Hvor takler i at tætte veninder bliver gravide...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar. Det er rart at høre det er meget normalt. Jeg tror også det er vigtigt at tale om det. For jeg vil min veninde det bedste, men er nok bare lidt misundelig og hun kender ikke engang mit ønske, da det er hemmeligt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

lineog4

Anonym skriver:

Tusind tak for jeres svar. Det er rart at høre det er meget normalt. Jeg tror også det er vigtigt at tale om det. For jeg vil min veninde det bedste, men er nok bare lidt misundelig og hun kender ikke engang mit ønske, da det er hemmeligt. 

Måske skulle du så give dig selv lov til at fortælle lige præcis hende din hemmelighed, og mon ikke hun synes det er præcia lige så trælst som dig, at I ikke kan få lov at følges.

Jeg har ikke stået præcia hvor du står, for havde nemt ved at blive gravid - men mistede så desværre min datter og med det kom også misundelsen.

Jeg vidste da godt, som du jo også ved siden du skriver det indlæg, at jeg burde glæde mig på andres vegne, jeg vidste da godt det var for dårligt, og jeg fik jo ikke mit barn tilbage og og og... Og alt det andet som en del skriver i denne tråd, men hvad hjælper det at vide det rationelt? Følelser er bare så sindsyge svære at debattere med, og ja de vokser sig egentlig bare større af man forsøger at presse dem ned.

mit råd vil være at få det sagt tusind gange, om det så er her inde eller kun til din bedre halvdel eller du vælger at dele hemmeligheden med din veninde. For når det bliver sagt højt mange gange så bliver det lige som en: nå ja sådan er livet ting, frem for store forbudte følelser. Og ja så skal man måske også begynde have et andet syn på misundelse, er det nødvendigvis altid skidt? Det er jo alene fordi man ser nogen få det man selv ønsker sig og jo ikke fordi man ønsker dem noget skidt - jeg er begyndt at opfatte misundelse som et faktum i livet og ikke en ting jeg skal slå mig selv i hovedet over. 

Og ja andre må også misunde mig, bare de under mig det også... For jeg har da en masse man kan misunde hvis man står et andet sted i livet og ønsker der jeg har. Og andre har en masse jeg kan misunde - de viser noget jeg kan stræbe efter.

pøj pøj med projektet, håber du får lov at følges med dine veninder selvom det bliver et par måneder efter dem....

Anmeld

8. september 2014

mch

Anonym skriver:

Hej Alle,

Hvordan takler I at jeres veninder bliver gravide på kort tid - hvor I selv ikke har gevinst efter længere tid?

Har to veninder der er blevet gravide efter henholdsvis 4 og 6 mdr. Jeg selv har været igang i 7 mdr. og der er ikke sket det mindste. Der er ingen der ved vi prøver, hvilket måske gør det sværere, men bruger så meget baby.dk som støtte Jeg er rigtig glad på mine veninders vegne men kan ikke undgå at tænke bare det var mig, føler vores projekt er håbløst! 

Hvordan håndterer i sådan noget? 

Jeg kan huske at jeg en gang læste/hørte en psykolog udtale sig at have det svært med når dem omkring en bliver gravide er helt normalt, det bliver først et problem hvis man slet ikke ønsker at personerne må få børn. Og det nævner du jo ikke noget om, så jeg tror du skal forholde dig helt roligt til din reaktion og hvis du har brug for en lille pause fra dem så tag det. Da jeg var igennem det valgte jeg at lade helt vær med at skrive til dem i nogle dage fordi følelserne pludselig begyndte at fylde meget når de blev ved med at skrive om at nu sparker den osv. Efter en pause på ca. En uge var jeg klar igen på at hører om hvor dejligt det gik. Så min pointe er: lyt til dig selv og gør hvad du har brug for istedet for at føle en forpligtelse til at skulle være der konstant.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.