Dårligere syn, pga graviditet!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.219 visninger
14 svar
3 synes godt om
5. september 2014

Chevro

Hejsa allesammen

Jeg er i 12. uge - og døjer enormt meget med hovedpine og svimmelhed af og til. Forleden var jeg nede hos min optiker og få testet mine øjne.

Bruger i forvejen linser og briller, men nu er mit syn blevet 3,50 og 3,75 + bygningsfejl Efter jeg er blevet gravid.. Jeg kan slet ikke bruge mine briller :/ Kan ikke fokusere med dem på..

Jeg synes det er vildt at bruge snap 3000,- på nye glas nu, og så hvis tallene falder igen efter graviditet Skal jeg jo have nye igen, så yderligere 3000

HVAD HAR I GJORT??! Er jeres tal faldet igen efter graviditet eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2014

Sitrani

Chevro skriver:

Hejsa allesammen

Jeg er i 12. uge - og døjer enormt meget med hovedpine og svimmelhed af og til. Forleden var jeg nede hos min optiker og få testet mine øjne.

Bruger i forvejen linser og briller, men nu er mit syn blevet 3,50 og 3,75 + bygningsfejl Efter jeg er blevet gravid.. Jeg kan slet ikke bruge mine briller :/ Kan ikke fokusere med dem på..

Jeg synes det er vildt at bruge snap 3000,- på nye glas nu, og så hvis tallene falder igen efter graviditet Skal jeg jo have nye igen, så yderligere 3000

Altså jeg kan stadig se lige så godt, som inden jeg blev gravid (er i 34. uge nu) Så måske det bare er en tilfældighed, at dit syn bliver så meget dårligere lige nu...? Kunne din optiker ikke sige noget omkring det?

Anmeld

5. september 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Chevro skriver:

Hejsa allesammen

Nu ved jeg ikke hvor meget dine tal er steget, men mine steg med ca -0,5 på hvert øje. Og det er tilbage til normalen nu
Det var det forholdvis hurtigt efter fødslen

Anmeld

5. september 2014

Chevro

Sitrani skriver:

Altså jeg kan stadig se lige så godt, som inden jeg blev gravid (er i 34. uge nu) Så måske det bare er en tilfældighed, at dit syn bliver så meget dårligere lige nu...? Kunne din optiker ikke sige noget omkring det?

Jo, men de siger at øjnene oftest bliver ringere, men de kan jo ikke sige noget om bagefter.

Sidst blev de også ringere, men jeg kan jo selvfølgelig ikke huske hvordan det var bagefter...

Anmeld

5. september 2014

Tvillingemor80

Yep jeg gik fra godt syn til -0,5 på hvert øje + bygnings fejl.. Min mor har født 6 gange og fået dårligere syn hver gang..

Anmeld

5. september 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

jeg gik fra -5 til -6,5 under graviditeten og amning, jeg brugte linser, så fik dem bare skiftet  

Anmeld

5. september 2014

Chevro

skovrup skriver:

jeg gik fra -5 til -6,5 under graviditeten og amning, jeg brugte linser, så fik dem bare skiftet  

Ja jeg bruger også meget linser, men nu døjer jeg med mine hornhinder og har ofte desideret smerter i øjnene - da linserne ridser, når min øjne tørrer ud

Så kan bare ikke undvære mine briller

Anmeld

5. september 2014

Julemusen

Jeg har også fået dårligere syn under begge graviditeter. Det er bare træls. Det kom tilbage til det normale kort efter fødslen første gang og bruger samme briller som før. Nu er jeg kun 23 uger henne så skal ikke kunne udtale mig om denne gang.
Jeg fik at vide at jeg IKKE skulle få nye briller under graviditeten da mange så desværre bliver nødt til at få endnu et par lige efter graviditeten, da øjne ændre sig igen. Dette var en øjenlæge der frarådte mig det.
Min svigerinde gik til en optiker som sagde at hun bare skulle få nye briller da hun var gravid. Men nu står hun med et par fuldstændig ubrugelig briller da styrken er alt for kraftig efter hun far født.

Anmeld

5. september 2014

Kay

Jeg fik det råd af min optiker (LouisNielsen) at hvis mit syn ændrede sig så meget at jeg havde brug for et par andre briller så skulle jeg købe et MEGET billigt par da det ofte ændre sig efter  fødslen... jeg fik ny styrke efter fødslen, og kan mærke denne gang skal jeg nok også havde ny...

Anmeld

5. september 2014

A.n.onym.

Chevro skriver:

Hejsa allesammen

Jeg fik at vide hos min øjenlæge, at man ikke kan regne med det som ens styrke bliver sat til pga. hormoner ved både graviditet og amning - jeg kunne f.eks. Ikke få min laseroperation før jeg var stoppet med at amme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.