Tager lang tid at putte (8 mdr) langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2014

M&J87

Anonym skriver:

Dejligt at høre din erfaring.

Hvordan og hvorledes med maden så? Hun plejer jo at spise de 200 ml imellem 20 og 21 og dem tænker jeg at hun vil mangle hvis hun bliver puttet før tid?

Hvor længe sover din søn, når du putter kl 19?

Nu får han ikke aftenflasken mere, men før fik han fast føde kl.17, og så flaske 18.50. 

Så sover han nu til omkring 7 tiden, nogle gange 7.30 andre gange 6.30.. Skifter lidt :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2014

Anonym trådstarter

M&J87 skriver:

Nu får han ikke aftenflasken mere, men før fik han fast føde kl.17, og så flaske 18.50. 

Så sover han nu til omkring 7 tiden, nogle gange 7.30 andre gange 6.30.. Skifter lidt :-)

Okay, så sover han da også en god sjat om natten 

Idag blev hun så træt, efter at have fået flaske kl 19.30.
Ville kun have sut og lukke øjnene i mine arme.
Fast besluttet gik jeg op og lagde hende i sengen, så hun selv kunne falde i søvn. Der gik 2 min, så kunne jeg godt se at jeg kunne opgive. Hun var frisk som en havørn, den lille lømmel. Tog hende med ned i stuen igen, hvor hun sad og legede i 45 min, hvor hun så begyndte at brokke sig lidt. Tilbød flaske og hun spiste med det samme! 
Da hun var færdig med at spise, ville hun bare have sut og lukke øjnene. Inden hun faldt i søvn, gik jeg op med hende, og lagde hende i sengen.. Sjovt som hun begynder at smile og spjætte, men dog stadig træt og gned øjne. Jeg puttede hende og gik udenfor døren (så jeg stadig kunne høre hende og var i nærheden da min mand lå og sov på værelset også).. Hun præsterede at rulle om på maven 4 gange, hvor hun så brokkede sig og jeg var inde og rulle hende om på ryggen igen.
Også hørte jeg ellers ikke mere. Hun faldt i søvn selv!! Godt nok på 20 min, men hun faldt i søvn selv kl 20.50 - altså inden kl 21. 

Så det er da en start, så kan det være at det bliver tidligere de næste par uger, og hun måske også bliver bedre til at falde selv i søvn.
Hvor længe er jeres om at falde i søvn?

Vores dag kom til at se sådan ud:
Vågnede 8.30
Lur 10.30-12.30
Lur 14.45 - 16.30
Sove 20.50

Anmeld

29. august 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hmm det er måske en mulighed 

Har dog ikke styr på tider hun får flaske, det er bare når jeg ved hun er sulten

Jeg ved også at hun plejer at spise 200 ml den sidste time inden hun sover (altså imellem 20 og 21).

Grunden til at jeg måske lægger hende i sengen, velvidende at hun ikke, endnu, vil falde i søvn er, at når jeg om aftenen sidder i stuen, giver hende flaske, kommer der et punkt hvor hun ikke vil flasken mere, men bare have sin sut og sove i min arm. Derfor lægger jeg hende i sengen, for at hun kan lære at sove der, andre gange lader jeg hende falde i søvn, hvorefter jeg lægger hende i seng, og ofte vågner hun så op igen, fordi hun ikke har fået nok at spise. (Jeg har efterhånden erfaret at hun altid vågner, hvis hun mangler de sidste 30-50 ml.)
Derfor lader jeg hende ligge lidt, i håb om at hun falder i søvn, men nej. Giver hende så sut og siger godnat nogle gange, og hjælper det ikke, tager jeg hende op, tilbyder flaske, som hun ofte de første mange gange afviser. Vil bare have sut og sove i min arm ELLER lys vågen, spjætter, snakker, smiler osv. Overstående kører lidt i ring, og tager som regel de dér 45 min for at få hende til at tage de sidste 30-50 ml hvor hun så bare går kold..  
Så grunden til at jeg lægger hende i sengen, er at hun jo har udvist træthed ved at falde i søvn ved mig, gnide øjne osv.

Hvis jeg skal prøve at putte hende når hun er træt ved 18-19-tiden, er der så nogle idéer til at få hende til at spise den mængde inden hun sover? Eller "lærer" hun  det bare i løbet af nogle dage, og bliver måske automatisk mere sulten ved den tid?
Jeg kan jo godt blive bange for at hun så vågner midt på natten eller kl lort om morgenen og er frisk, men måske skal hun også lige omstille sig? 

Vækker du jeres pige fra nogle af lurene eller er det bare hendes mønster? 

Lurene idag har indtil videre set sådan ud:
Vågnede 8.30
Lur 10.30-12.30
Lur 14.45 - ?? (kl er 15.30 og hun sover endnu)

Det er svært at sige, nu har vi rutine på, hvilket er super, for hun vågner aldrig om natten, og gå i seng lige omkring kl.20. 

I starten vækkede vi hende, hvis hun sov længere end 11 eller 15, fordi det var der hun skulle have sin flaske. men nu vågner hun selv op, før flasken. De bør få flaske hver 4time (kan ikke lige huske hvor mange flaskerne en 8måneder bør have i døgnet, men lizzie her skal have 4 i døgnet, af 240ml. ) 

hvor meget drikker hun hver gang? 

Lizzie vil kom til at se sådan her ud

7, 

11, 

når hun vågner 

og kl.6:20(vi har dog rykket den lidt, så hun ikke behøver at få dreamfeat)

mad kl. 

8, 

12, 

5:20

Jeg ved godt at det er irriterende, men jeg ville prøve at vække hende om morgen, ikke lade hende sove længere end 8, give hende flaske og så putte hende kl.10, 14 og en lille lur kl.17(en halv times tid) og så se om det ændre noget. Den der lur kl.18 skal væk, for hun bliver super frisk efter sådan et powernap, og derfor kan I ikke få hende til at sove tidligere. 

Jeg tror hun vil lære det, hvis du finder nogle bestemte tider hun kom i seng, sådan at det er det samme hver dag, så vil hun nok vænne sig til det. 

Også hvis hun er vant til at sove til kl.8:30, hvad så når din barsel er ovre? Hvordan kommer hendes tider sådan til at være? Når hun skal starte i dp el. vs.. 

Håber jeg fik svaret på alle spørgsmålene, ellers må du lige skrive igen

Anmeld

29. august 2014

Clisolka

M&J87 skriver:

Her er der ingen lure efter kl.16, ellers oplever vi det samme som dig. Han bliver puttet kl.19, han er 8 mdr.

Jeg ville også droppe aftenluren! 

De der sene lure efter kl. 16, de er nogle værre nogle 

Jeg har en knægt på snart 1 år som har droppet eftermiddagsluren - til gengæld kan vi lægge ham kl. 18.30, der er han helt færdig. Ulempen er så, at han står op kl. 6, men det er vores rytme, så det er helt ok  Storesøster står nemlig også op kl. 6 

Anmeld

29. august 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Det er svært at sige, nu har vi rutine på, hvilket er super, for hun vågner aldrig om natten, og gå i seng lige omkring kl.20. 

I starten vækkede vi hende, hvis hun sov længere end 11 eller 15, fordi det var der hun skulle have sin flaske. men nu vågner hun selv op, før flasken. De bør få flaske hver 4time (kan ikke lige huske hvor mange flaskerne en 8måneder bør have i døgnet, men lizzie her skal have 4 i døgnet, af 240ml. ) 

hvor meget drikker hun hver gang? 

Lizzie vil kom til at se sådan her ud

7, 

11, 

når hun vågner 

og kl.6:20(vi har dog rykket den lidt, så hun ikke behøver at få dreamfeat)

mad kl. 

8, 

12, 

5:20

Jeg ved godt at det er irriterende, men jeg ville prøve at vække hende om morgen, ikke lade hende sove længere end 8, give hende flaske og så putte hende kl.10, 14 og en lille lur kl.17(en halv times tid) og så se om det ændre noget. Den der lur kl.18 skal væk, for hun bliver super frisk efter sådan et powernap, og derfor kan I ikke få hende til at sove tidligere. 

Jeg tror hun vil lære det, hvis du finder nogle bestemte tider hun kom i seng, sådan at det er det samme hver dag, så vil hun nok vænne sig til det. 

Også hvis hun er vant til at sove til kl.8:30, hvad så når din barsel er ovre? Hvordan kommer hendes tider sådan til at være? Når hun skal starte i dp el. vs.. 

Håber jeg fik svaret på alle spørgsmålene, ellers må du lige skrive igen

Nå, hun vågnede kl 22 og var super frisk, men samtidig blev hun dybt ulykkelig hvis jeg forlod værelset. Fik hende først til at sove igen kl 23. Jeg spekulerer lidt på om hendes krop har troet at det var den normale 18-lur og derfor hun vågnede frisk.. Det har hun aldrig gjort før. 

Ja, som skrevet i mit første indlæg, skal jeg netop have arbejdet hen imod at hun sover tidligere, samt at hun skal lære at falde bedre i søvn selv, så det ikke bliver en kamp i en travl hverdag. 

Hun sover også igennem om natten. Da hun var 8 uger sov hun gerne 12-13 timer i streg og nu kun 10-11 timer. Det eneste der lige kan være, er hvis hun taber sutten.. 

Jeg tæller ikke flasker eller mængder. Hun fik ren modermælk på flaske til hun blev knap 7 mdr hvor vi skiftede over til mme. Så ligesom dengang, får hun når hun er sulten og alt det hun vil have. 

Jeg vil vurdere at hun får 6-8 flasker dagligt, og mængden ligger på omkring ca 100-150 ml. Ialt omkring 1 liter dagligt +-..

Vi kører med blw og derfor består hendes faste føde ikke af ret meget endnu. 

Jeg kan godt se ideen med at hun får en lille lur kl 17,men der  tror jeg ikke lige jeg kan få hende til at sove, hvis hun sover fra 14 til 15.30 eller 16.. 

Umiddelbart virker det til, at hun bliver træt efter 2-2.5 vågne timer , nogle sjældne gange 3 timer. 

Anmeld

29. august 2014

TNBC

Anonym skriver:

Nå, hun vågnede kl 22 og var super frisk, men samtidig blev hun dybt ulykkelig hvis jeg forlod værelset. Fik hende først til at sove igen kl 23. Jeg spekulerer lidt på om hendes krop har troet at det var den normale 18-lur og derfor hun vågnede frisk.. Det har hun aldrig gjort før. 

Ja, som skrevet i mit første indlæg, skal jeg netop have arbejdet hen imod at hun sover tidligere, samt at hun skal lære at falde bedre i søvn selv, så det ikke bliver en kamp i en travl hverdag. 

Hun sover også igennem om natten. Da hun var 8 uger sov hun gerne 12-13 timer i streg og nu kun 10-11 timer. Det eneste der lige kan være, er hvis hun taber sutten.. 

Jeg tæller ikke flasker eller mængder. Hun fik ren modermælk på flaske til hun blev knap 7 mdr hvor vi skiftede over til mme. Så ligesom dengang, får hun når hun er sulten og alt det hun vil have. 

Jeg vil vurdere at hun får 6-8 flasker dagligt, og mængden ligger på omkring ca 100-150 ml. Ialt omkring 1 liter dagligt +-..

Vi kører med blw og derfor består hendes faste føde ikke af ret meget endnu. 

Jeg kan godt se ideen med at hun får en lille lur kl 17,men der  tror jeg ikke lige jeg kan få hende til at sove, hvis hun sover fra 14 til 15.30 eller 16.. 

Umiddelbart virker det til, at hun bliver træt efter 2-2.5 vågne timer , nogle sjældne gange 3 timer. 

Lizzie bliver også træt efter ca. 2timer.  

Hun sover 2timer om formiddagen og næsten også totimer om eftermiddagen. Det er svært, men hvis hun sover til kl.16:30, burde hun jo kunne holde sig vågen til 19/19:30 og så blive lagt der. 

Så I morgen, hvis det kan lykkes, læg hende kl.10 og så igen kl. 14/14:30, hvis hun først vågner ved 16:30/17 tiden, så ikke mere lur før natten, men hvis hun kun tager en time måske, så giv hende en lille lur kl. 17. (men ikke længe)

Anmeld

29. august 2014

M (:

Anonym skriver:

Det er noget tid siden, vi sidst har prøvet at lade hende sove, men på daværende tidspunkt sov hun så 1-2 timer og var frisk igen.. Men har ikke lige prøvet det i den seneste stykke tid, så ved faktisk ikke hvad der ville ske? Hvad tænker du på? 

Enig med Janne T. Jeg ville trække aftenluren en times tid og så lade hende sove resten af natten i stedet for at vække. 

Anmeld

30. august 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Lizzie bliver også træt efter ca. 2timer.  

Hun sover 2timer om formiddagen og næsten også totimer om eftermiddagen. Det er svært, men hvis hun sover til kl.16:30, burde hun jo kunne holde sig vågen til 19/19:30 og så blive lagt der. 

Så I morgen, hvis det kan lykkes, læg hende kl.10 og så igen kl. 14/14:30, hvis hun først vågner ved 16:30/17 tiden, så ikke mere lur før natten, men hvis hun kun tager en time måske, så giv hende en lille lur kl. 17. (men ikke længe)

Idag gik det helt anderledes end forventet.

Vækkede hende kl 8.30
Lur 9.30-10
Lur 11.30-14
Lur 17-17.30 (Vækkede hende, og var umuligt at få hende til at tage den tidligere)

Så må prøve din "plan" imorgen 

Hvordan i øvrigt med at lære dem at falde i søvn selv? Hvad gør i det?

Anmeld

30. august 2014

M&J87

Anonym skriver:

Vækkede hende kl 8.30
Lur 9.30-10
Lur 11.30-14
Lur 17-17.30 (Vækkede hende, og var umuligt at få hende til at tage den tidligere)

Jeg vækkede min søn noget tidligere, da vi skulle øve komme i seng tidligt om aftenen.så han bedre kan sove.

Feks. op kl. 6

lur 8-09.30 ca

sove 11:30-12:30

sove 15-15.30

Og puttes til natten kl.19.

Jeg vækker nu da jeg starter job mandag.

Læs Helens råd om søvn, det hjalp meget her.

Anmeld

30. august 2014

TNBC

Anonym skriver:

Vækkede hende kl 8.30
Lur 9.30-10
Lur 11.30-14

Lægger hende i sengen, men det gjorde vi allrede fra dag et. Men læg hende, og se om hun bliver ked af det. gå ikke ind lige når hun græder, vent nogle minutter, tjek sig, godnat og gå ud igen.

Dagen i dag med lure ser da godt ud. Hvornår faldt hun i søvn, hvos hun er? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.