Ideer til mad til mødregruppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2014

Dafnies

Rigtig gode ideer. Jeg vil gå i tænkeboks

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2014

Chevro

Dafnies skriver:

Hej alle
Nu er det snart min tur til at få besøg af mødregruppen igen. Vi plejer altid at få hjemmebagte boller med forskelligt pålæg, men jeg synes vi trænger til lidt nyt.

De er bestemt ikke kræsne, Så kom gerne med en masse forslag både til let frokost og til lidt sødt. Ungerne er 9 måneder, så gerne nogle ideer til hvad de små kan snacke

Jeg elsker en let og lækker frokost.. Så jeg ville måske lave en lækker salat, lidt parma skinke eller laks evt., lidt puck-ost, og drys med lidt ristede pinje kerner, udskåret melon osv.. Og så en super lækker cheesecake med friske bær på som ''dessert''..

Det bliver ofte så ''tungt'' med boller og kaffe osv.. Det andet er nok lidt nyt og anderledes, men super lækkert!

Og børnene vil jeg evt lave lidt udskåren vandmelon, agurker osv. som trykkes ud i kageforme som små stjerner, hjerter osv.. Det giver lidt nye indtryk fordi det er nyt i form og farver, for børnene..

De kan jo sagtens spise rugbrød, og smage mødrenes snacks..

Et lille tip herfra

Bliver PÆNT sulten lige pludselig... (er gravid) hehe..

Anmeld

15. september 2014

fo82

Dafnies skriver:

Det lyder spændende. Hvad er Kong fiddes livret? Har prøvet at Google, men der dukker lidt forskelligt op

Uh ja, de æg har jeg også fået nogle gange og de er super gode. Tak for input

Prøv på dk kogebogen og til obs - det skal være oksekød - så er den bedst :-) 

Anmeld

15. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her lavde jeg sammel selv sandwich. Lavde tunsalat, æggesalt, kyllingesalt osv, så var der grønt ved siden af, også forskellige slags grove boller til at samle det i.

Kylling i fad med grønsager og sovs, dertil ris.

Nachos med kylling, ost salsa, hvidløgs Mayo og gurgamole. Wraps med kød og grønt.

Alle kage blev afprøvet på min mødregruppe, den de var mest vild med var dotD's chokolade kage ( inde fra kageklubben) til den lavede jeg altid chokoladecrem med appelsin. Vh stine

Anmeld

15. september 2014

Disarobi

Dafnies skriver:

Hej alle
Nu er det snart min tur til at få besøg af mødregruppen igen. Vi plejer altid at få hjemmebagte boller med forskelligt pålæg, men jeg synes vi trænger til lidt nyt.

De er bestemt ikke kræsne, Så kom gerne med en masse forslag både til let frokost og til lidt sødt. Ungerne er 9 måneder, så gerne nogle ideer til hvad de små kan snacke

Skulle aldrig have læst denne tråd, nu har jeg bare lyst til at smage ALLE de forslag der er kommet... Savle savle  

Hilsen en gravid 15+6,  der våger over sin syge sovende søn og ikke liige kan smutte nedenunder og finde noget til sulten  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.