Hvordan bliver jeg lægesekretær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2014

Masig

lotchen skriver:

Sorry, totalt sidespor, men hvor er det vildt hvis man skal bestå en psykologisk test for at blive lægesekretær - og hvorfor??

Kan være det har noget at gøre med, at du skal være i stand til at modtage patienter, som kan påvirke din psyke en del, tænker jeg... Du skal jo være i stand til at være professionel og ikke blive påvirket af fx små børn med kræft, og mennesker generelt med meget alvorlige sygdomme...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2014

Nystart

*Pingvinen* skriver:

Hvilke økonomi tager man de fag på så?

min HG er fra 2005 og den er også forældet... men du kan tag den på turbo...dog er det jo på SU

Anmeld

1. september 2014

klmf

Masig skriver:

Kan være det har noget at gøre med, at du skal være i stand til at modtage patienter, som kan påvirke din psyke en del, tænker jeg... Du skal jo være i stand til at være professionel og ikke blive påvirket af fx små børn med kræft, og mennesker generelt med meget alvorlige sygdomme...

Tænker bare - jeg er intensivsygeplejerske og behandler og drager omsorg for mennesker og deres pårørende i deres værste kriser i deres liv og ser nogle gange nogle meget voldsomme ting og har aldrig skulle igennem nogen test - finder det bare besynderligt på den lidt morsomme måde at lægesekretærer så skal. Mange af dem har trods alt et minimum af patientkontakt i forhold til læger og sygeplejersker. Det kan være det er fordi de skal omgåes læger og sygeplejersker

Anmeld

1. september 2014

Masig

lotchen skriver:

Tænker bare - jeg er intensivsygeplejerske og behandler og drager omsorg for mennesker og deres pårørende i deres værste kriser i deres liv og ser nogle gange nogle meget voldsomme ting og har aldrig skulle igennem nogen test - finder det bare besynderligt på den lidt morsomme måde at lægesekretærer så skal. Mange af dem har trods alt et minimum af patientkontakt i forhold til læger og sygeplejersker. Det kan være det er fordi de skal omgåes læger og sygeplejersker

Haha ja det kan jo være 

Ej, det har du da ret i, jeg ved heller ikke om det er årsagen, var bare en teori... Men ja det virker lidt fjollet med sådan en test, men kan være det bare er en formalitet de af en eller anden årsag SKAL gennemgå... Der er så meget i det offentlige man ikke altid helt forstår hehe...

Anmeld

1. september 2014

Loa

lotchen skriver:

Sorry, totalt sidespor, men hvor er det vildt hvis man skal bestå en psykologisk test for at blive lægesekretær - og hvorfor??

Det skal du så bestemt heller ikke.
Jeg har da aldrig været igennem noget lign og jeg er da lige blevet færdig her 1/7.

Anmeld

1. september 2014

klmf

Masig skriver:

Haha ja det kan jo være 

Ej, det har du da ret i, jeg ved heller ikke om det er årsagen, var bare en teori... Men ja det virker lidt fjollet med sådan en test, men kan være det bare er en formalitet de af en eller anden årsag SKAL gennemgå... Der er så meget i det offentlige man ikke altid helt forstår hehe...

Har arbejdet i systemet i plus 10 år og listen over ting, jeg ikke forstår bliver længere og længere....

Anmeld

1. september 2014

Loa

lotchen skriver:

Det skal vi så absolut heller ikke
Det ville da være spild af alles tid

Anmeld

1. september 2014

klmf

Loa skriver:

Det skal vi så absolut heller ikke
Det ville da være spild af alles tid

Okay, der er bare flere der skriver noget om psykologisk test? Kan være det er en and

Anmeld

1. september 2014

Loa

lotchen skriver:

Okay, der er bare flere der skriver noget om psykologisk test? Kan være det er en and

Altså jeg er lige blevet færdig i region hovedstaden og min søster i region Sjælland og ingen af os eller nogen af dem vi gik på hold med har været igennem sådan en test...

Anmeld

1. september 2014

FamilenStorm

*Pingvinen* skriver:

Jeg er Sosu-assistent og har været det i 5,5 år. Jeg kunne godt tænke mig at blive lægesekretær, men hvad gør jeg så nu?
Hvad gør jeg først og hvor og hvordan.
Jeg har taget HG for 20 år siden, men gælder den endnu. Det er rigtig skod karakterer, da jeg jo var helt ung.
Nogen der lige kan lave en lyn-guidning....

Skal selv igang ned uddannelsen her den 15.

Tror din hg tæller fint.. På det hold vi starter er vi alle i den ældre ende af skalaen og har rigtig mange forskellige baggrunde..

Der bliver normalt vis opslået stillinger i feb-marts an på hvor i landet du bor..
Du skriver en knald god ansøgning og sender dine papir med ( vigtigste krav er at du har fået min 8. I retskrivning).

Hvis du bliver kaldt til samtale, kan jeg se at proceduren er lidt forskellig fra sted til sted.. Men på OUH skal man igennem en staveprøve på ca 30 ord og derefter en mindre formuleringsopgave i fri tekst.. Hvis man ikke har for mange fejl (kender ikke lige max grænsen), kommer man ind til samtale..

Du kan evt altid ringe til det sygehus du vil skulle starte på og snakke med den uddannelsesansvarlig, og så fortælle hende om din baggrund og evt høre om der er noget du kan gøre for at optimere dine chancer..

Ved at ringe til dem, viser du også at det er noget du rigtig gerne vil, hvilket de vægter højt...

Held og lykke med det :-) Håber det lykkes for dig :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.