oprettet igår en debat omkring det med opsigelse men mit hoved køre simpelhen så meget lige nu håber nogle kan hjælpe herinde..
vis jeg siger den op pr 1/10 hvornår skal jeg så flytte har 3 mdr opsigelse og de skal ha 14 dage til istandsættelsen..
men er i tvivl om jeg kan undgå at stå med 2 hele husleje.. det sted vi gerne vil bo har boligforeningen sagt de gerne ville gå med til at resevere lejeligheden vi vælger 2 måneder.. så vis jeg ringer og siger den 1/11 vi gerne vil ha den og den lejelighed.. hvornår vil jeg skulle flytte ind jeg får det til 15 december men vil jeg så ikke stå med 2 hele husleje?
jeg ved 100 % sikkert vi ikke kommer af med den vi bor i da det er noget gammelt... og der er en som har været ledig i et år... men nu kommer noget helt andet vi skal også søge indskudslån men hvor lang tid i forvejen kan man søge det?
vi ved vi ikke får noget indskud tilbage herfra da vi ikke gav ret meget og der trænger til at blive malet grundigt.. årrrh jeg er så pokkers forvirret og dumme økonomi køre i hoved da vi har gæld også men vil sætte den på pause til vi er kommet på plads... men når vi engang er færdig med gæld vil vi kun ha 2000-2500 kr til uforsete ting eller sjov ville i turde sætte jer så stramt? 

råd giv mig piger
Hvis du siger op pr. 1/10, hæfter du for husleje oktober, november og december. Du skal være fraflyttet senest den 15. december, så de har de 14 dage til istandsættelse.
Det er jo op til den udlejer, i vil flytte ind hos, hvornår i kan få lejligheden fra. Du kan jo fortælle, at i hæfter for den anden til og med december, så for at undgå dobbelt husleje, vil i gerne udskyde det så længe som muligt.
Tror du kan søge kommunen om indskudslån, så snart du har nogle papirer på lejligheden fra Boligselskabet. De skal jo bruge nogle oplysninger - husleje, kvadratmeter, hvornår lejligheden er fra osv.
Tror nok, at de sender en "attestation" med ud til dig samtidig med lejekontrakten. Det er den, du skal give til kommunen.
Anmeld