hjælp igen til lejelighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

958 visninger
16 svar
1 synes godt om
6. september 2014

Anonym trådstarter

oprettet igår en debat omkring det med opsigelse men mit hoved køre simpelhen så meget lige nu håber nogle kan hjælpe herinde..

vis jeg siger den op pr 1/10 hvornår skal jeg så flytte har 3 mdr opsigelse og de skal ha 14 dage til istandsættelsen..

men er i tvivl om jeg kan undgå at stå med 2 hele husleje.. det sted vi gerne vil bo har boligforeningen sagt de gerne ville gå med til at resevere lejeligheden vi vælger 2 måneder.. så vis jeg ringer og siger den 1/11 vi gerne vil ha den og den lejelighed.. hvornår vil jeg skulle flytte ind jeg får det til 15 december men vil jeg så ikke stå med 2 hele husleje? 

jeg ved 100 % sikkert vi ikke kommer af med den vi bor i da det er noget gammelt... og der er en som har været ledig i et år... men nu kommer noget helt andet vi skal også søge indskudslån men hvor lang tid i forvejen kan man søge det?

vi ved vi ikke får noget indskud tilbage herfra da vi ikke gav ret meget og der trænger til at blive malet grundigt.. årrrh jeg er så pokkers forvirret og dumme økonomi køre i hoved da vi har gæld også men vil sætte den på pause til vi er kommet på plads... men når vi engang er færdig med gæld vil vi kun ha 2000-2500 kr til uforsete ting eller sjov ville i turde sætte jer så stramt? råd giv mig piger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

oprettet igår en debat omkring det med opsigelse men mit hoved køre simpelhen så meget lige nu håber nogle kan hjælpe herinde..

vis jeg siger den op pr 1/10 hvornår skal jeg så flytte har 3 mdr opsigelse og de skal ha 14 dage til istandsættelsen..

men er i tvivl om jeg kan undgå at stå med 2 hele husleje.. det sted vi gerne vil bo har boligforeningen sagt de gerne ville gå med til at resevere lejeligheden vi vælger 2 måneder.. så vis jeg ringer og siger den 1/11 vi gerne vil ha den og den lejelighed.. hvornår vil jeg skulle flytte ind jeg får det til 15 december men vil jeg så ikke stå med 2 hele husleje? 

jeg ved 100 % sikkert vi ikke kommer af med den vi bor i da det er noget gammelt... og der er en som har været ledig i et år... men nu kommer noget helt andet vi skal også søge indskudslån men hvor lang tid i forvejen kan man søge det?

vi ved vi ikke får noget indskud tilbage herfra da vi ikke gav ret meget og der trænger til at blive malet grundigt.. årrrh jeg er så pokkers forvirret og dumme økonomi køre i hoved da vi har gæld også men vil sætte den på pause til vi er kommet på plads... men når vi engang er færdig med gæld vil vi kun ha 2000-2500 kr til uforsete ting eller sjov ville i turde sætte jer så stramt? råd giv mig piger 

du betaler for de 3 mdr opsigelser periode, for du hæfter for de 14 dage hvor den skal istandsættes....

Anmeld

6. september 2014

Anonym trådstarter

du betaler for de 3 mdr opsigelser periode, for du hæfter for de 14 dage hvor den skal istandsættes....

men vil det sige jeg skal betale både for lejelighed 1 og 2 i  samme måned og er det ikke december jeg skal flytte vis opsigelse er 1/10? så den er ledig fra 1/1 

og hvor tidlig kan jeg søge indskudslån?

Anmeld

6. september 2014

Elgaard73

Hvis du opsiger den pr 1 Okt, så skal du betale husleje i Okt, Nov og Dec, og skal være flyttet ud d. 15 December.

Siger du ja til den anden lejlighed pr 1 Nov, vil du komme til at stå med dobbelt husleje i November og December.

Angående hvornår du kan søge et indskudslån, så mener jeg først at man kan det, når man har skrevet under på lejekontrakten til den nye lejlighed. Men jeg er altså ikke helt sikker.

Anmeld

6. september 2014

Frk_Louise

Hvis du siger op pr. 1/10, hæfter du for husleje oktober, november og december. Du skal være fraflyttet senest den 15. december, så de har de 14 dage til istandsættelse.

Det er jo op til den udlejer, i vil flytte ind hos, hvornår i kan få lejligheden fra. Du kan jo fortælle, at i hæfter for den anden til og med december, så for at undgå dobbelt husleje, vil i gerne udskyde det så længe som muligt.

Tror du kan søge kommunen om indskudslån, så snart du har nogle papirer på lejligheden fra Boligselskabet. De skal jo bruge nogle oplysninger - husleje, kvadratmeter, hvornår lejligheden er fra osv.  Tror nok, at de sender en "attestation" med ud til dig samtidig med lejekontrakten. Det er den, du skal give til kommunen.

Anmeld

6. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

men vil det sige jeg skal betale både for lejelighed 1 og 2 i  samme måned og er det ikke december jeg skal flytte vis opsigelse er 1/10? så den er ledig fra 1/1 

og hvor tidlig kan jeg søge indskudslån?

du kan søge indskudslån når du har den nye kontrakt..men de vil jo kigge på jeres  økonomi for at se om i burde kunne spare op selv....

. som ja du skal betale for 2 lejligheder hvis du evt flytter har den indtil den 31/10 skal du være ude den 15/10 og så en måneds husleje 2 steder vil du jo ikke kunne slippe for...

Anmeld

6. september 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

du kan søge indskudslån når du har den nye kontrakt..men de vil jo kigge på jeres  økonomi for at se om i burde kunne spare op selv....

. som ja du skal betale for 2 lejligheder hvis du evt flytter har den indtil den 31/10 skal du være ude den 15/10 og så en måneds husleje 2 steder vil du jo ikke kunne slippe for...

har overhoved ikke mulighed for at spare op selv.. jo men vil ta flere år 

Anmeld

6. september 2014

Nystart

altså de kigger på din/jeres indkomst og vuderer så ud fra det... 

Anmeld

6. september 2014

Frk_Louise

Nystart skriver:

altså de kigger på din/jeres indkomst og vuderer så ud fra det... 

Det mener jeg altså ikke, at de kigger på i forbindelse med ansøgning om indskudslån... Det kigger de vist kun på, når man søger om boligstøtte. Der skal man aflevere tre måneders lønsedler sammen med ansøgningen 

Er ikke hundrede procent sikker, men tror det er sådan..

Anmeld

6. september 2014

Anonym trådstarter

BUM hvordan søger man dog boligsikring online har altid gjordt det på borgerservice men det kan man ikke mere ... har ingen scanner og duer ikke til pc... hvor er tingene blevet kompliceret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.