Har et spørgsmål om købeloven..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.115 visninger
16 svar
1 synes godt om
9. september 2014

bobbles

Hvis man går ind i en butik og skal købe en vare, og så får at vide at varen først kommer om 14 dage, men at man så betaler for varen her og nu med dankort, hvornår må butikken så i følge loven trække beløbet på dit dankort??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2014

Nystart

bobbles skriver:

Hvis man går ind i en butik og skal købe en vare, og så får at vide at varen først kommer om 14 dage, men at man så betaler for varen her og nu med dankort, hvornår må butikken så i følge loven trække beløbet på dit dankort??

hvis det er en fysik må de trække den med det samme...

Anmeld

9. september 2014

Bshizzle

For det første.. Så ville jeg ikke betale for en vare jeg ikke har fået i hænderne 

Men... Vil da tro at de hæver med det samme (du kan nok først se det dagen efter). ? 

Anmeld

9. september 2014

bobbles

Bshizzle skriver:

For det første.. Så ville jeg ikke betale for en vare jeg ikke har fået i hænderne 

Men... Vil da tro at de hæver med det samme (du kan nok først se det dagen efter). ? 

det er et salg og service spørgsmål

Anmeld

9. september 2014

MetteS81

Når du betaler med dankort i butikken med det samme, så bliver beløbet automatisk trukket med det samme via dankort-terminalen...det er ikke noget butikken kan gøre noget ved eller har magt over. Det kører over fx Nets. Så...der er ikke nogen lov der siger noget om hvornår en butik må hæve beløbet fra dit dankort, for det er simpelthen ikke noget butikken er herre over.

Det er kun når der er tale webshop, at man kan gå manuelt ind og hæve et beløb. 

Anmeld

9. september 2014

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Det har jeg lige haft om. Hvis man ikke får varen med med det samme må butikken ikke hæve beløbet, Før du får varen. Sådan er loven, at de så ikke overholder det er en anden ting. Men loven siger de ikke må trække beløbet fra dit kort Før du har varen i hånden jeg har selv salg og service og har selv haft om købeloven sidste uge  

Anmeld

9. september 2014

MetteS81

bobbles skriver:

Hov har lige lidt ekstra...som sagt er det kun webshops der kan hæve et beløb på et bestemt tidspunkt. Og de må vist først gøre det når de afsender din vare...ikke før. De regler gælder ikke en fysisk butik (som dit spørgsmål går på ik?) men de må gerne bede om betalingen på forhånd...hvis du så ikke ønsker at betale før varen kommer, så skal du bare vente med at betale med dit dankort til den dag du kan hente din vare. 

Anmeld

9. september 2014

MetteS81

SANIE89 skriver:

Det har jeg lige haft om. Hvis man ikke får varen med med det samme må butikken ikke hæve beløbet, Før du får varen. Sådan er loven, at de så ikke overholder det er en anden ting. Men loven siger de ikke må trække beløbet fra dit kort Før du har varen i hånden jeg har selv salg og service og har selv haft om købeloven sidste uge  

Men TS skriver om at gå ind i en butik...dvs en fysisk butik. som jeg forstår det? Og her er de jo ikke herrer over deres dankort-terminal, så pengene bliver trukket med det samme. 

Anmeld

9. september 2014

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Ja det er jeg klar over men de MÅ ikke i følgende loven men alle Gør det. En ting er hvad de ikke må og en anden ting er hvad de Gør men ja de kan ikke styrede men rent lovmæssige må butikkerne ikke tage penge for noget der ikke er leveret endnu  

Anmeld

9. september 2014

flowerpot3

I Imerco har jeg et par gange betalt for en vare, som ikke vare på lager da den var på tilbud til en rigtig god pris. Pengene blev trukket med det samme. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.