:

Hej, 

Håber at samtalen i dag kommer til at gå godt. Du må lige skrive her hvad du får at vide :-)

Jeg er næsten samme sted som dig, vi har prøvet i 13 måneder og skal også snart igang med udredning. 

Jeg kontaktede en klinik og spurgte om netop det du spørger om, om svaret var, som de andre også skriver, at det helt er op til jer om I vil hjælpes. Så hvis udredningen viser at ingenting er i vejen for naturlig graviditet, så kan I sagtens bare sige at I selv vil fortsætte og se om det sker naturligt (kan I selvfølgelig også hvis noget er galt, men går jeg ikke ud fra I vil). 

Det var i hvert fald det svar jeg fik fra klinikken :-) 

Tak for dit svar

Da vi ringede og bestilte tid, sagde hun at hvis vi kun ønskede en udredning, skulle vi gå til egen læge og gyn. derfor jeg blev sådan lidt og fik dårlig samvittighed, hvis nu vi ik ønskede behandling, men de svarede at vi selv valgte hvornår vi ønskede behandling, så det er jo rart at vide For så kan vi måske selv nå at blive gravide    Vi føler os ik klar til behandling endnu. 

Samtalen gik godt, indtil videre fejler vi ikke noget, det er en lettelse Kæresten skal afl. en sædprøve og jeg skal have en skylning af æggelederne på dag 10-15 efter menses, så det er det vi venter på nu. Vi håber meget at vi er heldige efter skylningen 

Spændende at I også er igang med udredning, hvordan har I det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.