Hvordan ville du reagere? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
6 svar
2 synes godt om
5. september 2014

Anonym trådstarter

Hvordan ville du reagere hvis din svigermor fortalte at hun har oprettet testamente til fordel for sine to sønner og to børnebørn, og det viser sig at hver af ens børn, som jeg er mor til hver kommer til at arve ca 1,5 million, plus det vi selv kommer til at efterlade os.

Jeg er så splittet, jeg vil ikke tænke på hvornår min svigermor ikke er her mere, jeg elsker hende højt.

men hvor er det dejligt at tænke på at mine børn har den økonomiske frihed, de får først pengene når de er 18 eller mere, afhænger af hvornår min svigermor ikke er her mere.

Hun invitere os igår til aftensmad og da ungerne var igang med at lege præsenterede hun os for hendes planer. En lidt mærkelig aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2014

Babybrain

Jeg kan da godt forstå glæden og lettelsen over at tænke at sine børn får den økonomiske ro og frihed, som det jo indebærer (dog synes jeg, at man skal være ældre end 18, før man får rådighed over sådan et beløb, bare min mening). Men samtidig ville jeg ikke tænke videre over det.

Arv tager jeg stilling til, når det bliver aktuelt. Der kan ske meget, og man ved aldrig hvad den pågældende person kunne finde på at bestemme sig til inden da. Og så er det da lidt surt, hvis man troede at man havde udsigt til en millionarv. Jeg har observeret, at der er mange pårørende, der øremærker (og endda bruger) deres arv, inden personen overhoved har forladt dem. Det ender ofte ikke alt for kønt. Jeg siger ikke, at du/I gør, men det er da værd lige at huske, at det ikke altid er de beløb man troede/havde fået at vide, som der rent faktisk er tale om, når det kommer dertil.

Anmeld

5. september 2014

fo82

Wauw - jeg ville blive rørt, det er en flot gestus. 

Jeg ville nok samtidig sikre mig at hun ikke sparer på de ting hun vil i livet for at der skal være noget til familien bagefter. For selv om det da er et lækkert plaster på såret når hun en dag er væk, ville jeg få dårlig samvittighed hvis hun ikke sørger for det gode liv til sig selv først

Anmeld

5. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det lyder som en helt fantastisk gave! Dog tænker jeg også at man ik er helt gammel nok til at styre så mange penge som 18 årie! Vh stine

Anmeld

5. september 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hvordan ville du reagere hvis din svigermor fortalte at hun har oprettet testamente til fordel for sine to sønner og to børnebørn, og det viser sig at hver af ens børn, som jeg er mor til hver kommer til at arve ca 1,5 million, plus det vi selv kommer til at efterlade os.

Jeg er så splittet, jeg vil ikke tænke på hvornår min svigermor ikke er her mere, jeg elsker hende højt.

men hvor er det dejligt at tænke på at mine børn har den økonomiske frihed, de får først pengene når de er 18 eller mere, afhænger af hvornår min svigermor ikke er her mere.

Hun invitere os igår til aftensmad og da ungerne var igang med at lege præsenterede hun os for hendes planer. En lidt mærkelig aften

hvis det er hendes plan, så er det hendes plan.

så er det jo jeres opgave som forældre at opdrage jeres børn med et sundt forhold til penge, så de ikke bare tror at når de engang vil arve en masse penge, at så kan de ALT.. 

og så bare håbe på at de planlægger at bruge pengene fornuftigt. som f.eks. køb af bolig. som er den bedste investering.. 

Anmeld

5. september 2014

SandraXOXO

Jeg ville nok ta det ret roligt. Min svigermor ville kunne nå at ændre mening hundrede gange, eller ende i krise og have brug for pengene selv ved sygdom eller lign. Min svigermor har det med at komme med nogle ret generøse tilbud og snakke højt og flot om det, for så at trække tilbuddet tilbage når hun får en ny idé, eller hvis hun bliver sur på os ;-) men altså det er da fedt for jer og børnene. Penge kan man vel altid bruge :-D

Anmeld

5. september 2014

Marts<3

Min lillesøster har arvet 2,5 mio i en alder af 12 år... Jeg er glad på hendes vegne. At hun kan starte hendes liv ud fra de drømme hun har, istedet for begrænsninger. Hun kan rejse og opleve hele verden.

Min søster tænker nu på og bruge pengene, som hendes farfar havde ønsket. Hun brager den ikke af på Ibiza for 50.000kr.

Pengene er i en fond. Så de blir administreret af en advokat. Det har også skattemæssige fordele...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.