Hvornår fik i menstruation efter fødslen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.815 visninger
14 svar
12 synes godt om
1. september 2014

Blop2

Jeg fødte for præcis 3 uger siden vores datter, og vil tro jeg har fået min menstruation i dag.

Har ikke blødt i en uge, kun haft det tynde gul/brune sårvæske og det har næsten været væk de sidste to dage. Her til morgen er der så helt frisk blod.

Tror i det er min menstruation der er kommet??

Grunden til spørgsmålet er egentlig, at jeg gerne vil bruge p-piller igen og hvis det er min menstruation vil jeg jo skulle starte på pillerne i dag.

Det skal lige siges, at jeg ikke ammer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2014

LJMNA

Præcis 4 uger efter, og kom reglmæssigt med 4 ugers mellemrum derfra.

Min læge ville dog ikk gi mig p-piller før jeg havde været til 8 ugers undersøgelse, og fået tjekket blodtryk og sådan. ved ikk om det er sådan alle steder.

Anmeld

1. september 2014

Blop2

LJMNA skriver:

Præcis 4 uger efter, og kom reglmæssigt med 4 ugers mellemrum derfra.

Min læge ville dog ikk gi mig p-piller før jeg havde været til 8 ugers undersøgelse, og fået tjekket blodtryk og sådan. ved ikk om det er sådan alle steder.

Jeg har p-piller tilbage fra da jeg stoppede på dem.

Men ved min sidste graviditet, sagde min læge nemlig til mig at fik jeg min menstruation inden 8 ugers undersøgelsen skulle jeg bare ringe, så ville de sende nogen til mig med det samme.

Men tror lige jeg giver min læge et kald her kl. 8 for lige at vende den med ham. Mindes nemlig ikke, at jeg fik det så hurtigt efter fødslen sidste gang.

Kan heller ikke huske, om man er 100 % beskyttet mod graviditet med det samme når man starter på pillerne igen? 

Anmeld

1. september 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Præcis 3 uger efter jeg stoppede med at amme, så ca 9 måneder efter fødslen.

Anmeld

1. september 2014

Hullabullabulla

Blop2 skriver:

Jeg fødte for præcis 3 uger siden vores datter, og vil tro jeg har fået min menstruation i dag.

Har ikke blødt i en uge, kun haft det tynde gul/brune sårvæske og det har næsten været væk de sidste to dage. Her til morgen er der så helt frisk blod.

Grunden til spørgsmålet er egentlig, at jeg gerne vil bruge p-piller igen og hvis det er min menstruation vil jeg jo skulle starte på pillerne i dag.

5 uger efter fødslen (ammede ikke) - men jeg ville nok vente til næste gang du får din mens, især fordi man jo skal bruge gummi alligevel de første ca 8 uger

Anmeld

1. september 2014

MetteS81

Blop2 skriver:

Jeg fik min 4 uger efter fødslen og ammer heller ikke...øv at den kom så hurtigt, var nu så skønt at slippe for den i alle de måneder jeg var gravid 

Anmeld

1. september 2014

Lilotte87

Præcis 13 måneder efter fødslen :-) 

Anmeld

1. september 2014

et-ønske

8 uger efter fødslen - har ikke ammet

Anmeld

1. september 2014

Blop2

KBN88 skriver:

5 uger efter fødslen (ammede ikke) - men jeg ville nok vente til næste gang du får din mens, især fordi man jo skal bruge gummi alligevel de første ca 8 uger

Har talt med min læge i dag, og skal starte på pillerne i dag. De beskytter med det samme.

Behøver ikke bruge kondom mere, da det kun er så længe man bløder efter fødslen. Når jeg ikke bløder mere er såret helet, og der er derfor ikke risiko for infektion.

Har nu heller ikke så travlt med, at skal have sex. Vil bare være sikker på ikke at blive gravid;o) 

Anmeld

1. september 2014

(august)

begge gange 6 mdr efter fødslen og har ammet til de var 8mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.