Kan I huske jeg fortalte om, at Emma havde noget rødligt i bleen som kunne ligne blod, men at jeg ikke var sikker på om det var fra tomat?
I går var der temmelig meget i bleen, ikke kun en lille smule, men stadig sådan lidt lyserødt, orange, rødt agtigt. Blev alligevel bekymret og ringede til vagtlægen.
Hun havde siddet og presset helt vildt efter aftensmaden, og da jeg så ville ind og skifte hende var der kun en bremsestreg og en masse "rødt". Vagtlægen spurgte jo om hun virkede frisk nok, og det gjorde hun jo, dog havde hun været lidt ekstra pyldret de sidste to dage. Han spurgte om hun var kommet af med noget i går, og jeg sagde at det havde hun, og osse i dag (i går). Han sagde at han ikke rigtigt kunne gøre noget ved det, men han troede hun måske havde fået en rift af at presse sådan. Det var osse min tanke, hvis det altså var blod, men hellere ringe en gang for meget...
En halv time efter samtalen med vagtlægen pressede hun igen, og denne gang kom der noget... plus en masse blod, og denne gang var der ingen tvivl. Men tænkte stadig at det nok bare var en rift. Men efter at Emma sov 3 timer til formiddag (plejer at tage 2) og så igen 2 timer til middag (plejer at tage 1-1½) , og så stadig pressede uden at der kom noget særligt begyndte jeg altså at spekulere igen. Så jeg skrev en mail til lægen, som skrev en mail tilbage at jeg skulle få en tid til i morgen, da han gerne vil mærke hende på maven....
Puha, håber ikke der er noget, og at hun bare har en rift.....!!!
Anmeld