Fik I peber ved 30 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.666 visninger
12 svar
6 synes godt om
13. september 2014

Stivdie

Godaften piger,

Sagen er den, at jeg fylder 30 om to måneder.
Jeg bor sammen med min kæreste på 11te år og vi har en datter på knap et år.
Nu er svigerfamilien begyndt at lægge op til, at jeg skal have peber når jeg fylder år, hvilket jeg er lidt ked af, da det ikke er med min gode vilje jeg ikke er gift - kæresten vil ikke. Så jeg søger lidt en måde eller undskyldning for at slippe ud af det store ståhej.
Fik I peber, hvordan fik I det og hvordan håndterede I det?
Nogle gode forslag til gode argumenter for at slippe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2014

Sandratoft

Stivdie skriver:

Godaften piger,

Nu er svigerfamilien begyndt at lægge op til, at jeg skal have peber når jeg fylder år, hvilket jeg er lidt ked af, da det ikke er med min gode vilje jeg ikke er gift - kæresten vil ikke. Så jeg søger lidt en måde eller undskyldning for at slippe ud af det store ståhej.

Jeg er ikke 30, men da jeg var 25 fik jeg kanel. Mega skod, men alligevel en tradition der er svær at slippe væk fra

Tror bare du må forberede dig på at skulle igennem det, tag noget gammelt tøj på den dag, og så tag det med et smil

Anmeld

13. september 2014

Nadia&Daniel

Stivdie skriver:

Godaften piger,

Nej jeg får ikke.. Blev gift da jeg var 24 år

Anmeld

13. september 2014

Stivdie

Ja, det kan godt være jeg er nødt til det.

Ellers har jeg faktisk overvejet helt at lade være at fejre fødselsdag i år, og sørge for ikke at være hjemme på dagen...

Anmeld

13. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jep fik peber!! Men heldigvis på den søde måde! Her var der feks et brev peber i mit fødselsdagskort, fik en flot kæde lavet af peberfrugter og en fin gammel, rød peberkværn osv. Vh stine

Anmeld

13. september 2014

Christabelle

Jeg fylder selv 30 her sidst i oktober og står lidt i samme situation; kæreste gennem næsten 7 år og barn på 10 mdr.
Jeg har udtrykkeligt bedt alle jeg kender om at lade være med at give mig peber... For det første synes jeg ikke det er en sjov/sød tradition og for det andet så synes jeg slet ikke det sømmer sig når jeg lever i fast forhold og har barn...
Er meget sikker på at alle, undtagen min svigermor (hun synes nemlig at det er en virkelig sjov tradition...) vil efterkomme mit ønske...

Anmeld

13. september 2014

Chevro

Stivdie skriver:

Godaften piger,

Er ikke nået 30 endnu

Men er blevet 25 i år, og kanel sku der til

Jeg ser sku kun sjovt på den slags ting!! Og når vennerne gør det og familien, så må man jo også selv når det bliver deres tur

Jeg skal aldrig giftes! Så jeg har ligesom sagt ja tak til alt hvad der hedder spas og løjer! Herude er det sku ingen undskyldning at være gift Der kan man nemt lige få en sjat eller 10 alligevel ...

Så synes da bare du skal give den gas, hvis du får noget..
De kan også nemt bare have det hele i mundne, for at genere dig

Anmeld

14. september 2014

1977

Profilbillede for 1977

Jeg holdt ikke noget da jeg blev 30, så jeg slap for peber  

Vi tog til koncert i stedet og var slet ikke hjemme

Anmeld

14. september 2014

Clisolka

Jeg fik ikke peber - og det er 6 år siden jeg fyldte 30 

Jeg holdte ellers en fest for vennerne, men jeg fik ingen peber. Jeg var single og ingen børn på det tidspunkt - og har aldrig været gift, endnu! 

Anmeld

14. september 2014

Lene Unik

Blev gift da jeg var 24 år, så ingen erfaring herfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.