Hvordan vil I føle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2014

EAF

Godt nok overrasket over at pædagogen valgte at påtegne det med uacceptabelt  For det andet skulle beskeden da helt klart være givet til forældrene. 

Har også to hatte på i form af mor og uddannet pædagog. 

Min besked (hvis situationen kun indebar ikke at ville holde i hånd og ikke betød umiddelbar livsfare med frygt for at barnet ville løbe ud på vejen af ren vrede over ikke at holde i hånd når de var på tur) ja, når jeg tænker over det så tror jeg næppe der havde været en besked at videregive hvis det er bare det det drejede sig om, så havde jeg fundet en løsning på stedet om ikke et andet barn så holden mig i hånden. 

Men havde barnet måske reageret meget kraftigt på ikke at ville holde i hånd og været udfarende og fysisk med skrigen så havde forældrene (ikke sviger eller andre) lige fået et headsup når jeg så dem igen om at sådan og sådan var det foregået i situationen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil
Mom skriver:

Hvordan finder du det uacceptabelt? Jeg mener det er uhensigtmæssigt, men bestemt ikke uacceptabelt....

Det er uacceptabelt når de skader hinanden ved bid, slag og andre ting hvor andre børn kommer til skade..

Ja det er synd for hende som datteren ikke ville holde i hånd, men er pædagogen sit job værdigt og opgave voksen, så havde hun nok klaret den lille konflikt med løsning til alles bedste..

Uacceptabelt er et lidt hårdt udtryk, men synes virkelig det er vigtigt at børnene lærer, at de ikke bare kan sige nej til fællesskabet når de går i institution/skole. Ellers bliver får vi små paver og pavinder der altid sætter sig selv først. Hvis mor havde skrevet indlægget som forælder til den pige der var blevet afvist, så havde svarene i tråden nok været noget anderledes

Anmeld

4. september 2014

Kay

Har du egentlig gjort noget? Påtalt det overfor pædagogen eller? Jeg tænker hun bør da havde det afvide så hun ikke gør samme "fejl" igen

Anmeld

5. september 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Roselil skriver:

Uacceptabelt er et lidt hårdt udtryk, men synes virkelig det er vigtigt at børnene lærer, at de ikke bare kan sige nej til fællesskabet når de går i institution/skole. Ellers bliver får vi små paver og pavinder der altid sætter sig selv først. Hvis mor havde skrevet indlægget som forælder til den pige der var blevet afvist, så havde svarene i tråden nok været noget anderledes

Delvis enig. For selvfølgelig er der noget fællesskab børnene skal være med i, såsom den undervisnig der både er i skole og bh. Men vi skal også respektere børnenes grænser, både hvad angår fysisk kontakt med andre men også deres behov for ikke altid at være en del af noget, alle har behov for og lov til at trække sig.

Anmeld

5. september 2014

Christine

Anonym skriver:

Min datter på 4 år har altid været rolig og sød. Men lige i dag har hun "vist" tænder overfor pædagogen - hun nægtede at holde en anden i hånden, da de var på tur.

Så henter min svigerfar og svigermor hende, og pædagogen siger: det var UACCETABELT opførelse og vi skulle tale med hende om det.

Vi har nu talt om det (haft en god snak) - og synes ikke at man skal vade mere i det, har selvfølgelig tænkt mig at sige til bh imorgen, at vi har haft en god snak om det, men det rammer mig alligevel, for det er første gang hun har haft "problemer" i bh samt at de har taget den med min svigerfar.

Arj hold da k...!! Jeg synes pædagogen skal tage en slapper. Det er meget normalt at et barn på 4 f.eks. nægter at holde en anden i hånden.

Jeg synes "uacceptabel" er et latterligt voldsomt ord at bruge om en hverdagshændelse og jeg synes det er uprofessionelt at snakke med din svigerfar om det, når det er en bagatel.

Anmeld

5. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Roselil skriver:

Tænkte lige det samme. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.