2. graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.962 visninger
15 svar
12 synes godt om
11. september 2014

HopinWishin

Var jeres graviditeter meget forskellige? Og havde det noget at sige om kønnet på barnet, eller er det bare en skrøne??

Hvornår begyndte jeres maver at vokse, kontra første gang?? =) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

MorTilSnartFire <3

2. Gang voksede min mave med det samme  Min mor gættede jeg var gravid i uge 10. Ventede min 2. Søn og der var graviditeten nogenlunde ens hele vejen igennem. Nu venter jeg nr.3 og det har været en helt anden graviditet og det er en pige  Om det har noget med kønnet at gøre eller om det bare har været tilfældigt, kan jeg ikke sige  

Her gættede min mor det allerede i uge 8 og havde fået lidt mave 

37+5 

Anmeld

11. september 2014

Christine

HopinWishin skriver:

Var jeres graviditeter meget forskellige? Og havde det noget at sige om kønnet på barnet, eller er det bare en skrøne??

1. gang kvalme, få gange opkast, meget vand i kroppen ikke meget vægtstigning, mest mea bryster = dreng

2. gang vildt meget kvalme + meget opkast i 5 måneder, mindre vand i kroppen, bryster ændrede sig ikke, men mere vægtøgning = dreng

3. gang vild kvalme og opkast i 4-5 måneder, meget lidt vand i kroppen, meget mindre vægtøgning, bryster ændrede sig ikke = pige

Så nej, jeg tror bestemt ikke man kan forudsige køn ud fra graviditeten 
I første graviditet kom maven først rigtigt i 6. måned Det er gået noget hurtigere 2. og 3. gang hvor den bestemt bulede ved de 11-12 uger. Hurra for slatne mavemuskler 

Anmeld

11. september 2014

Sitrani

HopinWishin skriver:

Jeg er gravid i uge 34 med nr. 2 pige..

1. graviditet:

Vægtøgning på 18 kg i alt, kvalme fra starten og helt til uge 16-17, bækkenløsning, lidt vand i kroppen til sidst i graviditet, og en blodprop i højre ben i uge 12..

2. graviditet:

Indtil videre en vægtøgning på 7 kg, kvalme fra starten og indtil uge 12 ca. (Kan stadig kaste op, hvis ikke jeg får morgenmad hurtigt nok!), slem bækkenløsning, ingen eller meget lidt vand i kroppen, ingen blodpropper (da jeg er i blodfortynende behandling)..

Synes mine graviditeter er rimelig ens..... ☺ Der er ikke de helt store forskelle på symptomer osv. Bortset fra blodproppen..

Anmeld

11. september 2014

vitapigen

1 graviditet: kvalme med vægttab de første 12 uger. Tog ca. 8 kg på - pige

2 graviditet: kvalme og opkast med vægttab de første 12 uger. Tog ca. 8 kg på - dreng

Så ingen forskel her

Anmeld

11. september 2014

Kvist

HopinWishin skriver:

Min første graviditet var super nem, jeg var i fuldt vigør og kunne klare alt.. Ingen graviditetsgener.. Malede plankeværk (I know), fjernede trægulv og 100 andre ting - det var en lille dreng..

Her anden gang er jeg hårdt ramt.. Meget kvalme i starten, plukveer det meste af dagen, begyndende bækkenløsning og svimmelhed.. Er blevet sygemeldt til jeg kan gå fra på barsel - og er efterhånden begyndt at kunne se mit eget aftryk i sofaen  - Denne gang skal vi have en lille pige..

Maven ligner dog sig selv fra første til anden gang, ikke så stor, og sidder hvor den også sad første gang..

Anmeld

11. september 2014

Nystart

UHA... her er der en verden til forskel... desværre...

1: en pige, sengeliggende med konstant opkast i ca 14 dage, derefter en fantastisk graviditet uden nogle gener.. dog sygmeldt nogle uger inden barsel med bækkenløsning..

Jeg kan ikke helt huske hvad jeg tog på, men tabte en del i starten og tror jeg endte på 7+ i alt...

2: lillebror som jeg venter nu og er idag 20+0.

sengeliggende fra nærmest dag et med konstant opkast, madlede svimmelhed og dejseture... (i ca 3 mdr) nu har jeg slem mavekatar, slem bækkenløsning og har det faktisk rent a h til.. plus min mave slet ikke er så stor som sidst, dog har jeg været i ventebukser fra uge 5 ca, men det skyldes meget luft mm....

Jeg tabte ca 3 kg i starten, men min vægt siger nu plus ca 4 kg....

Jeg kæmper en kamp hver dag bare for at komme op af sengen, at passe mine studier og for at få min læge til at indse at jeg simpelthen bliver nød til at blive sygmeldt INDEN jeg bliver smidt ud af mit studie og inden min bækkenløsning bliver endnu værre...

Min mavekatar skyldes blandt andet stress og det bliver heller ikke bedre af at man ikke kan passe sine ting og render rundt med evige bekymringer 

Anmeld

11. september 2014

LouiseEm

Mine graviditeter har været fuldstændigt ens - næsten.

Ved storebror døjede jeg med en del forstoppelse i 3. trimester - det har jeg endnu ikke døjet med, og er i 33+4 med lillebror.

Med lillebror døjer jeg dog med meget mavesyre og kan nærmest ikke sove om aftenen fordi det generer sådan. Det oplevede jeg slet ikke da jeg ventede storebror. Desuden havde jeg en del mere kvalme med lillebror, døjede i et par uger med ingen appetit og generel utilpashed og kvalme. Med storebror havde jeg 2 dages kvalme og så var det det.

Med storebror tog jeg 8 kilo på - han kom 39+1 og vejede 4500. Med lillebror har jeg indtil videre taget 10 kilo på. Han kommer til verden ved kejsersnit om 5 uger og vurderes til at blive lige så stor som hans storebror var ved fødslen.

Maven begyndte først rigtigt at vokse efter uge 20 i første graviditet. Her 2. gang skete det et par uger før, omkring uge 18.

Som den opmærksomme læser nok allerede har opfanget er begge mine drenge

Anmeld

11. september 2014

HopinWishin

Hold da op der er alligevel nogle forskelle..

Og sikke mange der døjer med kvalme... 

Jeg er kun 6 uger henne og har kvalme nu på 5. dag... og det er det meste af dagen, heldigvis uden opkast..

Ved min første graviditet, hvor jeg ventede en pige, havde jeg kun lidt kvalme fra morgenen som vupti var overstået ved at spise et æble..

Jeg elskede at være gravid!!

Nu synes jeg godt nok det er lidt hårdt..... Selvom jeg selvfølgelig er lykkelig... Men puh håber det er væk om 6 uger!!  

Anmeld

11. september 2014

Hullabullabulla

Nu ved jeg ikke hvad jeg venter denne gang, da jeg kun er i 11. uge - men graviditet denne gang har indtil videre været meget anderledes end 1. gang.

1. Gang - svag kvalme fra uge 7-11, ellers problemfri frem til uge 34 hvor jeg fik ssf. - dreng

2. gang - døgnkvalme fra slut uge 5, (får medicin) større bryster, daglig hovedpine , lændesmerter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.