2. graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2014

Clisolka

HopinWishin skriver:

Var jeres graviditeter meget forskellige? Og havde det noget at sige om kønnet på barnet, eller er det bare en skrøne??

Hvornår begyndte jeres maver at vokse, kontra første gang?? =) 

Jeg har næsten haft 2 ens graviditeter 

1. gang næsten ingen kvalme, mega meget halsbrand, meget vand i kroppen - jeg endte med at tage 22 kg på... Jeg fik en pige. 

2. gang næsten ingen kvalme, meget lidt halsbrand, flere ligamentsmerter, ingen vand i kroppen og tog kun 7 kg på. Jeg fik en dreng (+ jeg havde tabt 25 kg inden jeg blev gravid igen). 

Min krop var meget forskellig i graviditeterne. 1. gang kunne jeg skjule det til NF + jeg tog de 22 kg på, så de sad over det hele med dobbelthage- 2. gang kunne jeg kun skjule det til jeg var 8+0  2. gang sad det hele på maven. Jeg voksede ekstremt hurtigt 2. gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

LinLin

Mine to første graviditeter (2x dreng) var meget ens - og nemme! Ingen gener udover lidt halsbrand i ny og næ til sidst. Eneste forskel var at maven var tydelig allerede i uge 12 anden gang.

Denne gang har jeg haft kvalme og hedeture i starten (indtil nf) - har heldigvis ikke kastet op! Jeg har været sygemeldt med ondt i lænden siden uge 28 (barsel fra uge 32) været sindssygt træt og siden uge 24 eller noget i den stil har jeg haft voldsom halsbrand jeg tager tabletter flere gange om dagen og igen inden jeg skal sove...

- det er en pige denne gang så her har der i hvert fald været forskel på kønnene, men jeg tænker også det er hårdere for kroppen 3./4. Gang end 1.

Anmeld

11. september 2014

HopinWishin

Hold da op hvor er der også mange af jer der er 3. gangs gravid =) Skønt!!

Anmeld

11. september 2014

Mother-love

Nu er jeg gravid med nr 2 og er 21+2 idag.
Mine graviditeter er meget forskellige allerede nu.

Da jeg var gravid med min datter kastede jeg op flere gange dagligt og havde kvalme fra uge 5 indtil omkring uge 18, hvor det så blev afløst af halsbrand som bare blev værre og værre.
Begge gange er jeg dog vokset hurtigt. Jeg tog på stortset over det hele.

Denne gang venter jeg en dreng. Kastede lidt op og havde lidt kvalme fra uge 7-12 fra uge 12 og indtil nu har jeg haft det super godt. Mærker faktisk ikke jeg er gravid medmindre han tumler inde i maven.
Denne gang sidder det hele stortset på maven kun.

Så ja der er forskel på mine graviditeter om det er kønsbetinget vides self ikke.

Anmeld

12. september 2014

natashalarsen

1. Ingen genere rigtigt ved første

2. I starten knald ømme bryster! Og kvalme. Nu er jeg 6 uger og har ingenting andet end træthed :-)

Anmeld

12. september 2014

(august)

Hej

Har haft tre meget forskellige graviditeter og der er kommet tre piger ud af det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.