ka li ja skriver:
ja jeg kan jo heller ikke rigtig forstå hvorfor man ikke vil ha det med sygeforsikringen som vi har det her hjemme. men dem der er sure er jo de rige som kommer til at betale mere i skat pga denne ordning!
de har jo selv råd til deres lægebesøg nu og betaler ingenting udover det de skal bruge.
dem det vil gavne er de personer som bliver udstødt fordi de ingen penge har. dem der bor på gaden og dem der ellers ikke har haft råd.
så på en måde kan jeg jo godt forstå de velhavende der ovre.. de skal lige pludselig til at "betale" for at alle andre kan komme til lægen.
det ville jeg nok også værre negativ over, hvis det var det eneste jeg havde kendt til altid.
er bare glad for vi kan komme til lægen når vi har brug for det. ALLESAMMEN 
Problemet er bare at mange sygehuse har ordninger, saa hvis du har en lav indkomst og ingen forsikring daekker sygehuset din behandling. Saa folk tager paa skadestuerne istedet for til laegen med smaa problemer + naar jeg betaler for f.eks en MR scanning, saa betaler jeg ikke bare for min, men for de 18 andre scanninger der er blevet foretaget af patienter uden forsikring. Paa den maade betaler vi allerede inddirekte for at alle andre kan komme til laegen.
Camilla
Anmeld