*Pingvinen* skriver:
Jeg er Sosu-assistent og har været det i 5,5 år. Jeg kunne godt tænke mig at blive lægesekretær, men hvad gør jeg så nu?
Hvad gør jeg først og hvor og hvordan.
Jeg har taget HG for 20 år siden, men gælder den endnu. Det er rigtig skod karakterer, da jeg jo var helt ung.
Nogen der lige kan lave en lyn-guidning....
Skal selv igang ned uddannelsen her den 15.
Tror din hg tæller fint.. På det hold vi starter er vi alle i den ældre ende af skalaen og har rigtig mange forskellige baggrunde..
Der bliver normalt vis opslået stillinger i feb-marts an på hvor i landet du bor..
Du skriver en knald god ansøgning og sender dine papir med ( vigtigste krav er at du har fået min 8. I retskrivning).
Hvis du bliver kaldt til samtale, kan jeg se at proceduren er lidt forskellig fra sted til sted.. Men på OUH skal man igennem en staveprøve på ca 30 ord og derefter en mindre formuleringsopgave i fri tekst.. Hvis man ikke har for mange fejl (kender ikke lige max grænsen), kommer man ind til samtale..
Du kan evt altid ringe til det sygehus du vil skulle starte på og snakke med den uddannelsesansvarlig, og så fortælle hende om din baggrund og evt høre om der er noget du kan gøre for at optimere dine chancer..
Ved at ringe til dem, viser du også at det er noget du rigtig gerne vil, hvilket de vægter højt...
Held og lykke med det :-) Håber det lykkes for dig :-)
Anmeld