lus!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2014

Pikku Myy

Sitrani skriver:

Ja som overskriften siger!!! Lus!!!

Hvor er jeg træt af det!!!! Min datter er lidt over tre år, går i børnehave, og har nu for tredje gang fået lus... 

Vi har bekæmpet det de sidste par gange med lusemidler. Og gør det også denne gang, da det jo virker..

Nogen der har erfaring med hvordan vi bedst undgår lus herhjemme? Når hun har dem, har jeg dem også... åh det klør!! er så træt af det... føler bare at det ingen mening giver at fjerne dem, for de kommer jo lige så hurtigt igen! Men selvfølgelig vasker jeg hende og mig selv med lusemiddel. .. ellers spreder det sig jo kun mere i børnehaven..

Og hvordan med resistens? Hvor mange gange kan man bruge de lusemidler mon?!

Råd modtages med kyshånd ��

I kan ikke komme af med lusene alene. ALLE i institutionen skal i gang. Tjekke hver anden/tredje dag, behandle om nødvendigt, indtil der ikke findes flere lus i hele institutionen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2014

Sitrani

Pikku Myy skriver:

I kan ikke komme af med lusene alene. ALLE i institutionen skal i gang. Tjekke hver anden/tredje dag, behandle om nødvendigt, indtil der ikke findes flere lus i hele institutionen.

Ja jeg tænker også at problemet ligger hos dem, som ikke tjekker deres børn jævnligt. . Eller mere - det er derfor de lus hele tiden overlever!!! Irriterende....

Anmeld

31. august 2014

Pikku Myy

Sitrani skriver:

Ja jeg tænker også at problemet ligger hos dem, som ikke tjekker deres børn jævnligt. . Eller mere - det er derfor de lus hele tiden overlever!!! Irriterende....

Hvad siger de i børnehaven?

Anmeld

31. august 2014

MHB

Min søster havde altid lussom barn, indtil vi begyndte at bruge shampoo med tea tre oil i! Det kan de åbenbart ikke lide, så det kan man jo prøve  

Anmeld

31. august 2014

Sitrani

Pikku Myy skriver:

Hvad siger de i børnehaven?

Jeg fortæller selvfølgelig altid når jeg har fundet lus... og så siger de bare "ja, det er jo stort set umuligt at komme til livs i institutioner.. sådan er det jo"-agtigt.... så det eneste der sker er at de informerer på mitbarn-intranettet og måske kommer der et opslag op ved indgangen... men har kun oplevet det den ene af gangene, hvor jeg havde fortalte at jeg havde fundet lus....

Anmeld

31. august 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Sitrani skriver:

Ja som overskriften siger!!! Lus!!!

Hvor er jeg træt af det!!!! Min datter er lidt over tre år, går i børnehave, og har nu for tredje gang fået lus... 

Vi har bekæmpet det de sidste par gange med lusemidler. Og gør det også denne gang, da det jo virker..

Nogen der har erfaring med hvordan vi bedst undgår lus herhjemme? Når hun har dem, har jeg dem også... åh det klør!! er så træt af det... føler bare at det ingen mening giver at fjerne dem, for de kommer jo lige så hurtigt igen! Men selvfølgelig vasker jeg hende og mig selv med lusemiddel. .. ellers spreder det sig jo kun mere i børnehaven..

Og hvordan med resistens? Hvor mange gange kan man bruge de lusemidler mon?!

Råd modtages med kyshånd ��

Vi har Heldigvis! aldrig haft lus herhjemme (min datter er 10 år med mega langt hår) . Men vi bruger også altid balsam. Først shampo derefter balsam...

Anmeld

31. august 2014

Alexander&Lærke

Åh hvor er det træls for jer, især din datter.... 

Nu har jeg selv en datter som lige er startede i bh, hun har langt hår, jeg sætter det også op, da det ellers står ud til alle sider.... 

Nu spørger jeg måske dumt, men hvordan kæmmer i hårdet. Altså hvordan gør man, jeg har en tætte kam. Reder man bare igennem  og ser had man fanger? 

Min in store frygt er også de der dumme lus..

Anmeld

31. august 2014

Maja88

Husker du at vaske alt sengetøj osv.. dyner... bamser..jakker..elastikker.. børster osv
Og alt det der ikke kan vaskes fryses i 24 timer eller i en sort sæk og udenfor i 48 timer..
Men ja kæm kæm og kæm..
Tea tree oil.. og så hå

Anmeld

31. august 2014

Maja88

Alexander&Lærke skriver:

Åh hvor er det træls for jer, især din datter.... 

Nu har jeg selv en datter som lige er startede i bh, hun har langt hår, jeg sætter det også op, da det ellers står ud til alle sider.... 

Nu spørger jeg måske dumt, men hvordan kæmmer i hårdet. Altså hvordan gør man, jeg har en tætte kam. Reder man bare igennem  og ser had man fanger? 

Min in store frygt er også de der dumme lus..

Tættekam hele vejen ned gennem håret og bank ud på hvidt papir efter hver tag...
Og sådan gøres i hele håret.. del det gerne op i sektioner

Anmeld

1. september 2014

Sitrani

Maja88 skriver:

Husker du at vaske alt sengetøj osv.. dyner... bamser..jakker..elastikker.. børster osv
Og alt det der ikke kan vaskes fryses i 24 timer eller i en sort sæk og udenfor i 48 timer..
Men ja kæm kæm og kæm..
Tea tree oil.. og så hå

Alle steder hvor jeg har læst om lus, står der højt og tydeligt, at sengetøj, bamser, hårbørster, huer osv. ikke udgør en smittekilde... sandsynligheden for at der er en lus der er faldet ud af håret, og fx har overlevet en hel dag i en pude, er meget lille.... Da lus, som falder ud af håret,  enten er døde eller syge lus...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.