Overvejer at gå

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.324 visninger
14 svar
28 synes godt om
8. september 2014

Anonym trådstarter

Jeg overvejer at gå fra kæresten pga mange forskellige detaljer, der ikke er til at forklare i skrift. 

Vi har et barn sammen på 11 måneder og er i fertilitetsbehandling i håb om at få 1 til. 

Jeg ønsker brændende at få 1 mere og ser gerne at det ikke bliver med meget aldersforskel fra den første. 

Kan slet ikke hitte ud om jeg skal fortsætte med at forsøge. Gå og vente med Nr 2 eller blive og fortsætte i behandlingen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

Keablao

Anonym skriver:

Jeg overvejer at gå fra kæresten pga mange forskellige detaljer, der ikke er til at forklare i skrift. 

Vi har et barn sammen på 11 måneder og er i fertilitetsbehandling i håb om at få 1 til. 

Jeg ønsker brændende at få 1 mere og ser gerne at det ikke bliver med meget aldersforskel fra den første. 

Kan slet ikke hitte ud om jeg skal fortsætte med at forsøge. Gå og vente med Nr 2 eller blive og fortsætte i behandlingen. 

Altså jeg synes da at du som minimum skal tale med din partner om det hvis du ikke synes jeres forhold fungerer.

Hvis ikke det fungerer er der jo ingen idé i at få et barn mere sammen.

Men jeg kan godt forstå at du synes det er svært sådan lige at vælge det ene frem for det andet. Begge valg huser jo drømme og ønsker 

Anmeld

8. september 2014

Mamalou

Anonym skriver:

Personligt synes jeg, at det er en rigtig dårlig idé at dåben nr 2 med en mand, jeg ikke ønsker at være sammen med - eller tvivler på at være sammen med.

Anmeld

8. september 2014

jojomama

Hvis du overvejer at gå fra kæresten, hvorfor så i alverden gå i gang med nr 2?? Overvej lige, hvilken situation du sætter dig selv, dine børn og din kæreste i, hvis du skrider som gravid, når du har haft tankerne om at afslutte forholdet, inden der er gevinst i maven...

Dit barn vil helt sikkert overleve, hvis der er større aldersforskel end DU ønsker.

Anmeld

8. september 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Start med at snak med din kæreste om dine følelser, alt andet er at holde ham for nar. Det er da synd for ham at han går og tror alt er i orden, og i prøver sågar at gøre dig gravid igen. Stop tanken om nr. 2 nu, og hver tro mod din mand og dig selv. Hvis du overvejer at gå, så bør din kæreste vide det så han har en chance for at gøre nogle ting anderledes eller arbejde sammen med dig for at få forholdet på ret køl.

Men jeg forstår ikke du vil have et barn mere nu, når du ikke ved om du vil gå i morgen ! Kan godt forstå det er svært for dig, men bedre at koncentrere jer om jeres barn end at koncentrere jer om en evt. Lillebrøster, når tingene er som de er nu.

Anmeld

8. september 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Så du skal bare lige bruge ham som donor - og så går du? Eller hvordan skal det forstås?

Anmeld

8. september 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Selvfølgelig skal du ikke sætte (endnu) et barn i verden, når du overvejer at gå fra din mand? Det tænker jeg da er helt åbenlyst??

Få styr på jeres forhold, arbejde med det og se om det kan reddes. Opbyg et stærkt forhold sammen inden du igen overvejer en graviditet - det er efter min mening det eneste ansvarlige at gøre.

Anmeld

8. september 2014

lineog4

Anonym skriver:

For det første vil jeg håbe du indvier din kæreste i dine tanker, så han ikke går rundt og tror I har det skønt, mens du overvejer om du skal gå.

For det andet så tror jeg måske I skal sætte farten ned, hvis jeres forhold rasler (hvilken mange gør når miraklet er kommet og hverdagen melder sig, søvnen forstyrres og og og og) nu, så er det måske ikke tiden til hormoner, sure miner hvis det ikke lykkes, graviditet og og og og... Så er det måske tiden til at acceptere livet ikke blev som det stod i drejebogen, men måske blev det bare så endnu bedre. For måske fik i tiden til at arbejde for jeres forhold så i blev sammen. Eller måske fandt I ud af det ikke skulle være jer to, men fik en god afslutning så i kan være venner resten af livet eller...

så mit råd, sæt farten ned og tal med din kæreste. Og sæt fokus på det skønne mirakel I har og hinanden før I jager det næste mirakel og måske mister hinanden på vejen

Anmeld

8. september 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Som andre skriver: Få styr på jeres forhold....

I mit hoved er det meget logisk, at det er i den rækkefølge.... Få styr på forholdet, så barn, hvis alt går som det skal.....

SNAK med ham.....

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at ønske barnet, men man er også nødt til at tænke over hvordan omstændighederne er.

Nogle gange går tingene bare ikke, som man vil...  

Anmeld

8. september 2014

Dorthe1986

Selvfølgelig fortsætter man ikke i behandling for at få nummer 2, når man overvejer at smutte fra kæresten. Du skal sætte behandlingen på pause og se om forholdet kan reddes og så kan i genoptage det. Det er meget vigtigere end hvilken aldersforskel på børnene. Dine børn ville også sætte pris på at mor og far får styr på forholdet til hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.