Erfaringer med kugledyne/sensitive børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.225 visninger
11 svar
2 synes godt om
11. september 2014

Tulle28

Min ældste datter på 4 år er sensitiv og jeg er lige blevet anbefalet en kugledyne af en ergoterapeut, som mente det kunne have en god effekt på hendes søvn.

Er der nogen derude, som har erfaringer og vil dele?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

MyLove E

Tulle28 skriver:

Min ældste datter på 4 år er sensitiv og jeg er lige blevet anbefalet en kugledyne af en ergoterapeut, som mente det kunne have en god effekt på hendes søvn.

Jeg har brugt den på mig selv.
Man skal lige vende sig til den .
Jeg har var glad for den. Jeg bruger den i perioder.

Jeg bliver træt af den og så ligger jeg dem væk lidt og hiver den så frem igen

Anmeld

11. september 2014

An&Jo

vi blev anbefalet en kædedyne fremfor kugledyne af vores fys til min dreng der er sensitiv, og den har haft en vældig god effekt.. faktisk så god at vi er ved at søge om at få den bevilliget

Anmeld

11. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Kender dem gennem mit arbejde og der har jeg kun gode erfaringer med dem! Vh stine

Anmeld

11. september 2014

Tulle28

An&Jo skriver:

vi blev anbefalet en kædedyne fremfor kugledyne af vores fys til min dreng der er sensitiv, og den har haft en vældig god effekt.. faktisk så god at vi er ved at søge om at få den bevilliget

Det var vist egentlig også kædedyne hun sagde, ved nærmere eftertanke... Jeg troede bare jeg hørte forkert
Hvad var "problemet" med din dreng - sov han dårligt, eller?

Anmeld

11. september 2014

bøllen

Tulle28 skriver:

Vi har haft en kugledynen til den store, dog kunne han ikke bruge den. Fik den byttet til en kædedynen og det virkede. Han brugte den når han kom hjem fra skole godt overstimuleret. Bruger den lige nu og den hjælper mig med at finde ro ( kroniske smerter )

Anmeld

11. september 2014

Tulle28

Vi har haft en kugledynen til den store, dog kunne han ikke bruge den. Fik den byttet til en kædedynen og det virkede. Han brugte den når han kom hjem fra skole godt overstimuleret. Bruger den lige nu og den hjælper mig med at finde ro ( kroniske smerter )

Hvad er forskellen på kugle og kædedyne?

Min datter sover egentlig meget godt om natten, men hun er tit træt og sur om morgenen på trods af at vi har meget faste rutiner omkring sengetider og obs på at hun får sover nok, og ergoterapeuten mener det bl.a. kan være fordi hun bearbejder og drømmer rigtig meget om natten.

Anmeld

11. september 2014

bøllen

Tulle28 skriver:

Hvad er forskellen på kugle og kædedyne?

Min datter sover egentlig meget godt om natten, men hun er tit træt og sur om morgenen på trods af at vi har meget faste rutiner omkring sengetider og obs på at hun får sover nok, og ergoterapeuten mener det bl.a. kan være fordi hun bearbejder og drømmer rigtig meget om natten.

Ved ikke om jeg er den rette at spørge.

Men kugledynen er lavet af større kugler ( bordtennis str ) Og den kan larme en del. Kædedynen er kæder syet ind i betræk. Laver ikke men gider effekten. Som jeg har forstået har de samme virkning. Og der er mere forskel ved jeg ikke. Vores dreng havde heller ikke problemer med at sove, men kunne have uro når han skulle falde i søøvn.Samt var han meget overstimuleret efter en skoledag, så han brugte den til at få ro når han kom hjem.

Anmeld

11. september 2014

An&Jo

Tulle28 skriver:

Det var vist egentlig også kædedyne hun sagde, ved nærmere eftertanke... Jeg troede bare jeg hørte forkert
Hvad var "problemet" med din dreng - sov han dårligt, eller?

Jamen han er ekstremt sensitiv, og sov meget uroligt og kom aldrig ned i den dybe søvn som man behøver for at bearbejde dagens indtryk.. Det har dynen hjulpet på, så han nu kommer i den dybe søvn og dermed får dagen bearbejdet.. Det giver færre kampe om eftermiddagen og i børnehaven når han får for meget af tingene

Anmeld

12. september 2014

Lenats31

Vi har to kædedyner

1 på 5 kg til datteren. Den slutter tæt om hende og hun sover natten igennem. Før faldt hun meget sent i søvn. Nu falder hun i søvn inden for ½ time for det meste.

Så har jeg selv en på 8 kg.

Fordelen ved kædedynen over kugledynen er at kædedynen fylder meget mindre. Den kan derfor nemt pakkes ned og tages med på ferie og lign.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.