Hvordan vil I føle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.365 visninger
15 svar
46 synes godt om
1. september 2014

Anonym trådstarter

Min datter på 4 år har altid været rolig og sød. Men lige i dag har hun "vist" tænder overfor pædagogen - hun nægtede at holde en anden i hånden, da de var på tur.

Så henter min svigerfar og svigermor hende, og pædagogen siger: det var UACCETABELT opførelse og vi skulle tale med hende om det.

Vi har nu talt om det (haft en god snak) - og synes ikke at man skal vade mere i det, har selvfølgelig tænkt mig at sige til bh imorgen, at vi har haft en god snak om det, men det rammer mig alligevel, for det er første gang hun har haft "problemer" i bh samt at de har taget den med min svigerfar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2014

Frk_Louise

Min datter på 4 år har altid været rolig og sød. Men lige i dag har hun "vist" tænder overfor pædagogen - hun nægtede at holde en anden i hånden, da de var på tur.

Så henter min svigerfar og svigermor hende, og pædagogen siger: det var UACCETABELT opførelse og vi skulle tale med hende om det.

Vi har nu talt om det (haft en god snak) - og synes ikke at man skal vade mere i det, har selvfølgelig tænkt mig at sige til bh imorgen, at vi har haft en god snak om det, men det rammer mig alligevel, for det er første gang hun har haft "problemer" i bh samt at de har taget den med min svigerfar.

Efter min mening kommer det bestemt ikke svigerforældrene ved! Hvis det havde været en enkel besked omkring noget praktisk, havde det været ok. Som f.eks. husk gummistøvler eller sådan noget lignende, du ved hvad jeg mener  Men synes den her besked burde have været givet til dig eller far direkte. Det er jo jer, der skal tage snakken med hende. Ikke svigerforældrene 

Tror jeg ville henvende mig til pædagogen og bede hende om fremover at give den slags beskeder til mig eller faren.

Anmeld

1. september 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Syntes ikke det er noget man skal snakke med din svigerfar om, det er ligesom ikke hans område, og seriøst alle piger i den alder har dage hvor de viser tænder, den pædagog burde da vist lige læse lidt i sin studiebog der måske hedder "børn i selvstændighedsalderen" min datter er vist værre end din og hun er da hel normal.

Men samtidig så er det også lidt synd for det afviste barn, men ja lad den fare, den situation skal der ikke koges mere suppe på

Monica

Anmeld

1. september 2014

Frk_Louise

Anonym skriver:

Og ja, en helt anden ting.. Hvorfor har pædagogen ikke selv taget snakken med hende i situationen, hvor hun ikke ville holde et andet barn i hånden? Hun er da om nogen kompetent til den snak! 

Anmeld

1. september 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg bliver total rappenskralde når jeg læser dette.

For hvis de finder det uacceptabelt, hvad dælen kalder de det så, når børnene slås? Og hvis pædagogerne ikke kan håndtere sådan en lile konflikt uden at indblande forældrene (snak med jeres barn agtigt), så er de efter min beskedne holdning ikke deres job værdige!

Og jeg ville returnere med et svar ala: Jeg finder det uacceptabelt at I giver bedsteforældre sådan en besked med hjem! Og herregud det var en mindre konflikt, mon ik den har løst sig uden den store indblanden og videnskab. Det er børn vi har med at gøre..

Anmeld

1. september 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil

Det er aldrig sjovt når ens børn har opført sig dårligt, men selvfølgelig er det da uacceptabel opførsel at nægte at holde i hånd. Og pædagogen har helt sikkert talt med hende , men da det tilsyneladende ikke er trængt ind må en forælder tale med hende også. Det ville nok være smart hvis pædagogen havde ringet hjem i stedet for at give besked til svigerfar da man jo ikke kan vide hvilket forhold der er mellem svigerforældre/forælder, men har nok ikke tænkt så meget over det i situationen.

Anmeld

1. september 2014

Kay

oki.. nu står jeg i dobbelt rolle da jeg er pædagog og mor... 

og nej jeg ville aldrig give den slags vigtige "trivsels" beskeder til en anden en forældren... så må det vente hvi det ikke er forældren der henter... 

nr. 2 så er det da et problem der re opstået i børnehaven og som skal ordnes i børnehaven, og ja måske ville jeg give forældrene (ikke andre) besked hjem om at vi har haft denne episode på turen i dag og det skabte en konflikt og det blev ordnet sådan og sådan... 

syntes det er en mærkelig måde at den bare bliver sendt hjem som et forældre ansvar... 

Anmeld

1. september 2014

Muhmi

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor det er uacceptabel opførsel? Hvis din datter ikke vil holde én i hånden så er den vel ikke længere? Ungerne skal da vel heller ikke tvinges? Ja man skal da være en god kammerat og alt det der, men vi voksne kan da heller ikke med alle i vores omgangskreds hvorfor skulle børn være anderledes?

Anmeld

1. september 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Roselil skriver:

Det er aldrig sjovt når ens børn har opført sig dårligt, men selvfølgelig er det da uacceptabel opførsel at nægte at holde i hånd. Og pædagogen har helt sikkert talt med hende , men da det tilsyneladende ikke er trængt ind må en forælder tale med hende også. Det ville nok være smart hvis pædagogen havde ringet hjem i stedet for at give besked til svigerfar da man jo ikke kan vide hvilket forhold der er mellem svigerforældre/forælder, men har nok ikke tænkt så meget over det i situationen.

Hvordan finder du det uacceptabelt? Jeg mener det er uhensigtmæssigt, men bestemt ikke uacceptabelt....

Det er uacceptabelt når de skader hinanden ved bid, slag og andre ting hvor andre børn kommer til skade..

Ja det er synd for hende som datteren ikke ville holde i hånd, men er pædagogen sit job værdigt og opgave voksen, så havde hun nok klaret den lille konflikt med løsning til alles bedste..

Anmeld

1. september 2014

MomInTheMaking

Muhmi skriver:

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor det er uacceptabel opførsel? Hvis din datter ikke vil holde én i hånden så er den vel ikke længere? Ungerne skal da vel heller ikke tvinges? Ja man skal da være en god kammerat og alt det der, men vi voksne kan da heller ikke med alle i vores omgangskreds hvorfor skulle børn være anderledes?

Fuldstændig enig. Ikke på vilkår om mit barn skulle tvinges. Så
Må pædagogen sgu tage ungen i hånden. Synes slet ikke det er uacceptabelt, irriterende for pædagogerne JA!, uacceptabelt nej. Jesus.. Hvis man som pædagog ikke engang kan håndtere sådan en lille
Konflikt, så ved jeg sgu ikke hvorfor de går næsten 4 år i skole.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.