Anonym skriver:
Hmm det er måske en mulighed 
Har dog ikke styr på tider hun får flaske, det er bare når jeg ved hun er sulten
Jeg ved også at hun plejer at spise 200 ml den sidste time inden hun sover (altså imellem 20 og 21).
Grunden til at jeg måske lægger hende i sengen, velvidende at hun ikke, endnu, vil falde i søvn er, at når jeg om aftenen sidder i stuen, giver hende flaske, kommer der et punkt hvor hun ikke vil flasken mere, men bare have sin sut og sove i min arm. Derfor lægger jeg hende i sengen, for at hun kan lære at sove der, andre gange lader jeg hende falde i søvn, hvorefter jeg lægger hende i seng, og ofte vågner hun så op igen, fordi hun ikke har fået nok at spise. (Jeg har efterhånden erfaret at hun altid vågner, hvis hun mangler de sidste 30-50 ml.)
Derfor lader jeg hende ligge lidt, i håb om at hun falder i søvn, men nej. Giver hende så sut og siger godnat nogle gange, og hjælper det ikke, tager jeg hende op, tilbyder flaske, som hun ofte de første mange gange afviser. Vil bare have sut og sove i min arm ELLER lys vågen, spjætter, snakker, smiler osv. Overstående kører lidt i ring, og tager som regel de dér 45 min for at få hende til at tage de sidste 30-50 ml hvor hun så bare går kold..
Så grunden til at jeg lægger hende i sengen, er at hun jo har udvist træthed ved at falde i søvn ved mig, gnide øjne osv.
Hvis jeg skal prøve at putte hende når hun er træt ved 18-19-tiden, er der så nogle idéer til at få hende til at spise den mængde inden hun sover? Eller "lærer" hun det bare i løbet af nogle dage, og bliver måske automatisk mere sulten ved den tid?
Jeg kan jo godt blive bange for at hun så vågner midt på natten eller kl lort om morgenen og er frisk, men måske skal hun også lige omstille sig?
Vækker du jeres pige fra nogle af lurene eller er det bare hendes mønster? 
Lurene idag har indtil videre set sådan ud:
Vågnede 8.30
Lur 10.30-12.30
Lur 14.45 - ?? (kl er 15.30 og hun sover endnu)
Det er svært at sige, nu har vi rutine på, hvilket er super, for hun vågner aldrig om natten, og gå i seng lige omkring kl.20.
I starten vækkede vi hende, hvis hun sov længere end 11 eller 15, fordi det var der hun skulle have sin flaske. men nu vågner hun selv op, før flasken. De bør få flaske hver 4time (kan ikke lige huske hvor mange flaskerne en 8måneder bør have i døgnet, men lizzie her skal have 4 i døgnet, af 240ml. )
hvor meget drikker hun hver gang?
Lizzie vil kom til at se sådan her ud
7,
11,
når hun vågner
og kl.6:20(vi har dog rykket den lidt, så hun ikke behøver at få dreamfeat)
mad kl.
8,
12,
5:20
Jeg ved godt at det er irriterende, men jeg ville prøve at vække hende om morgen, ikke lade hende sove længere end 8, give hende flaske og så putte hende kl.10, 14 og en lille lur kl.17(en halv times tid) og så se om det ændre noget. Den der lur kl.18 skal væk, for hun bliver super frisk efter sådan et powernap, og derfor kan I ikke få hende til at sove tidligere.
Jeg tror hun vil lære det, hvis du finder nogle bestemte tider hun kom i seng, sådan at det er det samme hver dag, så vil hun nok vænne sig til det.
Også hvis hun er vant til at sove til kl.8:30, hvad så når din barsel er ovre? Hvordan kommer hendes tider sådan til at være? Når hun skal starte i dp el. vs..
Håber jeg fik svaret på alle spørgsmålene, ellers må du lige skrive igen