lus!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.670 visninger
22 svar
8 synes godt om
31. august 2014

Sitrani

Ja som overskriften siger!!! Lus!!!

Hvor er jeg træt af det!!!! Min datter er lidt over tre år, går i børnehave, og har nu for tredje gang fået lus... 

Vi har bekæmpet det de sidste par gange med lusemidler. Og gør det også denne gang, da det jo virker..

Nogen der har erfaring med hvordan vi bedst undgår lus herhjemme? Når hun har dem, har jeg dem også... åh det klør!! er så træt af det... føler bare at det ingen mening giver at fjerne dem, for de kommer jo lige så hurtigt igen! Men selvfølgelig vasker jeg hende og mig selv med lusemiddel. .. ellers spreder det sig jo kun mere i børnehaven..

Og hvordan med resistens? Hvor mange gange kan man bruge de lusemidler mon?!

Råd modtages med kyshånd ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2014

Rockertand

Sitrani skriver:

Hvor er jeg træt af det!!!! Min datter er lidt over tre år, går i børnehave, og har nu for tredje gang fået lus... 

Vi har bekæmpet det de sidste par gange med lusemidler. Og gør det også denne gang, da det jo virker..

Nogen der har erfaring med hvordan vi bedst undgår lus herhjemme? Når hun har dem, har jeg dem også... åh det klør!! er så træt af det... føler bare at det ingen mening giver at fjerne dem, for de kommer jo lige så hurtigt igen! Men selvfølgelig vasker jeg hende og mig selv med lusemiddel. .. ellers spreder det sig jo kun mere i børnehaven..

De nye midler udvikler ikke resistens, for de kvæler og udtørrer.
Vores bedste våben er at sprøjte balsamspray i håret og ALTID sætte det op.

Anmeld

31. august 2014

lineog4

Kæmme med balsam i håret hver 2. Dag. Min søn havde det også konstant da han var 3 og jeg ammede og kunne ikke bruge lusemidler. Vi fik bugt med det med at kæmme og balsam i en meget lang periode også selvom vi ikke havde lus

Anmeld

31. august 2014

Frk_Louise

Sitrani skriver:

Det er også mit bedste råd - op med håret 

Jeg arbejder i en børnehave og synes nærmest også, at der er lus på omgang hele tiden. Og jeg har meget langt hår, så er nok et "nemt offer". Men mit hår ryger altid op i en hestehale eller en knold. Og jeg har ikke haft lus i de to år, jeg har været der. Ikke endnu ihvertfald... (7-9-13 )

Anmeld

31. august 2014

Sitrani

Frk_Louise skriver:

Det er også mit bedste råd - op med håret 

Jeg arbejder i en børnehave og synes nærmest også, at der er lus på omgang hele tiden. Og jeg har meget langt hår, så er nok et "nemt offer". Men mit hår ryger altid op i en hestehale eller en knold. Og jeg har ikke haft lus i de to år, jeg har været der. Ikke endnu ihvertfald... (7-9-13 )

Så har vi nogle ivrige lus, for både mig og datteren har altid håret oppe �� hihi...

Anmeld

31. august 2014

Sitrani

lineog4 skriver:

Kæmme med balsam i håret hver 2. Dag. Min søn havde det også konstant da han var 3 og jeg ammede og kunne ikke bruge lusemidler. Vi fik bugt med det med at kæmme og balsam i en meget lang periode også selvom vi ikke havde lus

Dvs. du kæmmede jer alle derhjemme selvom I ikke havde lus,? Og på den måde undgik i det tilsidst, eller..? Havde din søn balsam i hele tiden, eller kun når du kæmmede? ☺

Anmeld

31. august 2014

Sitrani

Rockertand skriver:

De nye midler udvikler ikke resistens, for de kvæler og udtørrer.
Vores bedste våben er at sprøjte balsamspray i håret og ALTID sætte det op.

Balsamspray hele tiden, altså hver dag?! Eller mener du når man kæmmer? Vi har altid håret oppe i børnehaven, netop for at undgå lus, men de små datanet elsker åbenbart min datters hår...

Anmeld

31. august 2014

lineog4

Sitrani skriver:

Dvs. du kæmmede jer alle derhjemme selvom I ikke havde lus,? Og på den måde undgik i det tilsidst, eller..? Havde din søn balsam i hele tiden, eller kun når du kæmmede? ☺

Vi kæmmede alle (ikke baby) hver anden dag i 3-4 måneder med balsam i. Vi havde ikke balsam i hele tiden....

min datter havde og har sindsyg langt hår, og vi har altid redt hendes hår igennem i badet med balsam og hun har aldrig haft lus...

Anmeld

31. august 2014

Rockertand

Sitrani skriver:

Balsamspray hele tiden, altså hver dag?! Eller mener du når man kæmmer? Vi har altid håret oppe i børnehaven, netop for at undgå lus, men de små datanet elsker åbenbart min datters hår...

Vi brugte det der bliv-væk-lusespray, man kan købe hos frisøren, og der kom ingen lus, men det kan være et tilfælde. Så havde vi ikke mere, og jeg blandede selv noget vand og balsam, som vi egentlig brugte for at det var nemmere at rede ud, vi har nu brugt det over 1 år og har ikke haft lus siden, men igen - det kan være et tilfælde.

Anmeld

31. august 2014

B&J

ej hvor er det synd for jer og især for jeres barn det er slet ikke sjovt .

det eneste råd jeg har er at sætte barnets hår op i en fletning så der ikke er hår over alt, men ja hvis hendes veninder har lus er det jo super svært at undgå eller de har nogle tæpper osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.