Anonym skriver:
Hej Alle,
Hvordan takler I at jeres veninder bliver gravide på kort tid - hvor I selv ikke har gevinst efter længere tid?
Har to veninder der er blevet gravide efter henholdsvis 4 og 6 mdr. Jeg selv har været igang i 7 mdr. og der er ikke sket det mindste. Der er ingen der ved vi prøver, hvilket måske gør det sværere, men bruger så meget baby.dk som støtte
Jeg er rigtig glad på mine veninders vegne men kan ikke undgå at tænke bare det var mig, føler vores projekt er håbløst!
Hvordan håndterer i sådan noget?
Men hvis det er noget der virkelig går dig på, som jeg kan læse mig til? -synes jeg du skal få en samtale med din læge?
Hvis alle udenom er/bliver gravide - så øges presset, og ens selvværd daler!
Det vil være godt for dig, at få vendt din situation med en der har forstand på det - således at hvis i fortsat ikke kan, hvad sker der så, hvad gør man, hvem og hvordan osv.. Så i måske kan få lidt ro på, for din psyke tærer mere på din krop og evnen til at blive gravid, end man går og tror!
Eksempel: Jeg har en kammerat, hvis forældre bare SKULLE have børn, og det sku være NU! Så de prøvede i 5 år, konstant nærmest. Så fik de lov at adoptere, og havde så meget fokus på de to adoptionsbørn, trivsel osv. Så gik der et lille år efter de havde fået ro på børnene og de var faldet ordenligt til - Så de følte at nu var de en familie.. Så blev moren pludselig dårlig, og så fandt de ud af at hun var gravid
Senere fandt de ud af at hendes psyke og presset udefra, gjorde at hendes krop simpelthen lukkede fuldstændig ned..

Så selvom det virker umuligt, gør vores hjerner det nogle gange umuligt, at gøre hvad vi virkelig ønsker! <3 Så håber virkelig det bedste for jer! Og vil råde dig til at få talt ud om det! Se at få lidt ro på din krop

Så skal det hele nok gå...