Caroline86 skriver:
tak for dit svar!
hvad med madvaner? hvad mener du er sundhed på det punkt? masser af frugt og grønt? økologi? magert kød?
Synes det er spændende at høre, for det er virkeligt forskelligt fra person til person hvad de mener sundhed er... Nogle mener det hele drejer sig om motion og kost, andre mener de handler om velvære og indre ro 
Hej.
Sjov tråd...
sundhed for MIG er bestemt det indre. Naturligt nok når jeg jo er ryger, ingen motion får og "bare" spiser varieret

Sundhed for mig er at jeg har det godt psykisk. Ellers kan jeg have problemer med at fx tage mig af andre menesker (vigtigt i mit arb) og min familie.
Jeg ryger... Ved godt hvad der sker i kroppen på mig, men det giver mig en ro og nogle gange hader jeg det, andre gange elsker jeg der.
Jeg dyrker ingen motion, for jeg kan simpelthen ikke se hvornår jeg skal og hvad jeg skal lave. Det vægter ikke særlig højt for mig. Tilgengæld går jeg mellem 5-10.000 skridt i mit arb og jeg nyder virkelig at holde fri om aftenen.
Jeg spiser ikke økologisk. Synes de ting jeg har smagt, smager af bæ + at det simpelthen er alt for dyrt. Ergo går jeg heller ikke op i dét.
Jeg spiser varieret - kød, grøntager, stivelse, frugt, vand og mælk osv.
Sundhed for mig er at have ro i mit sind til at kan være noget for mig selv og andre. Et godt hjem, et godt ægteskab og et godt forhold til mine børn. Det er ro og stabilitet i hverdagen og i skarpe situationer, som liver giver engang imellem.
Det er overskud, planlægning og fuldførelse af det liv, jeg ønsker at leve med de personer jeg elsker og med de ting jeg kan lide at lave.

Kloster
Anmeld