Der er ramaskrig i usa lige nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. august 2009

Miamaja

Ja, over 'sundhedsforsikring til alle' som er paa dagsordenen for Obama styret. Mange amerikaner er helt ude i torvene over det og demonstrerer vildt.

Jeg er ikke specielt politisk orienteret.. og kan ikke rigtig se problemet. forsikring til alle kan jeg da kun se godt i og det er da godt det endeligt er kommet paa dagsordenen. det er jo noget SKONT jeg kender fra dejlige danmark som vi danskere kan vaere stolte af, saa hvorfor er de saa sure??

Og nu vi er ved politik, saa maa jeg liiiige dele denne med jer....

http://www.youtube.com/watch?v=puMz1Q3E000

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

Zeta

De er sure, fordi det betyder at en KÆMPE industri får nye vilkår at fungere under. Og sikkert med lofter, mod det nuværende, fri prisfastsættelse.

Og mange forsikringer vil blive opsagt, hvis en national forsikring godkendes. Men jeg tvivler, fordi økonomien i USA er den dårligste i verden, de HAR ikke pengene, og de løber snart tør for likviditet, det hjælper ikke at låne og samtidig trykke pengeseddler 24 timer i døgnet i Federal Reserve Bank.

Det er nok også det de fleste er sure over.

Men hatten af for Obama, han er handlingens mand og tør sige sin mening.

Anmeld

19. august 2009

Millepus

Ja jeg fatter heller ikke hvad problemet er, for som det er nu er det ogsaa os med fosikring  der betaler for alle dem der ikke har forsikring, og hvis alle kunne bidrage lidt vil vores forsikring helt sikker ogsaa blive billigere
Men mange af dem jeg har snakket med er bange for at hvis vi faar "socialized medicine" bliver det ligesom i Canada med lange ventetider eller saa er de bare imod indblanding fra  "governmentet" (republicanere). 

Camilla som ikke tror der er en simpel loesning paa problemet, men tror ikke at det kan blive meget vaerre end det er nu.

Anmeld

19. august 2009

oo

så vidt jeg har forstået prøvede Clinton at få det samme indført, men kunne heller ikke få trumfet det igennem. og så vidt jeg har kunnet læse mig til er det ikke en sygesikring der er ligeså omfattende som den danske, der vil stadig være de private sygesikringer osv. men buuuah! det er lidt kringlet at forstå, syntes jeg. men jeg kan nu godt forstå, at for dig som er vant til det og er vokset op med sygesikring, så virker det en smule hen i vejret, at der er lande der vælger at sige "dem der ligger på gulvet, må man træde på!"

Anmeld

19. august 2009

Miamaja

Tjuhl skriver:

så vidt jeg har forstået prøvede Clinton at få det samme indført, men kunne heller ikke få trumfet det igennem. og så vidt jeg har kunnet læse mig til er det ikke en sygesikring der er ligeså omfattende som den danske, der vil stadig være de private sygesikringer osv. men buuuah! det er lidt kringlet at forstå, syntes jeg. men jeg kan nu godt forstå, at for dig som er vant til det og er vokset op med sygesikring, så virker det en smule hen i vejret, at der er lande der vælger at sige "dem der ligger på gulvet, må man træde på!"

ja, for naar jeg taenker paa sygesikring til alle saa taenker jeg forst og fremmest paa alle bornene, som burde have ret til at have sygesikring uanset baggrund og pengepung. og eg har set med egne ojne indenfor tandlaege vaesenet i usa hvordan det gaar ud over de mange born som ingen sygesikring har- de render rundt med store karies i munden indtil de skal hives ud 

det burde vaere som i danmark. de 60 % skat danskerne betaler er det hele vaerd i sidste ende synes jeg.

Anmeld

19. august 2009

Miamaja

Millepus skriver:

Ja jeg fatter heller ikke hvad problemet er, for som det er nu er det ogsaa os med fosikring  der betaler for alle dem der ikke har forsikring, og hvis alle kunne bidrage lidt vil vores forsikring helt sikker ogsaa blive billigere
Men mange af dem jeg har snakket med er bange for at hvis vi faar "socialized medicine" bliver det ligesom i Canada med lange ventetider eller saa er de bare imod indblanding fra  "governmentet" (republicanere). 

Camilla som ikke tror der er en simpel loesning paa problemet, men tror ikke at det kan blive meget vaerre end det er nu.

ja, jeg tror heller ikke det kan blive vaerre. jeg har altid hadet amerikansk sygevaesen.. for der er en helvedes mange typer sygesikringer og det er altid saa besvaerligt at finde frem til hvilken laege der godtager hvilke forsikringer og hvad de betaler og ikke betaler for indenfor behandling og medicin - det er dod besvaerligt synes jeg.

slet ikke som danmark.

Anmeld

19. august 2009

oo

Miamaja skriver:

ja, for naar jeg taenker paa sygesikring til alle saa taenker jeg forst og fremmest paa alle bornene, som burde have ret til at have sygesikring uanset baggrund og pengepung. og eg har set med egne ojne indenfor tandlaege vaesenet i usa hvordan det gaar ud over de mange born som ingen sygesikring har- de render rundt med store karies i munden indtil de skal hives ud 

det burde vaere som i danmark. de 60 % skat danskerne betaler er det hele vaerd i sidste ende synes jeg.

jeg er helt enig, hellere betale mere i skat og sikre ALLE end betale en lillebitte smule og kun sikre sig selv jeg syntes dog også at tandlæger skulle høre under sygesikring i danmark (jeg har ikke brug for tandlæge ret tit, men min mand har tænder som dronningen )

Anmeld

19. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Super klip i øvrigt   Luuuuv Robin Williams

Anmeld

19. august 2009

ka li ja

ja jeg kan jo heller ikke rigtig forstå hvorfor man ikke vil ha det med sygeforsikringen som vi har det her hjemme. men dem der er sure er jo de rige som kommer til at betale mere i skat pga denne ordning!
de har jo selv råd til deres lægebesøg nu og betaler ingenting udover det de skal bruge.
dem det vil gavne er de personer som bliver udstødt fordi de ingen penge har. dem der bor på gaden og dem der ellers ikke har haft råd.

så på en måde kan jeg jo godt forstå de velhavende der ovre.. de skal lige pludselig til at "betale" for at alle andre kan komme til lægen.
det ville jeg nok også værre negativ over, hvis det var det eneste jeg havde kendt til altid.

er bare glad for vi kan komme til lægen når vi har brug for det. ALLESAMMEN 

Anmeld

19. august 2009

Miamaja

Rosa skriver:

Super klip i øvrigt   Luuuuv Robin Williams

jaa,ikke. han er hylende morsom den mand og elsker ham som skuespiller ogsaa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.