Dårligere syn, pga graviditet!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2014

Bell'star

Chevro skriver:

Hejsa allesammen

Jeg er i 12. uge - og døjer enormt meget med hovedpine og svimmelhed af og til. Forleden var jeg nede hos min optiker og få testet mine øjne.

Bruger i forvejen linser og briller, men nu er mit syn blevet 3,50 og 3,75 + bygningsfejl Efter jeg er blevet gravid.. Jeg kan slet ikke bruge mine briller :/ Kan ikke fokusere med dem på..

Jeg synes det er vildt at bruge snap 3000,- på nye glas nu, og så hvis tallene falder igen efter graviditet Skal jeg jo have nye igen, så yderligere 3000

HVAD HAR I GJORT??! Er jeres tal faldet igen efter graviditet eller hvordan?

Nu bruger jeg godt nok ikke briller, men efter jeg havde født, begyndte jeg at have samme symptomer som dig, med hovedpine, svimmelhed og synes jeg var begyndt at se dårligere. Så jeg tog til øjenlæge for at få det tjekket.

Han fortalte, at det er meget normalt at man som gravid (jo) får ekstra væske i kroppen, og dette gælder også i øjnene. Så han ville mene, at når jeg stoppede med at amme, ville mine irriterende øjne også fortage sig... Og ganske rigtigt

Så jeg ville egentlig bare lige sige, at du nok godt kan forvente at dine øjne bliver som inden du blev gravid igen, det kan dog tage et godt stykke tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2014

M (:

Chevro skriver:

Hejsa allesammen

Jeg er i 12. uge - og døjer enormt meget med hovedpine og svimmelhed af og til. Forleden var jeg nede hos min optiker og få testet mine øjne.

Bruger i forvejen linser og briller, men nu er mit syn blevet 3,50 og 3,75 + bygningsfejl Efter jeg er blevet gravid.. Jeg kan slet ikke bruge mine briller :/ Kan ikke fokusere med dem på..

Jeg synes det er vildt at bruge snap 3000,- på nye glas nu, og så hvis tallene falder igen efter graviditet Skal jeg jo have nye igen, så yderligere 3000

Det er velkendt at ens syn KAN ændre sig under graviditet. Af samme grund laver de fleste optikere ikke briller til gravide  

Anmeld

5. september 2014

Mumto3

Min optikker nægtede at lave nye briller til mig da jeg var gravid ( i 7. Måned) fordi synet ændre sig så meget under graviditeten. Han var bange for at jeg slet ikke kunne bruge dem når jeg først havde født.

Anmeld

5. september 2014

LilleLene

Chevro skriver:

Hejsa allesammen

tænker også at du kunne købe billige "graviditets briller"

Anmeld

6. september 2014

Chevro

LilleLene skriver:

tænker også at du kunne købe billige "graviditets briller"

Ja, men problemet er bare at de nok er lige så ringe som dem jeg har i forvejen..

For det er jo glassene der er dyre, ikke brillen.

Specielt når jeg har høj styrke og bygningsfejl også :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.