Køkken renovering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2014

Jibbe

Vi rev alt ned, og hev gulvet op. 

Der blev lagt gulvvarme og støbt nyt gulv. Der blev sat gipslofter op, og væggene blev pudset og der blev sat filt på og malet. 

Køkkenskabe, opvasker og køleskab var fra IKEA - det gav vi 17.000 for inkl levering. Vi satte det selv op. Ovn, kogeplade og emhætte købte vi på nettet. Kostede omkring 18.000. Bordplade inkl. vask købte vi i Kvik og det kostede 25.000

Alt i alt har vi brugt omkring 100.000 på køkkenet. Måske en smule mindre.

Men i forhold til at et køkkenfirma kom med et tilbud på 100.000 for køkkenet bare - altså eksl. alt forudgående renovering - så synes jeg det er meget fair. Meget er lavet selv. Har kun haft håndværkere ude til at tilslutte indbygningsspots og kogeplade osv.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

Jj1709

Jibbe skriver:

Der blev lagt gulvvarme og støbt nyt gulv. Der blev sat gipslofter op, og væggene blev pudset og der blev sat filt på og malet. 

Køkkenskabe, opvasker og køleskab var fra IKEA - det gav vi 17.000 for inkl levering. Vi satte det selv op. Ovn, kogeplade og emhætte købte vi på nettet. Kostede omkring 18.000. Bordplade inkl. vask købte vi i Kvik og det kostede 25.000

Men i forhold til at et køkkenfirma kom med et tilbud på 100.000 for køkkenet bare - altså eksl. alt forudgående renovering - så synes jeg det er meget fair. Meget er lavet selv. Har kun haft håndværkere ude til at tilslutte indbygningsspots og kogeplade osv.  

Det er helt vanvittigt hvad et køkkenfirma skal ha for sådan noget.. 

Vi kommer os til at lave alt det man selv må lave, ellers ville det løbe langt langt op 

Jeg har kigget på silvan's hjemmeside, og fandt et køkken jeg kunne li, ved dog ikke hvad deres kvalitet er, men har os hørt godt om Ikea.. Vi må rundt og kigge når den tid kommer.. :-)

Anmeld

11. september 2014

Nystart

Jibbe skriver:

WOW... hva er det for en vask/plade i har fået... synes godt nok det lyder voldsomt...

men ja det løber op... og det med de siger at det man regner med det bliver i alt skal man gange med 2 passer som oftes meget godt 

Anmeld

11. september 2014

Chevro

Jj1709 skriver:

Hvad kostede det at lave køkken om hos jer, og hvor omfattende renovering var i igang med?

Vi er ved at købe hus, hvor der skal laves nyt køkken, huset er fra 67..

jeg har fået opfattelsen af at man under renovering skal grave alt gulv op og så skifte rør, da de vist ikk overholder kravene for idag.. Kan det passe? �� Jeg havde jo forestillet mig bare at pille det gamle køkken ned, ligge nyt gulv, sætte nye lofter op, og så nyt køkken selvf.. 

Jamen det afhænger jo af 1000 ting
Sådan noget bliver altid meget dyrere end beregnet desværre.
Køkken og bad er altid de dyreste rum at lave! Men også dem der trækker er hus på prisen ;-)

Vi skal selv igang snart :/ og har lige renoveret et helt hus, så vi er lidt i bekneb - da vi ved hvor hurtigt det løber....

Men så længe man har en god håndfuld penge med, så skal det nok blive super fedt!

Ville lave det gulv som vi havde lavet i det sidste hus; Rigtig gulvvarme, hvor du graver op, isolere, rivejern, slanger, strips osv. Og så en betonbil på.. :-)

Hvis i selv kan lave det, er det klart det billigste! For når man først kommer til at åbne op for sådan et hus... Så kommer der flere ting :-(

Så er det el, kloaker, varmen osv.. Og alle de ting er jo udover selve køkkenet..
Så er der måske nyt loft? Spot eller lign.. spartling af vægge, tapet eller væv, maling, køkken op, hvidevarer, gulv, lister, stik kontakter, og alt muligt andet... Så ja, det er med at have en buffer i baglommen.. For det er altså dyrt at have hus når man først vil modernisere ;-)

Anmeld

11. september 2014

Jj1709

Chevro skriver:

Jamen det afhænger jo af 1000 ting
Sådan noget bliver altid meget dyrere end beregnet desværre.
Køkken og bad er altid de dyreste rum at lave! Men også dem der trækker er hus på prisen ;-)

Vi skal selv igang snart :/ og har lige renoveret et helt hus, så vi er lidt i bekneb - da vi ved hvor hurtigt det løber....

Men så længe man har en god håndfuld penge med, så skal det nok blive super fedt!

Ville lave det gulv som vi havde lavet i det sidste hus; Rigtig gulvvarme, hvor du graver op, isolere, rivejern, slanger, strips osv. Og så en betonbil på.. :-)

Hvis i selv kan lave det, er det klart det billigste! For når man først kommer til at åbne op for sådan et hus... Så kommer der flere ting :-(

Så er det el, kloaker, varmen osv.. Og alle de ting er jo udover selve køkkenet..
Så er der måske nyt loft? Spot eller lign.. spartling af vægge, tapet eller væv, maling, køkken op, hvidevarer, gulv, lister, stik kontakter, og alt muligt andet... Så ja, det er med at have en buffer i baglommen.. For det er altså dyrt at have hus når man først vil modernisere ;-)

Ja det ved jeg godt det gør, det var os bare for at høre hvor meget det ca løb op i for andre.. :-) 

uha ja, det ved jeg godt at det gør, det har vi taget højde for.. Ja og vi skal lave køkken, og 2x bad, men nu bliver køkkenet prio 1, så må det andet komme når chokket over prisen på køkkenet har lagt sig 

Vi kan lave det hele selv, udover det man selvf skal have en prof til at ordne.. Ellers var det slet ikke et projekt vi skulle kaste os ud i.. 

Altså HELE køkkenet, lofter, gulv osv skal væk, en væg skal væltes osv.. Så vi kommer til at starte fra bunden med det.. 

Ja det er dyrt, men forhåbentligt det værd! ;-)

Anmeld

11. september 2014

Jibbe

Nystart skriver:

WOW... hva er det for en vask/plade i har fået... synes godt nok det lyder voldsomt...

men ja det løber op... og det med de siger at det man regner med det bliver i alt skal man gange med 2 passer som oftes meget godt 

En granitbordplade. Jeg er slet sket ikke til træbordplader eller laminat. Vasken kostede 8000 kr og er sådan en siligranit tror jeg det hedder. Sådan en sort en i noget stenmateriale. Bordpladen kostede så 17000. 

Anmeld

11. september 2014

Jibbe

Sådan ser det ud som nyrenoveret. Nu 5 år efter er det lidt mere hjemligt og hyggeligt.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. september 2014

Jj1709

Jibbe skriver:

Sådan ser det ud som nyrenoveret. Nu 5 år efter er det lidt mere hjemligt og hyggeligt.

Waaaauw et lækkert køkken :-D

Anmeld

11. september 2014

Nystart

Jibbe skriver:

En granitbordplade. Jeg er slet sket ikke til træbordplader eller laminat. Vasken kostede 8000 kr og er sådan en siligranit tror jeg det hedder. Sådan en sort en i noget stenmateriale. Bordpladen kostede så 17000. 

åhhh så kan jeg bedre forstå det...

Det er os med at få noget man virkelig gerne vil ha, for selv om det er mange penge bliver det jo brugt hver dag og ikke mindst set.. :-)

Fortryder selv jeg ikke fik en granit med "glimmer" i :-( 

Anmeld

11. september 2014

Jibbe

Jj1709 skriver:

Waaaauw et lækkert køkken :-D

Tak. Jeg er også stadig godt tilfreds med vores valg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.