Hvad smørre i mavsen med ? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.115 visninger
14 svar
6 synes godt om
14. september 2014

tullemortilsnart2

Har i nogle cremer / olier i har gode erfaringer med ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2014

Hullabullabulla

lottelabs skriver:

Tænker du alm fugtighedscreme, eller noget specifikt som creme mod strækmærker eller lignende?

Jeg bruger bare den fra rema uden parfume til kroppen

Anmeld

14. september 2014

tullemortilsnart2

har bare hørt man skal smøre sig for at undgå / minimere strækmærker

Har hørt om bio oil, synes bare det er dyrt i længden.. en fed creme burde også kunne gøre det eller hvad mener i/du?

Anmeld

14. september 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

har bare hørt man skal smøre sig for at undgå / minimere strækmærker

Har hørt om bio oil, synes bare det er dyrt i længden.. en fed creme burde også kunne gøre det eller hvad mener i/du?

Så har du hørt forkert. Strækmærker kan man ikke undgå hvis man er genetisk disponeret for det. Hvis ikke man får er det i hvert fald ikke pga alverdens cremer eller noget. Dem der ikke har fået: Se på deres mødre, de fik måske heller ikke nogen, eller særlig mange.

når det er sagt... Nok nærmere skrevet. Så er det en super god ide at smøre med en god fugtighedscreme Men den behøver ikke at være dyr. Køb uden parfume og parabener. Eller spørg i de udvalgte butikker. Du kan jo evt sige at du er gravid

Anmeld

14. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
SDD skriver:

Så har du hørt forkert. Strækmærker kan man ikke undgå hvis man er genetisk disponeret for det. Hvis ikke man får er det i hvert fald ikke pga alverdens cremer eller noget. Dem der ikke har fået: Se på deres mødre, de fik måske heller ikke nogen, eller særlig mange.

når det er sagt... Nok nærmere skrevet. Så er det en super god ide at smøre med en god fugtighedscreme Men den behøver ikke at være dyr. Køb uden parfume og parabener. Eller spørg i de udvalgte butikker. Du kan jo evt sige at du er gravid

Helt enig. Der er ingen fugtighedscreme der trænger så langt ind at den kan forebygge strækmæker. 

Til ts:Men bio oil har vidst en rigtig god effekt....fjerner ikke, men reducerer 

Du kan via downtown/groupon/dealhunter osv. ofte købe en stor flaske til 75kr. Føtex har også bio oil ofte på tilbud til 50kr

Anmeld

14. september 2014

Bell'star

lottelabs skriver:

Da jeg var gravid brugte jeg den der hedder bio Oil (sådan en lyserød/orange en)

Har læst flere steder, at strækmærker kommer hvis de vil, uanset om man gør alt muligt eller ej. Men jeg fik kun ganske få strækmærker allernederst på maven, til allersidst i min graviditet, så bilder mig selv ind at det var den dyre olie der gjorde forskellen

Hvis jeg en dag er så heldig at blive gravid igen, vil jeg bruge olien igen, selvom jeg reelt godt ved den nok ikke hjælper noget, men psykisk har det en god effekt, at man har GJORT noget

Anmeld

14. september 2014

Chevro

lottelabs skriver:

Egentlig hjælper de ikke en dyt

Men hvis man føler man gør noget godt for sig selv, så burde man smøre sig

Jeg brugte bare babyolie efter hvert bad, og skyllede mig.. Så følte jeg min krop fik den ekstra fugt som huden kunne have behov for

Troede ikke jeg var genetisk for strækmærker hehe.. Men jeg fik MANGE!!! Men idag er de slet ikke synlige.. Min egen mor har ikke en eneste!!! TYPISK ...

Anmeld

14. september 2014

MorTilSnartFire <3

jeg gik i matas og spurgte efter den bedste anti-strækmærke creme, de havde. jeg købte den største og dyreste de havde og smurte mig 2 gange dagligt fra uge 10!! Kan ikke huske hvad den hed... Pointen er, at jeg i uge 18 fik den første lille strækmærke og da jeg fødte i uge 39+0, var hele maven fyldt med strækmærker, samt bryster, hofter og lidt på lænden Om jeg tror det hjalp, øh nej!

Anmeld

14. september 2014

LinLin

Enig i det er en gammel skrøne så brug bare den bodylotion du plejer

Min bedstemor tror helt sikkert stadig på det, for da hun så min bare mave forleden dag sagde hun "ih, du må smøre den godt, siden du er sluppet for strækmærker!"
Måtte så "skuffe" hende og sige at det gør jeg faktisk overhovedet ikke

Anmeld

14. september 2014

Hugoline.

Jeg ville ikke bruge bio-Oil da det indeholder a-vitamin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.