storesøster som lille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2009

Janep

AstridM skriver:

Vi har 18 mdr mellem vores. Vi sørgede for at bruge tid sammen med den store alligevel, begge to!

Vi bad også vores gæster sige goddag til den store først, og ikke babyen.

At huske hun stadig var der, og fordi vi ikke ville alle skulle holde den lille før hun var 6 mdr (ligesom med den store da hun var baby) var det nemt at folk ikke blev fortabt i hende frem for den store.

Det er bare vigtigt at huske den ældste, især når man ikke kan forklare der kommer en baby.

Jalousi har vi slet ikke haft.

du har nok ret i at det er vigtigt at gæster siger hej til den store først så langt havde jeg ikk lige tænkt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

Bondepigen

Janep skriver:

hej og tak for svar

det med at lade far tage over blir lidt svært da vi lige er flyttet fra hinanden

nu leger hun ikk rigtig med dukker.. men det kan da være vi ska til det

Ja ok, det kan jeg da godt se bliver svært. Det er jeg da ked af at høre.

Tror i hvert fald at det med dukken ville være en god ide, måske bliver hun mere interesseret i dukken, når baby kommer. Børn efterligner jo deres forældre, så måske ville den så blive mere interessant.

Anmeld

20. august 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Janep skriver:

okay det lyder som om i har fundet godt ud af det

er egentlig heller ikk i tvivl om at hun vil komme til at elske hendes liller bror/søster med tiden. vil bare gerne ha at det ska være en god oplevelse for hende når vi kommer hjem med baby. hvis du forstår?

Jeg forstår godt hvad du mener. Vi havde det på nøjagtig samme måde. Jeg er sikker på, at du nok skal finde en rigtig god løsning på, hvordan du tackler det. Alting er nyt og det skal jo læres med to små.

Jeg kan huske første gang, at jeg var alene hjemme med den en aften. De har kunne mærke det og de var begge helt umulige. Jeg tænkte bare, hvad har vi dog gjort med to små så tæt på hinanden. Men i dag er der ingen problemer når jeg er alene hjemme med dem om aften og hvis de begge er kede af det på samme tid, så er jeg meget mere afslappet og finder en løsning på det

Anmeld

20. august 2009

Camilla_a

Der er 13 mdr mellem vores drenge, vi havde meget fokus på Frey da Loke var helt lille og havde nogle gode hygger timer hver gang Loke sov.
Efter Loke er blevet større bader vi dem begge sammen, hvilket de nyder og hygger sig rigtig meget!
Frey kan godt skubbe til Loke og være lidt hård ved ham, men har lagt mærke til at det er fordi han vil lege med ham, men bliver frusteret over at han ikke kan lege fordi han er for lille. Vi gør meget ud af ikke altid at sige at sige til Frey han skal lade Loke være, hvis han feks holder om ham eller sætter sig på ham, så længe Loke ikke bliver ked af det eller prøver at komme væk. Han skal ikke føle at han får skæld ud hver gang vil et eller andet med ham.
Men der vil da helt sikkert komme en eller anden reaktion, den kan ikke undgåes ligemeget hvad alder. Jeg var 14 da jeg fik en lillesøster og blev så sur og ville slet ikke se hende da de kom hjem med hende, men kunne jo ik stå for hende og hun betyder alt for mig, så det skal nok gå

Knus Camilla med Frey 120807 og Loke 260908

Anmeld

20. august 2009

Janep

bondepigen skriver:

Ja ok, det kan jeg da godt se bliver svært. Det er jeg da ked af at høre.

Tror i hvert fald at det med dukken ville være en god ide, måske bliver hun mere interesseret i dukken, når baby kommer. Børn efterligner jo deres forældre, så måske ville den så blive mere interessant.

tak men det går nu nok

jah det kommer sikkert når hun ser at jeg ammer baby

Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.