Jeg er selv en efternøler og følte mig ofte udenfor i familien. Mine to storesøstre er der kun to år imellem. Så er der 8/10 år ned til mig. De to gjorde rigtig mange ting sammen og var langt mere på niveau med hinanden. De var glade for mig, men alderen gjorde jo bare, at vores interesser og mentale udvikling ikke var på samme sted. De havde fælles venner, men deres venner var ikke mine venner og omvendt. Selv i dag oplever jeg, at de ikke helt regner med mig eller tager mine meninger om ting seriøst - og det kan altså godt være lidt irriterende, når man er 40 år og mor til to.
Uanset, det har hele tiden været vigtigt for mig, at få børnene tæt, så de ikke skal opleve at falde udenfor børnefællesskabet i familien på den måde. Der er 23 måneder imellem Storesøster og Lillebror, og i mine øjne er det helt perfekt. De har god kontakt og er tæt nok aldersmæssigt til, at det falder dem naturligt at lege sammen, de deler meget af den samme humor, kan lide mange af de samme film og bøger osv.
Anmeld