Forholdet med min søns far var ligesom dit. Han lovede at så snart vores søn var født ville han hjælpe til. Det startede så ud med at han brugte sine 14 dages barsel på bare at sove og slet ikke lære sin lille søn at kende. Vi havde også hund. Faktisk var det hans hund som han havde haft inden vi lærte hinanden at kende. Den og vores søn skulle jeg tage mig af samt hele vores lejlighed. Var der noget jeg så ikke lige havde nået når han kom fra arbejde så fik jeg skideballer af den anden verden - uanset om jeg forklarede at man ikke kan nå alting med en lille nyfødt og at jeg altså også var træt, når jeg stod op klokken 6 hver morgen med vores søn og havde været oppe flere gange om natten. Han var ligeglad. Når jeg bad om hjælp fik jeg kommentaren "Hvorfor? Du går jo bare hjemme". Hvilket så ikke passede helt, da jeg fik min søn under mit studie uden at holde barsel, dvs. jeg studerede hjemmefra. Men det var intet i hans verden. Så kunne jeg få skæld ud hvis jeg endnu ikke lige var nået ud af nattøjet når han kom hjem fra arbejde, på trods af at Emil (min søn) var meget nyfødt og jeg ligesom lige skulle have en rytme ind og lære at være mor. Efter nogle uger fik jeg brystbetændelse med feber, jeg havde så ondt og havde det så dårligt og den dag skulle sundhedsplejersken komme. Han gad tage en dag fra arbejde for at hjælpe mig eller aflaste mig. Da sundhedsplejersken kom og så hvor dårlig jeg var spurgte hun "Hvor er Emils far da?" og jeg kunne bare se medlidenheden i øjnene på hende da det gik op for hende at jeg stod med alt selv.
Da Emil var et år gammel sagde jeg til ham at jeg kunne ikke mere. Og hans svar var at falde grædende på knæ og love det hele ville ændre sig osv. Jeg gav ham en chance til min store fortrydelse. Intet hjalp tværtimod blev det hele meget værre. Så da Emil var blevet 2, sagde jeg definitivt stop. Jeg ville ikke mere. Jeg elskede ham ikke og opdagede at det havde jeg ikke gjort længe. Hvordan kunne jeg elske en, der behandlede mig som noget man kunne finde i en skraldespand?
Nu har jeg fundet en ny kæreste som er så stik modsat af ham. Han hjælper til med hjemmet, min søn ja alt tænkeligt. Han opfører sig mere som en far for min søn end hans biologiske gør og det er jo tankevækkende.
Jeg siger bare prøv at se om du kan få din kæreste til at forstå hvor vigtigt det er at han hjælper. Men samtidig skal du ikke kæmpe så længe som jeg gjorde, hvis det er forgæves. Det tager for hårdt
Anmeld