hvad er sundhed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

715 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ja, hvad er sundhed for dig?
Hvad er vigtigt for dig for at du føler dig sund, og hvad gør du for at føle dig sund? mad, motion, velvære!?
Kom med en masse bud
knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

forår

Caroline86 skriver:

Ja, hvad er sundhed for dig?
Hvad er vigtigt for dig for at du føler dig sund, og hvad gør du for at føle dig sund? mad, motion, velvære!?
Kom med en masse bud
knus Caroline

Ja det er vigtigt for mig..det er tiltider mega svært at spise sundt og varrieret, men jeg gør et godt forsøg.
mth motion så løb jeg 3 gange om ugen inden min graviditet, og da dette ikke længere fungerede for mig i graviditeten, er jeg begyndt at svømme min. 2 gang om ugen..og jeg hader det faktisk, men gør det alligevel, da jeg er overbevist om at det er godt for mig og min graviditet, også bilder jeg mig selv ind at jeg får et lettere fødsel når jeg dyrker motion
uderover det cykler jeg til og fra arbejde, så det bliver 6km om dagen

Anmeld

19. august 2009

Moderator

forår skriver:

Ja det er vigtigt for mig..det er tiltider mega svært at spise sundt og varrieret, men jeg gør et godt forsøg.
mth motion så løb jeg 3 gange om ugen inden min graviditet, og da dette ikke længere fungerede for mig i graviditeten, er jeg begyndt at svømme min. 2 gang om ugen..og jeg hader det faktisk, men gør det alligevel, da jeg er overbevist om at det er godt for mig og min graviditet, også bilder jeg mig selv ind at jeg får et lettere fødsel når jeg dyrker motion
uderover det cykler jeg til og fra arbejde, så det bliver 6km om dagen

tak for dit svar!
hvad med madvaner? hvad mener du er sundhed på det punkt? masser af frugt og grønt? økologi? magert kød?

Synes det er spændende at høre, for det er virkeligt forskelligt fra person til person hvad de mener sundhed er... Nogle mener det hele drejer sig om motion og kost, andre mener de handler om velvære og indre ro

Anmeld

19. august 2009

forår

Caroline86 skriver:

tak for dit svar!
hvad med madvaner? hvad mener du er sundhed på det punkt? masser af frugt og grønt? økologi? magert kød?

Synes det er spændende at høre, for det er virkeligt forskelligt fra person til person hvad de mener sundhed er... Nogle mener det hele drejer sig om motion og kost, andre mener de handler om velvære og indre ro

Mht til madvaner, så er det varrieret mad, og jeg forsøger at spise så meget frugt og grønt om dagen som muligt. Kød skal helst være så mageret som muligt, må dog indrømme at jeg ikke er kommet med på økologi bølgen endnu, så det går jeg ik så meget ud fra, kan sagten købe det, men så er det enten et tilfælde eller der er udsolgt at de produkter jeg plejer at bruge

Anmeld

19. august 2009

Kloster

Caroline86 skriver:

tak for dit svar!

Hej.
Sjov tråd...

sundhed for MIG er bestemt det indre. Naturligt nok når jeg jo er ryger, ingen motion får og "bare" spiser varieret
Sundhed for mig er at jeg har det godt psykisk. Ellers kan jeg have problemer med at fx tage mig af andre menesker (vigtigt i mit arb) og min familie.
Jeg ryger... Ved godt hvad der sker i kroppen på mig, men det giver mig en ro og nogle gange hader jeg det, andre gange elsker jeg der.

Jeg dyrker ingen motion, for jeg kan simpelthen ikke se hvornår jeg skal og hvad jeg skal lave. Det vægter ikke særlig højt for mig. Tilgengæld går jeg mellem 5-10.000 skridt i mit arb og jeg nyder virkelig at holde fri om aftenen.

Jeg spiser ikke økologisk. Synes de ting jeg har smagt, smager af bæ + at det simpelthen er alt for dyrt. Ergo går jeg heller ikke op i dét.
Jeg spiser varieret - kød, grøntager, stivelse, frugt, vand og mælk osv.

Sundhed for mig er at have ro i mit sind til at kan være noget for mig selv og andre. Et godt hjem, et godt ægteskab og et godt forhold til mine børn. Det er ro og stabilitet i hverdagen og i skarpe situationer, som liver giver engang imellem.
Det er overskud, planlægning og fuldførelse af det liv, jeg ønsker at leve med de personer jeg elsker og med de ting jeg kan lide at lave.

Kloster

Anmeld

19. august 2009

tumle81

Super emne Caroline...

Tja sundhed for mig, hmm!! Det er varieret kost, frisk luft og samvær med de mennesker jeg elsker.

Det burde også være motion, hvilket det som regel er. Nu har jeg desværre bækkenløsning og kan ikke lave så mange aktiviteter som jeg burde og egentlig gerne ville. Cykler vanligt på arbejde, ca 7 km dagligt og træner i motionscenter på jobbet!

Føler mig ikke altid sund, men prøver at leve på bedst mulige måde ;-)

Knus Kathrina 30+1

Anmeld

19. august 2009

ka li ja

ja jeg syntes jeg er sund, så længe jeg ikke er usund. dvs når jeg ikke spiser slik og andet fedende..

Anmeld

19. august 2009

Iluuna

Et rigtig godt emne

Sundhed for mig er i hvert fald at følge de 8 kostråd som sundhedsstyrelsen anbefaler. 
Det burde jeg også da jeg skal til at læse ernæring og sundhed
Som en også nævnte, så er det også vigtigt at være sund psykisk, for psyken påvirker meget hvordan man spiser. I hvert fald for mig, og jeg tror også at det er sådan for mange andre.

Desuden er jeg vegetar, og ja, vegetarer kan godt klare sig fint på en kost uden kød. Under min graviditet har jeg valgt at spise fisk, for at mit barn for de vigtige fedtsyrer.
Jeg tror alt handler om balance. En metode jeg går absolut ind for er; alt med måde. 
Det er mit koncept på sundhed

Hilsen Iluuna

Anmeld

19. august 2009

Moderator

tusind tak til Jer der har svaret.. havde håber på flere bud, men kan jo være de vælter ind i løbet af aftenen
Og jeg er glad for at I andre også synes det er et spændende emne!

Anmeld

19. august 2009

Moderator

kom så, kom så
lad os få noget mere sundhed på bordet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.