Næsten 4 år og spiser SÅÅÅÅ langsomt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2014

Nystart

Mumto3 skriver:

Vores dreng på 8 år har altid spist ekstremt langsomt, og det gør han stadig. Det driver os ( og ham!) til vanvid. 

os her.....

OG hun er utrolig sensativ mht mad, så det føles som en kamp konstant....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea på 6 ( på lørdag ) spiser også mega langsom og her ka jeg også godt finde på at made hende. 

Vi er nød til at stå op kl 6 på hverdag, så hun ka møde kl 8 i skolen og maden ka godt tage 45 min! Vh stine

Anmeld

10. september 2014

LouiseEm

Mumto3 skriver:

Vores dreng på 8 år har altid spist ekstremt langsomt, og det gør han stadig. Det driver os ( og ham!) til vanvid. 

Ja det er virkelig frustrerende.. Her til aften fik vi kartofler og sovs, og det blev spist i et udemærket tempo.. Til sidst måtte jeg dog hjælpe ham færdig. Han er simpelthen så ukoncentreret, men det er "rart" at vide at andre døjer lidt med det samme. Må håbe at det går over med alderen :-P

Anmeld

10. september 2014

Blirnokaldrigfru

Nu skriver du at ved "blød mad" spiser han hurtigere.. Det er netop det samme med min datter på 2 år, og jeg har lige fået et råd af min sundhedsplejerske i forhold til det med at tygge sin mad og tygge hurtigere. Hun gav som råd at jeg skulle give rugbrød til middag med pålæg (det gør vi så også) og noget lidt mere sejt kød til aftensmad og masser af grønsager, som der skal tygges. Imellem de store måltider skal vi tilbyde vores datter grønsagsstænger, hårde frugter, flutes, knækbrød - alt muligt der er lidt hårdt.. Alt sammen fordi de så træner tyggemusklerne, så barnet ikke blir øm og træt så hurtigt i forbindelse med måltider.. Her går de første 7-10 min af måltiderne nemlig i ok tempo..

Håber det ku hjælpe

Anmeld

11. september 2014

LouiseEm

Frk P. skriver:

Nu skriver du at ved "blød mad" spiser han hurtigere.. Det er netop det samme med min datter på 2 år, og jeg har lige fået et råd af min sundhedsplejerske i forhold til det med at tygge sin mad og tygge hurtigere. Hun gav som råd at jeg skulle give rugbrød til middag med pålæg (det gør vi så også) og noget lidt mere sejt kød til aftensmad og masser af grønsager, som der skal tygges. Imellem de store måltider skal vi tilbyde vores datter grønsagsstænger, hårde frugter, flutes, knækbrød - alt muligt der er lidt hårdt.. Alt sammen fordi de så træner tyggemusklerne, så barnet ikke blir øm og træt så hurtigt i forbindelse med måltider.. Her går de første 7-10 min af måltiderne nemlig i ok tempo..

Håber det ku hjælpe

Tusind tak! Det vil jeg prøve!

Han har dog ingen problemer med knækbrød og kiks etc - men kød tager lang tid at tygge.. Håber sørme ikke det er fordi han får ondt i kæberne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.