Hvor mange år mellem ungerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2014

Chevro

martsmoar skriver:

Hej

Vi sidder og tænker på når vi en skønne dag kunne tænke os at udvide familien og ville lige høre jeres erfaringer med årene i mellem ungerne

Hvor lang tid er der i mellem dine/jeres børn og hvad syntes i om aldersforskellen?

God søndag aften

Vores søn er fra Juni 12, og den næste kommer i marts 15, så der er knap 3 år imellem.

Det er super fint for os! Da jeg er syg, og vores søn på daværende tidspunkt er meget selvstændig. Det er han allerede nu, så skønt når jeg døjer med alting i denne graviditet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

Nystart

UHA.. her er der en go del år imellem faktisk....

Jeg har en datter fra 2005.....

Jeg er i 19+ nu så hun når at blive 9 år inden... hvordan det bliver må jeg melde pas til endnu..

dog er det SKØNT at hun er så stor at hun bedre kan følge med og forstå hvad der sker.. især fordi jeg bare er MØG syg 24/7....

Jeg skulle ikke ha flere børn efter hende, da jeg blev over de 30, men SÅ dukkede manden og den HELT rigtig op, og SÅ var det det aller mest naturlige at vi skulle ha en lillebror eller søster....

Anmeld

8. september 2014

Ciss

Jeg er selv en efternøler og følte mig ofte udenfor i familien. Mine to storesøstre er der kun to år imellem. Så er der 8/10 år ned til mig. De to gjorde rigtig mange ting sammen og var langt mere på niveau med hinanden. De var glade for mig, men alderen gjorde jo bare, at vores interesser og mentale udvikling ikke var på samme sted. De havde fælles venner, men deres venner var ikke mine venner og omvendt. Selv i dag oplever jeg, at de ikke helt regner med mig eller tager mine meninger om ting seriøst - og det kan altså godt være lidt irriterende, når man er 40 år og mor til to.

Uanset, det har hele tiden været vigtigt for mig, at få børnene tæt, så de ikke skal opleve at falde udenfor børnefællesskabet i familien på den måde. Der er 23 måneder imellem Storesøster og Lillebror, og i mine øjne er det helt perfekt. De har god kontakt og er tæt nok aldersmæssigt til, at det falder dem naturligt at lege sammen, de deler meget af den samme humor, kan lide mange af de samme film og bøger osv.

Anmeld

8. september 2014

Clisolka

martsmoar skriver:

Hej

Vi sidder og tænker på når vi en skønne dag kunne tænke os at udvide familien og ville lige høre jeres erfaringer med årene i mellem ungerne

Hvor lang tid er der i mellem dine/jeres børn og hvad syntes i om aldersforskellen?

God søndag aften

Der er lige knap 3 år imellem mine. Lillebror er født i september, hvor storesøster fyldte 3 år i oktober. 

Jeg syntes det var en perfekt alder hun blev storesøster i, da hun var meget selvstændig på det tidspunkt. Hun har været meget interesseret i at hjælpe til med lillebror, bl.a. give ham sutteflaske, skifte hans ble osv. 

Nu er han snart 1 år, så nu tumler de rundt sammen og hygger sig 

Anmeld

8. september 2014

LLT.

martsmoar skriver:

Hej

God søndag aften

Mellem nr 1 & 2 er de 2,1 år imellem. Mellem nr 1 & 3 bliver der 4,6 år imellem og mellem nr 2 & 3 bliver der 2,5 år imellem

Sys det er perfekt mellem 1 & 2, ikke sønderligt hårdt da Nr 1 var tilpas selvstændig ovs

Anmeld

8. september 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
martsmoar skriver:

Hej

God søndag aften

Her er der 3 år imellem. 3 og 6 år. Denne sommer har vi virkelig kunne mærke deres glæde for hinanden.
Lillebror er begyndt rigtig at forstå hvad storbror siger han skal gøre i en leg.

Min søster og jeg er der 2år imellem om vi har som børn aldrig kunne finde ud af at lege rigtig sammen

Anmeld

8. september 2014

lineog4

Mine er fra april 2003, november 2006 (men hende mistede vi), oktober 2007 og juli 2010. De har det skønt sammen, de kan også skændes så dørene klaprer, de kan holde i hånden når de bliver bange, de kan stor kan prøve hankatten sammen og følge lillemanden rundt med biler. Jeg håber de vil være søskende i ordets positive forstand gennem hele livet.

For mig er der ingen perfekt aldersforskel, men følte selv der blev stjålet noget fra mig da aldersforskellen var under 3 år -  snøft, ville gerne have nydt storebror lidt mere uden at skulle tænke på baby. Men det var rent egoisme.

Anmeld

8. september 2014

Christine

martsmoar skriver:

Hej

God søndag aften

Hvis alt går vel, så ender vi med at have 3 børn med 3,5 år imellem hver fødsel. Det passer os rigtigt godt og vores drenge leger sammen og har meget glæde af hinanden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.