Hvordan bliver jeg lægesekretær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.860 visninger
21 svar
4 synes godt om
31. august 2014

*Pingvinen*

Jeg er Sosu-assistent og har været det i 5,5 år. Jeg kunne godt tænke mig at blive lægesekretær, men hvad gør jeg så nu?
Hvad gør jeg først og hvor og hvordan.
Jeg har taget HG for 20 år siden, men gælder den endnu. Det er rigtig skod karakterer, da jeg jo var helt ung.
Nogen der lige kan lave en lyn-guidning....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2014

Masig

*Pingvinen* skriver:

Jeg er Sosu-assistent og har været det i 5,5 år. Jeg kunne godt tænke mig at blive lægesekretær, men hvad gør jeg så nu?
Hvad gør jeg først og hvor og hvordan.
Jeg har taget HG for 20 år siden, men gælder den endnu. Det er rigtig skod karakterer, da jeg jo var helt ung.
Nogen der lige kan lave en lyn-guidning....

Det er vel bare at søge elevplads... Jeg tror de søger nye elever her i starten af det nye år måske...

Anmeld

31. august 2014

*Pingvinen*

Masig skriver:

Det er vel bare at søge elevplads... Jeg tror de søger nye elever her i starten af det nye år måske...

Efter hvad jeg kan læse, skal man have nogle kvalifikationer, som jeg ikke ved om jeg har i min nuværende uddannelse.
Hvis der kun optages elever 1 gang om året, er det træls at opdage, jeg kunne have. Bidt nogle fag eller skulle have haft Handelsskole, inden jeg søger elevplads. Derfor jeg tænkte, at nogen var klogere end mig herinde

Anmeld

31. august 2014

Masig

*Pingvinen* skriver:

Efter hvad jeg kan læse, skal man have nogle kvalifikationer, som jeg ikke ved om jeg har i min nuværende uddannelse.
Hvis der kun optages elever 1 gang om året, er det træls at opdage, jeg kunne have. Bidt nogle fag eller skulle have haft Handelsskole, inden jeg søger elevplads. Derfor jeg tænkte, at nogen var klogere end mig herinde

Jeg er igang med kontor med speciale uddannelsen og tog en hgs, hvor nogle af mine medstuderende søgte elevplads som lægesekretær. Så vidt jeg ved skulle de vist bare bestå en stave prøve...  men prøv evt at kig på ug.dk, der står i hvert fald lidt om det, eller kig på de forskellige sygehuses hjemmesider, der står nok også noget om elever måske...

Anmeld

31. august 2014

Nystart

Man søger ind, når de søger elever...

Bliver du en af de få udtaget, skal du først gennem en staveprøve, så en psykologiske... plus en mere mener jeg...

dine erfaringer for sundhedsfaget er et stort plus...

jeg kender mange der har søgt uden held.. den samme har arbejdet i en stilling som de søger, men hun ryger fra hver gang til den psykologiske test...

Anmeld

31. august 2014

*Pingvinen*

Super... Tusinde tak for svar.
Vil ringe til HK i morgen og få lidt flere svar.

Anmeld

31. august 2014

ILoveMyMiracle

Når du har en HG som er 20 år gammel, så er der sikkert nogle ting som skal friskes op  Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til HG og spørge dem om du evt skal tage nogle fag på ny. Det skulle min kæreste selvom at hans HG kun var 6 år gammel 

Anmeld

31. august 2014

*Pingvinen*

ILoveMyMiracle skriver:

Når du har en HG som er 20 år gammel, så er der sikkert nogle ting som skal friskes op  Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til HG og spørge dem om du evt skal tage nogle fag på ny. Det skulle min kæreste selvom at hans HG kun var 6 år gammel 

Hvilke økonomi tager man de fag på så?

Anmeld

31. august 2014

klmf

Sorry, totalt sidespor, men hvor er det vildt hvis man skal bestå en psykologisk test for at blive lægesekretær - og hvorfor??

Anmeld

31. august 2014

Nystart

lotchen skriver:

Sorry, totalt sidespor, men hvor er det vildt hvis man skal bestå en psykologisk test for at blive lægesekretær - og hvorfor??

Åhh jamen.. a hvad hun har fortalt, bliver man sat sammen 5 mennesker og skiller man sig ud, eller ikke fungere i mængden eller er en af de "typer" eller "personligheder" der passer sammen så ryger man....

det hele skal vist gå op i en helhed i gruppen.... 

Jeg gætter på at hun er røget fordi hun er højrystet, og nemt bliver fornærmest hvis resten ikke er enige med hende feks...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.